هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

شرایط دریافت ویزای اسپانیا

ویزا یک مجوز مشروط است که به شهروندان یک کشور خارجی اعطا می‌شود. ویزای اسپانیا به شهروندان کشورهای خارجی اجازه می‌دهد که وارد کشور اسپانیا شوند، با توجه به نوع ویزای خود و مدت زمان آن، در کشور اسپانیا اقامت داشته باشند و یا این کشور را ترک کنند.

ملیت، مدت اقامت و هدف از سفر، عوامل تعیین‌کننده نیاز یا عدم نیاز به داشتن ویزای اسپانیا هستند. ویزای اسپانیا، معمولا به‌صورت برچسب یا مهر در گذرنامه متقاضی و یا سایر اسناد سفر به همراه امضاء مسئول مربوط اعطا می‌گردد.

شهروندان اتحادیه اروپا و منظقه شنگن، برای ورود و خروج و اقامت در اسپانیا، نیازی به دریافت ویزای کشور اسپانیا ندارند. اما شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، برای ورود به اسپانیا باید ویزای این کشور را اخذ کنند.

ویزا اسپانیا

شهروندان ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برای سفر به اسپانیا با اهداف مختلف و اقامت در این کشور، به ویزای اسپانیا نیاز دارند. سفارت و کنسولگری‌های اسپانیا مراجع رسیدگی به امور صدور ویزا هستند. برای درخواست ویزا باید قبلا از سفارت یا کنسولگری اسپانیا در محل زندگی خود وقت بگیرید.

نوع ویزایی که شما برای ورود به کشور اسپانیا نیاز خواهید داشت، به هدف شما از سفر به اسپانیا بستگی دارد. ویزای اسپانیا را می‌توان برحسب مدت‌زمان اعتبار، به دو نوع کلی زیر تقسیم کرد:

  • ویزای کوتاه مدت اسپانیا
  • ویزای بلند مدت اسپانیا

ویزای کوتاه مدت اسپانیا برای افرادی مناسب است که قصد اقامت کوتاه مدت در اسپانیا را داشته باشند. این ویزا حداکثر تا اقامت ۹۰ روز در بازه ۱۸۰ روز اعتبار دارد. ویزای بلند مدت اسپانیا، تحت عنوان ویزای مولتی اسپانیا که همان ویزای مولتی شینگن هست صادر می‌شود. حداکثر اعتبار ویزای بلند مدت اسپانیا ۵ سال است. با دریافت ویزای بلند مدت اسپانیا، به راحتی می‌توانید در کشور های حوزه شینگن عبور و مرور داشته باشید.

 

 

انواع ویزای کوتاه مدت اسپانیا   انواع ویزای بلند مدت اسپانیا  
ویزای توریستی اسپانیا ویزای اقامت اسپانیا از طریق ازدواج
ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت ویزای تحصیلی بلندمدت
ویزای کاری کوتاه‌مدت ویزای کاری بلندمدت
ویزای ترانزیت فرودگاهی اسپانیا   ویزای تمکن مالی اسپانیا
ویزای ترانزیت دریایی ویزای ثبت شرکت اسپانیا 
ویزای اعضای خانواده ویزای سرمایه‌گذاری اسپانیا (ویزای کار اسپانیا)
ویزای همراه ( پیوست به خانواده )
ویزای درمانی

 

  • انتخاب نوع ویزا

    ابتدا نوع ویزای مورد نیاز خود را مشخص کنید

  • تکمیل فرم درخواست

    فرم درخواست ویزای مناسب را به صورت آنلاین دریافت و تکمیل کنید.

  • جمع‌آوری مدارک

    مدارک مورد نیاز شامل پاسپورت، عکس، بیمه مسافرتی، مدارک مالی و مدارک هویتی را جمع‌آوری کنید.

  • رزرو وقت سفارت

    از سفارت اسپانیا وقت مصاحبه بگیرید.

  • شرکت در مصاحبه سفارت

    در تاریخ مقرر در سفارت حضور یافته و مدارک خود را ارائه دهید.

  • پرداخت هزینه ویزا

    هزینه ویزا را به یورو پرداخت کنید و منتظر نتایج بررسی ویزا باشید.

هر فرد خارجی که با ویزای معتبر و برای مدت بیش از شش ماه قصد اقامت در اسپانیا را دارد، باید برای دریافت کارت شناسایی خارجی اقدام کند. این کارت که به عنوان tarjeta de identidad de extranjero (TIE) شناخته می شود، شامل اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی فرد خارجی، مدت اعتبار و یک شماره منحصر به فرد است که به نام شماره شناسایی خارجی شناخته می شود.

شماره شناسایی خارجی یا NIE، از هفت عدد و دو حرف تشکیل شده است. فرد می تواند از کشور محل اقامت خود، با ارائه درخواست در کنسولگری اسپانیا، یا همزمان با درخواست کارت شناسایی خارجی در اسپانیا، برای دریافت این شماره اقدام کند.

  • ۰۳/۰۷/۰۸
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی