هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

انتخاب لباس کار مناسب، یکی از پیش شرط‌های انجام کار به صورت ایمن است. افرادی که به کارهایی چون جوشکاری، تعمیرات و یا حفاری می‌پردازند، باید از لباس کار مناسب حرفه خود استفاده نمایند. لباس کار علاوه بر تاثیر بر روی وجهه و ظاهر افراد، در حفاظت از آنها نقش بسیار مهمی دارد. برای همین در انتخاب و خرید این لباس‌ها باید به موارد زیادی توجه شود. در این مطلب قصد داریم با انواع لباس کار آشنا شویم و به نکات مهم در زمان خرید آنها اشاره نماییم.

لباس کار جوشکاری چیست؟

افرادی که به جوشکاری می‌پردازند، باید از تجهیزات مناسبی برای این کار استفاده نمایند. از جمله اقلام لازم برای این کار، لباس کار است. خرید لباس کار جوشکاری باید مناسب این کار باشد و تمام بدن جوشکار را به خوبی پوشش دهد. در کنار پوشیدن لباس کار، باید از تجهیزات دیگری هم استفاده شود تا میزان ایمنی به حداکثر خود برسد. از جمله این لوازم هم باید به محافظ صورت، عینک، دستکش جوشکاری، چکمه و ماسک تنفسی اشاره کرد.

اهمیت استفاده از لباس کار به این خاطر است که عملیات جوشکاری با خطرات زیادی همراه است و میتواند منجر به آسیب‌های جبران‌ناپذیری شود. برای همین جوشکاران چه جزو افراد مبتدی و چه جزو افراد حرفه‌ای در این حوزه باشند، باید به استفاده از لباس کار مناسب و سایر تجهیزات جوشکاری اهمیت دهند. اگر برایتان سوال است که بهترین لباس کار جوشکاری از چه جنسی تولید می‌شود، باید بگوییم که برای تولید آنها اغلب از پارچه پنبه‌ای و یا چرم طبیعی استفاده می‌شود. این پارچه‌ها تمام ویژگی‌های لازم برای تولید بهترین لباس کار جوشکاری را دارند و احساس خوبی در زمان کار در اپراتور ایجاد می‌نمایند.

خرید لباس کار جوشکاری از تولیدی

مهمترین ویژگی‌های لباس کار جوشکاری

لباس کار مناسب جوشکاری دارای چند ویژگی و خصوصیت است که در زمان خرید باید مورد توجه قرار بگیرند. این خصوصیات عبارتند از:

  • وزن سبک: به طور کلی تمام لباس‌های کار باید از وزن سبکی برخوردار باشند و مانع از حرکت اپراتور نشوند. سنگین بودن لباس کار شاید در ابتدا موضوع مهمی به نظر نرسد، اما به مرور زمان سبب ایجاد احساس خستگی در کاربر شده و آزادی عمل را از او می‌گیرد. برای همین یکی از موارد مهم در زمان خرید لباس کار جوشکاری، توجه به وزن آن است.
  • ضد حریق و آتش بودن: جوشکاری با تولید جرقه و اشعه زیادی همراه است. برای همین لباس کار جوشکاری باید نسبت به حرارت و سوختگی مقاومت زیادی داشته باشد و دچار سوختگی نشود. جرقه و شعله‌های آتش نباید از بافت لباس کار عبور کنند. در غیر این صورت احتمال آسیب دیدن اپراتور افزایش پیدا می‌کند. مقاوم بودن لباس در برابر سوختگی و حرارت باعث می‌شود تا بتوان از آن برای مدت طولانی استفاده کرده و نگرانی از بابت آسیب دیدن آن نداشت.
  • ضد حساسیت بودن: لباس کار باید از جنس مناسبی باشد و موجب ایجاد حساسیت و آلرژی در فرد نشود. این موضوع یکی از موارد حائز اهمیت است که در زمان خرید لباس کار باید مورد توجه قرار بگیرد.
  • مقاومت در برابر اشعه ماورابنفش: اشعه ماورا بنفش قادر به تحت تاثیر قرار دادن لباس کار و از بین رفتن آن است. از آنجایی که در جوشکاری اشعه ماورا بنفش وجود دارد، احتمال آسیب دیدن آن هم بیشتر می‌شود. برای همین لباس‌های کار جوشکاری باید در برابر این اشعه مقاوم باشند. تجربه نشان داده است که لباس‌های تیره مقاومت بیشتری از خود در برابر تابش این اشعه‌ها نشان می‌دهند.

 

 

بررسی انواع لباس کار جوشکاری

لباس‌های کار جوشکاری به دو دسته یک تکه و دو تکه قابل تقسیم هستند.

  • لباس کار جوشکاری یک تکه: این لباس‌ها به صورت یک تکه یا یک سره هستند و پیراهن و شلوار در آن قابل جدا شدن نمی‌باشد. مزیتی که این نوع از لباس‌های کار دارند این است که تمام بدن را به خوبی پوشش می‌دهند. با این حال همانطور که قابل حدس است پوشیدن این لباس‌ها کمی دشوار است و اپراتورها در انجام برخی از کارهای شخصی خود دچار مشکل می‌شوند.
  • لباس کار جوشکاری دو تکه: لباس‌های کار دو تکه شامل شلوار و پیراهن جدا هستند. برخی از این لباس‌ها هم به صورت پیش‌بندی و یا بنددار هستند و پوشیدنشان بسیار ساده می‌باشد. با پوشیدن این لباس‌ها میزان تعرق در طی عملیات جوشکاری کمتر می‌شود.

 

  • ۰۳/۰۵/۲۱
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی