هر انچه در منزل نیازدارید!

۱۸ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سئو نه تنها یک راه حل کلی برای افزایش ترافیک سایت شما به شمار می‌رود بلکه اگر باهوش باشید می‌توانید با کمک سئو، مشتریان واقعی زیادی پیدا کرده و فروش خودتان را بالا ببرید. اگر یک کسب‌وکار محلی وابسته به مکان فیزیکی دارید، سئو محلی می‌تواند کمک زیادی به شما کند. روشی که شما را در معرض دید کاربرانی از منطقه جغرافیایی خودتان قرار خواهد داد. در این مقاله از پایا به معرفی تکنیک سئو محلی یا لوکال  پرداخته‌ایم. اگر میخواهید مشتریان محلی زیادی جذب کنید، این مقاله از پایا مارکتینگ را از دست ندهید.

سئو محلی چیست؟

در سئوی محلی گوگل برای نتیجه مورد جستجوی کاربر، موقعیت کاربر را با استفاده از IP او تشخیص داده و نتایج خود را بر این اساس ارائه می‌دهد. به عنوان مثال اگر بهترین رستوران را جستجو کنیم، گوگل به ما نزدیکترین نتیجه را با توجه به موقعیت مکانی ما ارائه می‌دهد. این امر کمک می‌کند تا کسب‌وکارها محصولات و خدمات خود را به مشتریان محلی که در حال جستجو هستند، ارائه دهند. همانطور که گفته شد مکان جغرافیایی افراد با استفاده از IP قابل شناسایی است؛ اما مکان جغرافیایی کسب‌وکار یا همان وبسایت با رعایت چند نکته ساده و مشخص تعیین می‌شود.

به طور کلی اقداماتی را که برای تعیین مکان جغرافیایی خود و آگاه کردن آن به خزنده‌ها و یا ربات‌های گوگل انجام می‌دهیم، سئوی محلی گفته می‌شود. سئوی محلی از استراتژی‌های مختلفی استفاده می‌کند؛ سایت شما در موتورهای جستجویی مانند گوگل، دایرکتوری‌های کسب‌وکار مانند Google My Business listing رتبه‌بندی می‌شود. میلیون‌ها مشتری از جستجوی محلی روزانه استفاده می‌کنند تا بهترین کسب‌وکارهای محلی را در منطقه خود بیابند. شما می‌توانید از طریق سئوی محلی شانس خود را برای یافتن مشتریان بالقوه افزایش دهید.

سئو محلی یا local seo را می‌توان شعبه‌ای از فعالیت‌های سئو دانست که بر رتبه گرفتن سایت در یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز دارد. درواقع هنگام اجرای سئو محلی، کلیه فعالیت‌های سئو داخلی، تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی همه در راستای رتبه‌گرفتن در یک منطقه جغرافیایی خاص انجام می‌شوند.

گوگل معمولا بر اساس منطقه جغرافیایی که کاربران در آن حضور دارند، نتایج جستجو را برای عبارت‌های یکسان تغییر می‌دهد تا برای هر منطقه بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد. علاوه بر این نتایج برخی عبارت‌های جستجو شده در گوگل باید به ازای هر منطقه جغرافیایی متفاوت باشد. برای مثال وقتی شما عبارت «رستوران سنتی در اصفهان» را جستجو کنید، باید نتایج جستجو تنها در مورد رستوران‌های شهر اصفهان باشد.

در غیر این صورت تجربه کاربری گوگل تخریب می‌شود. به همین دلیل الگوریتم‌های گوگل چنین عبارت‌هایی را به خوبی تشخیص داده و برای آن‌ها نتایج مرتبط را نمایش می‌دهند. این فرصت بسیار مناسبی برای کسب‌وکارهای محلی است که برای عبارت‌های محلی، سایت خود را بهینه کنند.

موتورهای جستجو برای جمع‌آوری اطلاعات درمورد جستجوهای محلی به سیگنال‌هایی مثل محتوای محلی، صفحات شبکه‌های اجتماعی، لینک‌های داده‌شده از سایت‌های محلی و موارد این‌چنینی وابسته هستند. از این‌رو برای رتبه‌گرفتن در جستجوهای محلی باید سایت خود را در این زمینه‌ها بهینه کنید.

  • paya marketing
  • ۰
  • ۰

از آنجا که پوست نوزاد بسیار نازک و حساس است حوله‌ای که برای او انتخاب می‌کنید باید کمترین پرز را داشته باشد و آنقدر نرم باشد که در لمس با پوست او،‌ هیچ آسیبی به آن وارد نکند. بهترین ماده به کار رفته در حوله نوزاد پنبه است.

حوله نوزاد

 

حوله‌های پنبه‌ای نرم بوده و بسیار جاذب است و به آرامی روی پوست قرار می‌گیرد. یک حوله خوب باید صد درصد نخ پنبه باشد و ترکیبات نخ پلی استر، فلامنت و نایلون نباید در بافت آن باشد. الیاف حوله را باید خوب بررسی کنید هرچه حلقه‌های حوله به هم فشرده‌تر باشد،‌ حوله قدرت جذب بالاتری دارد. اما اگر بخش پارچه‌ای حوله پیدا باشد،‌ بهتر است آن را از سبد خریدتان حذف کنید. ک حوله نوزاد خوب معمولا سنگین‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد بنابراین حتما آن را دست بگیرید و وزن آن را حس کنید تا مطمئن شوید زیادی نازک نیست. با توجه به طیف گسترده انواع حوله در بازار باید مطمئن شوید که حوله نوزاد جذب مناسبی دارد و به سرعت فرزندتان را خشک می‌کند.

وست نوزادان بسیار نازک و حساس است و این حساسیت پس از استحمام دوچندان می‌شود. رطوبت پوست نوزاد و تماس آن با حوله ممکن است قرمزی و یا حتی زدن دانه‌های ریز به پوست نوزاد را به همراه داشته باشد. بنابراین در هنگام خرید حوله نوزادی حتما به ضد حساسیت بودن آن توجه داشته باشید.

در بازار حوله‌هایی وجود دارند که آغشته به روایح خوشبوی متنوعی می باشند که اصلا برای نوزادان و کودکان مناسب نیستند. این روایح دارای موادهای اولیه شیمیایی هستند و می‌توانند عوارضی جدی برای پوست و دستگاه تنفسی نوزادان به بار آورند.

 

  • paya marketing
  • ۰
  • ۰

مزیت استفاده از لباس کار تابستانی

قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید و گرمای هوا ممکن است منجر به بروز مشکلاتی مثل گرمازدگی ، افت فشار ، سردرد و سر گیجه و اختلال در مغز شود . که این عامل هم می تواند باعث کاهش راندمان و کارایی افراد شود و هم ممکن سلامتی کارکنان به طور ویژه ای به خطر بیافتد .

برای خرید تیشرت کار بهترین لباس کار تابستانی خنک به تولیدی لباس کار دوخت یادگار در تهران مراجعه کنید 

به همین دلیل در تولید عمده لباس کار تابستانی معمولا از پارچه های خنک و سبک استفاده می شود تا امکان گردش هوا فراهم شود و هم چنین میزان تعریق کاهش یابد . بدین طریق کارایی و راندمان کار مفید افزایش می یابد .

جنس لباس کار تابستانی

برای تهیه و دوخت عمده لباس کار تابستانی ، یکی از اولین نکته  هایی که قابل توجه است ، دقت در جنس پارچه انتخابی است . همان طور که پیش تر گفته شد ، لباس کار تابستانه باید خنک و سبک باشد و امکان در گردش بودن جریان هوا فراهم شد . برای بهترین جنس مناسب لباس کار تابستانی موارد زیر پیشنهاد می شود :

  • پارچه تترون
  • پارچه ترگال
  • پارچه فلامنت کج راه
  • پارچه کتان

 

 

بهترین مدل لباس کار مناسب فصل تابستان چیست ؟

تولیدی عمده لباس کار دوخت یادگار امکان دوخت و خرید انواع لباس کار را برای مشتریان خود فراهم کرده است . اما این سوال پیش می آید که بهترین لباس کار برای فصل تابستان و روزهای گرم سال کدام نوع لباس کار است ؟

  • تیشرت کار: یکی از بهترین لباس کاری که با استقبال زیادی برای فصل تابستان روبرو است ، تیشرت کار درجه یک و خنک تولیدی دوخت یادگار است که معملا جنس این تیشرت ها از جودون بوده که مناسب فصل تابستان است و در مقابل شستشوی زیاد کیفیت خود را از دست نمی دهد .
  • لباس کار یکسره : مزیت استفاده از لباس کار یکسره در تابستان این است که می توان پوشیدن لباس شخصی زیر لباس کار را حذف کرد تا جریان هوا در داخل لباس امکان پذیر باشد .
  • لباس کار دوبنده : ترکیب لباس کار دوبنده و تیشرت کار یکی از بهترین ست لباس کار تابستانی است که هم خنک است و هم فرم کار حفظ شده است .
  • paya marketing
  • ۰
  • ۰

خدمات سئو در مشهد می‌تواند به رشد چشمگیر کسب‌وکارها منجر شود. در دنیای کنونی، راه‌اندازی و سئو سایت یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی محصولات و خدمات و به تبع آن دستیابی به مشتری و فروش بیشتر است. اگر به طراحی و سئوی سایت علاقه‌مندید یا برای رشد سایت‌تان به مشاوره و خدمات نیاز دارید، با ما همراه شوید و درباره صفر تا صد سئو، شامل مشاوره، مراحل انجام سئو، آموزش و برون‌سپاری پروژه‌های کاری، اطلاعات کاربردی و مفیدی کسب کنید. ابتدا ببینیم چرا خدمات سئو در مشهد اهمیت زیادی پیدا کرده است.

اهمیت سئو سایت مشهد

امروزه اکثر کسب‌وکارها اعم از قدیمی و جدید، کوچک و بزرگ، شرکت‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و … به دیجیتال مارکتینگ روی آورده‌اند و سئو نیز زیرمجموعه‌ای از بازاریابی اینترنتی یا همان Digital Marketing است. هدف سئو رسیدن به رتبه‌های بالاتر گوگل برای نمایش به مخاطبان هدف بیشتر است.

از طرفی، شهر مشهد یکی از قطب‌های گردشگری در ایران و جهان است. هتل‌های بسیار زیاد، مراکز خرید متعدد، پزشکان، مراکز زیبایی و چندین و چند حرفه، صنعت و مرکز خدماتی در این شهر وجود دارد که اکثریت آن‌ها، همگام با نیاز جامعه، به بازاریابی دیجیتال روی آورده‌اند. از این‌رو، رقابت زیادی برای دیده شدن در بستر اینترنت وجود دارد.

سئو، کارآمدترین و حرفه‌ای‌ترین روش برای دیده شدن در بستر اینترنت به‌ویژه گوگل است؛ زیرا گوگل 75 درصد از سهم موتورهای جستجو را در اختیار دارد. گردشگری بودن مشهد باعث می‌شود افراد زیادی از سایر شهرهای ایران، برای یافتن اطلاعات در مورد این شهر از گوگل کمک بگیرند. برهمین اساس با سئو و بهینه‌سازی سایت، شانس بهتری برای دیده شدن در سطح کشوری به‌وجود می‌آید.

مزایای سئو سایت در مشهد

به‌طورخلاصه، سئو کمک می‌کند به موارد زیر دست یابید:

  • جذب کاربران و افزایش ترافیک سایت
  • سئو و تولید محتوای خوب، بازدیدکننده را به مشتری تبدیل می‌کند؛
  • ارائه خدمات و محصولات در سطح گسترده کشوری و حتی جهانی
  • ارائه محصولات و خدمات، هنگامی که مشتری دقیقا به دنبال آن است؛
  • بهترین جایگزین برای فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی که دشوارتر بوده و در معرض فیلترینگ قرار دارند؛
  • برندسازی و توسعه کسب‌وکار
  • سئو یک روش تبلیغاتی بسیار ارزان و مقرون‌به‌صرفه در مقابل هزینه‌های تبلیغاتی سرسام‌آور است.

خدمات سئو در مشهد

استفاده از خدمات سئو سایت در مشهد، با توجه به رقابت چشمگیر کسب‌وکارهای این شهر در بستر اینترنت و گردشگری بودن آن، ضروری است. اگر فکر می‌کنید کسب‌وکارتان رکود پیدا کرده، طبیعتا در رقابت با جامعه امروزی باید وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شوید و با راه‌اندازی یک سایت و سئوی آن، بهترین قدم را در این حوزه بردارید.

درصورتی که تمایل دارید، خودتان سئو سایت را بر عهده بگیرید، می‌توانید از مشاوره سئو در مشهد کمک بگیرید. همانطورکه در انتهای همین مقاله ذکر خواهیم کرد، انجام این کار برای اکثر افراد شدنی است؛ اما به دلیل اینکه به تجربه و زمان نسبتا زیادی نیاز دارد، بهتر است پروژه خود را برون‌سپاری کنید؛ زیرا در این صورت به نتایج بهتر، سریع‌تر و کارآمدتری دست خواهید یافت.

  • paya marketing
  • ۰
  • ۰

1 – چه نوع کولر گازی بخرید

راهنمای خرید کولر گازی : در مرحله ی اول با انواع کولر گازی اشنا شوید تا بتوانید راحت تر انتخاب کنید که چه نوع کولر گازی برای محل مورد نظر شما مناسب می باشد.

کولر گازی پنجره ای :

کولر گازی پنجره ای جزو ابتدایی و ساده ترین نوع کولر گازی است.یک سیستم یک تیکه می باشد که تمام اجزای سیکل تبرید در آن قرار دارد بدین معنی که کمپرسور و فن در یک پک قرار دارد . کولر گازی پنجره ای به راحتی در پنجره و کانال مورد نظر قرار میگیرد، لذا در هنگام خرید تنها باید به ابعاد پنجره ای که قرار است کولر در آن قرار گیرد توجه نمود . قرار گیری این تجهیزات در پشت پنجره نیز سبب میشود صدای کمپرسور در داخل شنیده شود که سرمایش اندکی با صدا همراه خواهد بود.
باید توجه داشت که کولر های پنجره ای به نسبت سایر تجهیزان سرمایشی مصرف بالاتری دارند . عموما این نوع کولرها کنترول از راه دور ندارند که می بایست در هنگام خرید به داشتن این امکان توجه نمود.

 کولر گازی پرتابل:

کولر گازی پرتابل به معنای کولر گازی یک تکه بوده که فقط یک لوله خرطومی پلاستیکی پشت آن برای تخلیه گرمای موتور وصل می باشد و بدون نیاز به نصب و لوازم خاصی می باشد. این مدل کولر گازی برای فضاهای کوچک اجاره ای یا استفاده موقت حدود 20 الی 30 متر مربع حداکثر کاربرد داشته و چون چرخ دارند قابل حمل هستند

کولر گازی ایستاده :

این نوع اسپلیت ها بر خلاف کولر متحرک دو تکه هستند یعنی دارای واحد خارجی نیز هستند . پنل اصلی آن بر روی زمین قرار میگیرد اما کندانسور آنها باید در بیرون از محل نصب گردد.
به دلیل قدرت بالا ی پرتاب هوا و توانایی سرمایش و گرمایش زیاد برای سالن های وسیع و محل های بزرگ مناسب هستند .
باید توجه نمود این کولرها را نمیتوان همانند کولر های متحرک جابجا نمود .

 کولر گازی اسپیلت :

کولر گازی اسپلیت به دو قسمت تقسیم می‌شود، یک قسمت برای داخل اتاق و دیگری خارج از آن که موتور یا کمپرسور آن است تا بتوانید در محیطی دورتر از محل نصب پنل با حداقل صدا به‌ کارگیری شود البته این نوع از کولر فضای بیشتری را نسبت به کولر گازی های پنجره ای و قابل حمل در بیرون از محیط به خود اختصاص می‌دهد با این حال اگر به فضای درون اتاق اهمیت بیشتری می‌دهید کولر قابل حمل بدترین انتخاب هست زیرا فضای زیادی از زمین کنار پنجره را اشغال می‌کند

 

از نظر طراحی بدنه داخلی کولر گازی اسپلیت با در نظر گرفتن اینکه فضای کمی را اشغال میکند و معمولا بر روی دیوار نصب می شود بهتر از همه به نظر می رسد ولی با توجه به اینکه یک قسمت از آن در بیرون نصب می‌شود خیلی زیبا به نظر نخواهد رسید بنابراین اگر به محیط بیرون اهمیت می‌دهید بهتر است کولر گازی پرتابل را انتخاب کنید

کولر گازی دیواری یا اسپیلت به دلیل اینکه کمپرسور آن خارج از اتاق است کم‌صدا ترین گزینه برای انتخاب است و کولر گازی های قابل حمل و پنجره ای به دلیل
اینکه کمپرسورشان جدا از هم نیست و در محل استفاده قرار خواهد گرفت سر و صدای بیشتری دارند. البته ناگفته نماند که میزان سروصدای کولرگازی های قابل حمل بسته به مدل آن‌ها متفاوت می‌باشد.

این واقعیت وجود دارد که در سیستم اسپلیت به دلیل اینکه دستگاه سردکن آن جدا از کمپرسور است این امکان را به تولیدکنندگان داده که کولر گازی هایی با قدرت بالاتر بسازند. که بتواند محیط بیشتری را تهویه کند و که در مقایسه با کولر گازی پنجره ای و قابل حمل این ظرفیت بسیار بالا بوده و چشم گیر است

2 – انتخاب کولر گازی با پنل زیبا

 

 

یکی از دیگر از موارد راهنمای خرید کولر گازی توجه به پنل ان می باشد.
طراحی پنل واقعا مهم است. تنها چیزی که شما پس از نصب از یک کولر گازی مشاهده می‌کنید، پنل آن است. نقش پنل یک کولر را می‌توان به ویترین مغازه‌ها تشبیه کرد. زیبایی پنل کولر باعث می‌شود از محصولی که خریده‌اید لذت بیشتری ببرید. بنابراین سعی کنید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، کولری با زیباترین پنل موجود را انتخاب کنید. مسلما زیباتر بودن پنل تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی آن دارد و کولری که پنل جذاب‌تری دارد، به‌طور حتم گران‌تر هم خواهد بود.

  • paya marketing
  • ۰
  • ۰

افزایش ترافیک وب‌سایت

بدیهی‌ترین نکته‌ای که می‌توان به عنوان مزیت سئو و اهمیت استفاده از تکنیکهای سئو مطرح کرد، افزایش ترافیک وب‌سایت شماست.

نمی‌توانید برای همیشه، روی بازدیدکنندگان دوست و آشنا و معرفی وب‌سایت و مطالب‌تان توسط آن‌ها حساب باز کنید. حتی بک لینک های سایت های دیگر هم، ظرفیت محدودی دارند.

 

 

جهت دریافت خدمات سئو سایت در مشهد اصفهان شیراز تهران و سایر شهر ها با آژانس دیجیتال مارکتینگ پایا در مشهد در ارتباط باشید .

 

هر روز و هر شب هم نمی‌توانید در استوری‌های اینستاگرام مخاطبان خود را با گفتن جمله‌هایی مانند این‌که «لمس کنید» و «بالا بکشید» به سایت‌تان هدایت کنید.

بهترین دوستی که می‌تواند همیشه مراقب شما باشد و مطالب‌تان را بی‌چشم‌داشت به دیگران معرفی کند، گوگل است.

اگر در پرترافیک‌ترین سایت‌ها هم، بنر تبلیغاتی داشته باشید یا در مقاله‌های خود (در قالب توصیه‌ی دوستانه به مخاطبان یا مثلاً رپورتاژ آگهی) به شما لینک بدهند، در نهایت، درصدی از ترافیک آن سایت‌ها را جذب خواهید کرد.

اما وقتی برای سئو وقت می‌گذارید، درصدی از کل جمعیت جستجوگر آنلاین را که اتفاقاً دقیقاً در جستجوی حرف‌های شما هستند جذب می‌کنید. ضمن این‌که این سهم نیز، با تلاش و کوشش شما می‌تواند افزایش پیدا کند.

همان‌طور که در درس رتبه کلمات کلیدی گفته شده، رابطه‌ی میان جایگاه شما در صفحه نتایج جستجو و ترافیک ورودی از طریق سئو، غیرخطی است. یعنی یک تغییر کوچک در جایگاه، می‌تواند تغییری بزرگ در ترافیک ایجاد کند.

با کوچک‌ترین تغییر، تفاوتی جدی در ترافیک ایجاد می‌شود.

اعتماد بیشتر بازدیدکنندگان

بازدیدکننده‌ای که خودش مطلبی را جستجو می‌کند و به شما می‌رسد، معمولاً در مقایسه با کسی که شما به هر روش دیگر، از او خواهش می‌کنید به سایت‌تان سر بزند، به سایت شما اعتماد بیشتری خواهد داشت (به فرض این‌که با یک مطلب ضعیف و غیرمستند و تجاری با هدف فریب مخاطب، روبرو نشود و حسن نیت شما را حس کند).

این‌که مخاطب حس کند خودش در فضای وب جستجو کرده و مطالب شما را یافته و کشف‌کرده است، از نظر ماهیت کاملاً با این‌که حس کند توسط شما به سایت هدایت شده است تفاوت دارد.

سئو، اعتبار سایت شماست

فرض کنید سایت یا وبلاگ خود را به یک نفر معرفی می‌کنید و او می‌خواهد اعتبار سایت شما را بررسی کند.

قاعدتاً او – اگر فرد متخصصی باشد – حداقل سه روش را به‌کار خواهد گرفت:

  • چند مورد از مطالب‌تان را می‌خواند (ارزیابی مستقیم محتوا)
  • رتبه الکسای سایت شما را چک می‌کند (به عنوان برآوردی از میزان مخاطبان‌تان)
  • جستجوی چند کلمه کلیدی مرتبط با موضوع سایت‌تان

ممکن است در مورد رتبه الکسا، بتوانید این بهانه را بیاورید که مطالب‌تان تخصصی است و مخاطبان کمی دارد و نباید کسی انتظار مخاطبان انبوه داشته باشد؛ اما این‌که گوگل هم حاضر نیست مطالب شما را به دیگران پیشنهاد کند، دیگر به سادگی قابل پذیرش نیست.

جمله‌ی «سئو هم به هر حال یک سری تکنیک است» حدود پنج یا ده سال پیش معنا داشت. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هر روز بیشتر از پیش قدرتمند می‌شود و پیشنهاد نشدن توسط موتورهای جستجو می‌تواند تا حدی به این معنا باشد که شما به نیازها و دغدغه‌های مخاطبان در فضای آنلاین توجه ندارید و برای دل خودتان می‌نویسید.

کمک به حفظ رتبه الکسای سایت شما

هر چقدر هم که بگوییم رتبه الکسا مهم نیست و ارزش آن، امروز کمتر از گذشته است (که واقعاً چنین است) باز هم، همان‌طور که کمی بالاتر گفتیم، الکسا یکی از معیارهای قضاوت اولیه در مورد سایت شماست.

از این منظر می‌توان رتبه‌ی الکسا را به تأثیرگذاری اولیه در مهارت ارتباطی تشبیه کرد: ما انسان‌ها، فراتر از کیف و کفش و لباس‌مان هستیم؛ اما این را هم می‌دانیم که در نخستین نگاه، همین معیارها روی قضاوت دیگران تأثیر می‌گذارد و برای اصلاح آن‌ها، به زمان و صرف انرژی نیاز داریم.

پس  با وجودی که رتبه‌ی الکسا نباید دغدغه‌ی اول ما باشد، منطقی است که جایی را در میانه یا انتهای فهرست دغدغه‌هایمان، به آن اختصاص دهیم. 

کم نیستند کسانی که فکر می‌کنند الکسای سایت یا وبلاگ، نشانه‌ای از میزان فعالیت صاحبان سایت و وبلاگ است و برای حفظ رتبه‌ی الکسا، باید پیوسته مطالب جدید بنویسند و منتشر کنند.

  • paya marketing
  • ۰
  • ۰

کولر آبی بخریم یا کولر گازی؟ با گرم شدن هوا و وارد شدن به فصل تابستان اکثر مردم به دنبال خرید مناسبترین دستگاه نسبت به شرایطشان ،جهت خنک کردن محیط زندگی یا محل کار خود میافتند .طی این پروسه سوالات متعددی مانند کولر آبی بهتر است یا کولر گازی(اسپلیت) ؟ یا کولر آبی بخرم یا کولر گازی(اسپلیت) ؟ و… برایشان  پیش میاید ،که پاسخگویی به این سوالات و داشتن جوابشان میتواند شما را به هدفتان برساند .

به همین دلیل برآن شدیم که در این مقاله به مقایسه کولر آبی و کولر گازی بپردازیم و تفاوت کولر آبی و کولر گازی را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

اقلیم

کولر آبی بخریم یا کولر گازی؟ یکی از نکات بسیار مهم در رابطه با انتخاب کولر آبی یا کولر گازی مربوط به  شرایط آب و هوایی و اقلیمی محلی است که، دستگاه در آنجا تعبیه می شود . مکان‌هایی با آب‌ و هوای خشک مانند کرمان ، یزد و … بهتر است  از کولرهای آبی استفاده کنند، چرا که  این کولرها در فضا رطوبت  ایجاد می‌کنند. مناطق شمالی و  جنوبی ایران به ‌واسطه داشتن آب‌وهوای شرجی میبایست از کولرهای گازی استفاده کنند.

مصرف انرژی

یکی از بزرگ‌ترین ایرادات کولرهای آبی مصرف زیاد آب در آنهاست.  مصرف بیش از اندازه آب این مایع حیات ،آن‌هم در شرایطی که بحران کمبود آب کشور را به شدت  تهدید می‌کند. کولرهای گازی نیز مصرف برق نسبتا  زیادی دارند. با توجه به این  که در کشور ما برای تولید برق از  سوخت های فسیلی استفاده میشود ، میزان مصرف برق دستگاه های برقی از اهمیت چشمگیری برخوردار است .لازم به ذکر است که با انتخاب  درست ظرفیت (با توجه به مساحت منزل ) ، انتخاب محل نصب مناسب، سرویس به‌ موقع و پاکیزه نگه‌داشتن فیلترها  و … در  دستگاه های کولر گازی می‌توان مصرف برق را به شدت کاهش داد . ناگفته نماند که کولرهای گازی نسل جدید دارای فناوری روتاری  هستند که به لطف این فناوری  می‌توانند مصرف برق بسیار پایینی داشته باشند .

در کولرهای آبی نیز انجام سرویس به ‌موقع، تعویض پوشال‌ها، رسوب‌زدایی، گذاشتن سایه بان برای کولر و … منجر به کارکرد بهینه دستگاه  شده و مصرف انرژی را در این دستگاه کاهش می دهد. در کولرهای آبی اگر ظرفیت کولر مناسب  فضای مورد نظر نباشد ، به اندازه کافی ایجاد  خنکی نمی کند و افراد مجبور می‌شوند به‌ طور مداوم از دور تند کولر استفاده کنند  ، در نتیجه مصرف انرژی (آب و برق ) به شدت  افزایش می یابد .

آلایندگی هوا

اسپلیت ، هوای درون خانه را به سبب داشتن فیلترهای متفاوت ،کاملا پاک و عاری از هرگونه باکتری و میکروبی میکند   . در شهرهایی که آلودگی بالایی دارند مانند تهران ، اهواز و…  این مسئله  بسیار مهم است.
کولرهای آبی ،هوای بیرون از خانه را  به داخل خانه می کشند و همراه با این مکش ،آلودگی‌ها ، ذرات معلق  در هوا ، بو ، دود و… را به درون خانه می‌آورند. همچنین ،به دلیل اینکه  پوشال‌ها در جریان  مستقیم با آب قرار دارند و  همیشه مرطوب هستند ، فضایی بسیار مناسب برای رشد و تکثیر انواع  قارچ‌ها ایجاد می‌شود .

معایب کولر آبی

مصرف آب زیاد

متاسفانه  ما  در کشور ایران ،به شدت  با بحران کمبود  آب و خشکسالی  روبرو هستیم  ، این امر باعث شده است مصرف آب هزینه سنگینی داشته باشد و در نتیجه انتخاب  کولرهای آبی به علت مصرف بیش از اندازه آب ، گزینه مناسبی نمی باشد .

انتقال هوای ناسالم به فضای داخلی

کولرهای آبی ذرات گرد و غبار، خاک، دود ، بو و در کل هر چیزی که در هوای بیرون از ساختمان باشد را  به درون خانه یا محل کار وارد می کند .که این امر ممکن است  سبب بروز انواع بیماری‌های تنفسی و حساسیت‌ها ‌شود. علاوه بر این ، پوشال‌های کولر آبی  به دلیل اینکه  همیشه دارای  رطوبت هستند ،  به محل بسیار  مناسبی برای رشد انواع قارچ و باکتری تبدیل می شوند .  شاید بتوان با تعویض سالیانه پوشال‌ها تا حدود زیادی از ایجاد قارچ و باکتری  و در نتیجه بوی نامطبوع حاصل از وجود  قارچ ها و باکتری ها پیشگیری  کرد، اما  جلوگیری از  ورود ذرات موجود در هوا  به  محیط داخلی، تقریباً کاری غیر ممکن است.

خوردگی و زنگ‌زدگی قطعات کولر

کف دستگاه‌های کولر آبی همیشه  مملو از آب است و قطعات به صورت  دائم با آب در تماس هستند  ، در نتیجه امکان خوردگی و زنگ‌زدگی آنها، طی کوتاهترین زمان ممکن به شدت افزایش می یابد .

ایجاد بوی نامطبوع

در صورت تعویض نکردن به ‌موقع پوشال ، بویی نامطبوع که حاصل رشد قارچ ها و باکتری ها در داخل پوشالهاست  ، در محیط منتشر می شود .

نامناسب برای مناطق شرجی

کولرهای آبی ،به دلیل  ایجاد رطوبت  در محیط ، مناسب مناطق شرجی و مرطوب نیستند .در واقع در مناطقی که رطوبت آنها بیشتر از ۲۵ درصد است کولر آبی گزینه اشتباهی محسوب می‌شود.

میزان خنک‌کنندگی محدود محیط

کولرهای آبی ،هوای بیرون را به داخل هدایت می‌کنند. در مواقعی که ،دمای محیط  بیرون  گرم تر از حد معمول است ،توان خنک‌کنندگی کولرهای آبی کاهش یافته و نمی توانند  سرمایش  مطلوبی ایجاد کنند و به ‌اصطلاح از پس آن برنمی ایند  .

نیازمند سرویس سالیانه

کولر های آبی ، سالیانه به حداقل دو بار سرویس شدن نیاز دارند . که با توجه به گرم بودن هوای بیرون و نبودن دستگاه در داخل واحد ، این کار طاقت فرسا ، خسته کننده و دردسر ساز می باشد .

ایجاد سر و صدا

کولرهای آبی برای انتقال سرمایی که ایجاد میکنند به داخل محیط منزل یا محل کار،به کانال کولر نیاز دارند . متاسفانه این کانال ها تنها سرما را به داخل واحد انتقال نمی دهند و سر و صدای ایجاد شده در محیط خارجی را نیز به داخل منتقل می کنند  .

علاوه بر این ، صدای موتور در هنگام استفاده کردن از دستگاه از طریق این کانال ها به محیط داخلی انتقال یافته و از لحظه روشن شدن تا لحظه خاموش شدن کولر آبی ما ،میزبان این صدای ناخوشایند خواهیم بود .

اشغال فضای زیاد

کولرهای آبی برای انتقال سرمایی که ایجاد می کنند نیازمند شبکه ای از کانال های کولری می باشند، که این مجموع بخش اعظمی از فضا را اشغال می کند . با توجه به کوچک شدن  مساحت منازل و ادارات این مسئله نقطه ضعف بزرگی محسوب می شود .

مزایای کولر آبی

مقرون ‌به ‌صرفه

مقدار مبلغ اولیه ای که برای داشتن این دستگاه باید پرداخت بشه کمتر از قیمت خرید کولرهای گازی است .

مناسب برای آب‌وهوای خشک

در مناطق گرم و خشک ، کولرهای آبی رطوبت ایجاد می کنند ، در نتیجه گزینه خوبی برای این مناطق محسوب می‌شوند.

هزینه نگهداری پایین

کولرهای آبی فناوری پیچیده ای ندارد و دارای ابتدایی ترین تکنولوژی می باشند . این امر سبب شده است که در بیشتر مواقع  خودمان  کولر های آبی را سرویس کنیم و برای تعمیرات ساده نیازی به تعمیرکار و پرداخت هزینه  ندارد .

معایب کولر گازی

قیمت

قیمت خرید کولر گازی  در بازار از کولر آبی بیشتر است ( در نظر داشته باشید که قیمت خرید کولر گازی بیشتر است اما ،هزینه نگهداری ، تعمیر و… آن به مراتب کمتر و به صرفه تر از کولر های آبی است ) .

مناسب مناطق گرم و خشک نیست

استفاده از اسپلیت ها ، در مناطقی با آب و هوای  گرم و خشک مانند یزد ، کرمان و… مناسب نیست و بهتر است در این مکان ها کولرهای آبی تعبیه شود .

مزایای کولر گازی

فیلترهای مخصوص تصفیه هوای محیط

به لطف  فیلترهای تعبیه شده در کولر های گازی ،هوای  داخل منزل یا محیط کار کاملا سالم و عاری از هرگونه باکتری و میکروبی  می شود  .

قابلیت کنترل خنک‌ کنندگی بخش‌های مختلف خانه

یکی از مزیت های استفاده از  اسپلیت  این است که ،شما  در ایجاد سرمایش و یا گرمایش در  قسمت های  مختلف  واحد مسکونی یا اداری خود قدرت انتخاب دارید و  می‌توانید کنترل کنید   که کدام بخش از خانه خنک یا گرم شود و کدام بخش نشود( هال یا یکی از اتاق‌های خواب یا حتی آشپزخانه) . این قابلیت در پایین آمدن مصرف انرژی  بسیار مؤثر است.

خنک‌کنندگی محیط در زمان کمتر

با روشن شدن کولر گازی در آنی از ثانیه ،شما هوای خنک یا گرم و  مطبوع را احساس خواهید کرد. درصورتی که در کولرهای آبی  احساس  خنکی و هوای مطبوع نیازمند زمان بسیار بیشتری است .

مصرف نکردن آب به ‌عنوان خنک‌کننده

مصرف آب در دستگاه های هوایشی بسیار حائز اهمیت بوده تا جایی که ،تولیدکنندگان و غول های صنعتی ترجیح می دهند  حتی الامکان  در فرایند استفاده از محصولاتشان استفاده نشود و یا حداقل کاربرد را داشته باشد . این امر دلایل متفاوتی دارد نخست آنکه می بایست ، بحث بحران کم ‌آبی و ضرورت صرفه‌جویی در آن را در نظر گرفت  .دومین دلیل ریشه در این موضوع دارد که کولرهای آبی معمولا  در بالاترین محل ساختمان قرار دارند و در تابستان‌ به علت  بالا رفتن مصرف آب و در نتیجه کاهش فشار آب ،در طبقات بالا از حداقل فشار آب برخوردار هستیم . این امر باعث  عدم کارایی مناسبشان می شود .

بدون صدا بودن

در کولرهای گازی به دلیل جدا بودن موتور کولر از یونیت داخلی، صدایی از موتور به گوش نمی رسد.  همچنین کولرهای گازی مانند کولرهای آبی کانال کولر ندارند و در نتیجه صداهای محیط خارجی  که از طریق این کانال ها به محیط داخلی منتقل می شوند را در کولرهای گازی نخواهیم داشت .

اشغال فضای کم

کولر های گازی برای انتقال سرما یا گرما  به محیط ،نیاز به کانال ندارند. در نتیجه ی استفاده از این دستگاه ها ،کانال کولر از واحدها حذف شده و فضای بسیار کمی اشغال می شود  .

عدم سرویس سالیانه

کولر های گازی برعکس کولر های آبی، نیازمند سرویس سالیانه نمی باشند . این موضوع باعث شده  که هزینه های داشتن و نگهداری از این دستگاه به شدت کاهش یابد

عدم استفاده از هوای بیرونی

کولرهای گازی برای ایجاد سرما یا گرما از هوای داخلی خود واحد استفاده می کنند . در نتیجه  آلودگی های هوا ، ذرات معلق در هوا ، بوهای بد و نامطبوع ، دود و… موجود در فضای بیرون از خانه یا اداره وارد فضای داخلی نمی شود .

  • paya marketing
  • ۰
  • ۰

چرا سئو داخلی سایت یا On-Page SEO اهیمت دارد؟

اگر از ما بپرسید «سئو داخلی چیست»، می‌گوییم اولین و جذاب‌ترین بخش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو همین سئو On Page است. گوگل به طور منظم الگوریتم‌ها و دستورالعمل‌های خود را بروزرسانی می‌کند و این تغییرات و بروزرسانی‌ها تنها در جهت راحتی و زود به نتیجه رسیدن کاربران صورت می‌پذیرد.

از سوی دیگر، تجریه کاربری تاثیر بسزایی در سئو و رتبه بندی صفحات دارد و به همین سبب رفتار کاربران در صفحه می‌تواند به صورت مستقیم روی جایگاه صفحات هدفمند در نتایج Serp تاثیرگذار باشد. یک صفحه سئو شده به گوگل کمک خواهدکرد که بفهمد که محتوای این صفحه درمورد چه موضوعی است و چگونه و به چه روشی، کدام نیاز کاربر را رفع خواهد کرد که مجموع این اطلاعات سبب رتبه بندی صفحات در نتایج می‌گردد.

به نقل از داکیومنت گوگل؛ بهترین محتوا، محتوایی است که شامل کلمات کلیدی به میزان کافی در صفحه باشد. پس با این تفاسیر متوجه شدید که اولین و مهم‌ترین فاکتور در سئو داخلی، رعایت چگالی کلمه کلیدی در صفحه است. البته توجه کنید که رعایت استاندارد در چگالی کلمات کلیدی در صفحه بسیار مهم است و اگر این تعداد از حد استاندارد خارج گردد، تاثیرات منفی را برای صفحه به همراه خواهد داشت.

سئو داخلی یا آن پیچ شامل چه فاکتورهایی می شود؟

  1. انتخاب کلمات کلیدی صحیح به همراه LSI برای صفحات
  2. عنوان صفحه چیست و چه تاثیری در سئو داخلی دارد؟
  3. تاثیرات توضیحات متا در سئو داخلی یا آن پیج
  4. قراردادن تگ H1 مناسب
  5. استفاده از تگ های H2 و H3 برای زیرعنوان‌ها
  6. تاثیر لینک سازی داخلی و خارجی در سئو داخلی چیست؟
  7. تاثیر بهینه سازی آدرس صفحات و URLها در بهبود سئو On Page
  8. تاثیر نوشتن محتوای سئو شده و کاربر پسند در سئو داخلی صفحه
  9. تاثیر افزودن و بهینه سازی تصاویر در بهبود سئو داخلی سایت چیست؟
  10. چگونه تعامل کاربر را با صفحه افزایش دهیم؟
  11. آیا سرعت صفحات در بهبود سئو سایت تاثیرگذار است؟
  12. تاثیر فوق‌العاده اسکیما بر بهبود سئو داخی سایت
  13. آیا استفاده از جدول می‌تواند به بهبود سئو آن پیج سایت کمک کند؟
  14. تاثیر ویدئو در بهبود سئو داخل سایت
  15. آیا فهرست محتوایی می‌تواند در تجربه کاربری کاربران تاثیرگذار باشد؟

در قسمت بالا به چند فاکتور اساسی در رابطه با سئو داخلی پرداختیم. حال قصد داریم به طور کامل به آموزش این فاکتورها بپردازیم و در این بین به چند نکته اساسی اشاره کنیم؛

انتخاب کلمات کلیدی صحیح و استفاده از آنها در محتوای صفحه

با تحقیق کلمه کلیدی به روش اصولی و درست، کلمات هدفمند خود را پیدا کنید. معمولاً کاربران با کلمات کلیدی مختلفی جستجو می‌کنند. پس کلماتی را انتخاب کنیم که با محتوای صفحه ما مرتبط و از نظر آمار جستجو محبوب‌تر باشند. گاهی لازم است از کلمات لانگ تیل استفاده کنیم؛ اشکالی ندارد. مهم این است که کاربر با کلمات کلیدی درستی به صفحه ما هدایت شود.

  • paya marketing
  • ۰
  • ۰

سرویس روتختی نوزاد ترک بهتر است یا سرویس روتختی نوزاد ایرانی

از قدیم ست روتختی ترکیه ای معروف و مقبول بود و البته با چندین برابر قیمت روتختی های ایرانی به فروش می رسید و این به دلیل طرح های خاص و جذاب روتختی ترک بود . استفاده از رنگ های فانتزی و طرح های جدید باعث می شد روتختی نوزاد ست روتختی ترکیه ای از استقبال زیادی برخوردار باشد . و البته سرویس روتختی نوازاد ترک نیز این قائده مستثنا نبود .

اما امروزه با پیشرفت صنعت و مدرن شدن دستگاه های صنعت نساجی بسیاری از طرح ها و رنگ های روتختی در ایران قابل تولید است . کیفیت دوخت و تمیزی کار نیز بسیار ارتقا پیدا کرده است .و دیگر سرویس روتختی نوزاد ایرانی چیزی از رقبای خارجی کم ندارد با این تفاوت که هزینه تولید ست روتختی در ایران بسیار پایین تر می شود و شما می توانید طرح های جذاب ترک را با تولید برند ایرانی و دوخت کارگران زحمت کش خریداری کنید .

قابل توجه است که بدانید که سرویس روتختی نوزاد ایرانی بسیار با کیفیت است و از نظر جنس پارچه و دوخت قابل رقابت با روتختی نوزاد ترکیه ای است .و البته از نظر هزینه بسیار کم هزینه تر و با قیمت پایین تری در بازار به فروش می رسد .

تولیدی روتختی کارتزبیبی در تهران تولید کننده جدیدترین روتختی نوزاد دخترانه و پسرانه است که می تواند طرح های روتختی ترک با قیمت مناسب در بازار عرضه کند .

سرویس روتختی نوزاد مناسب تابستان و فصل گرما

هوای گرم تابستان می تواند لذت خوابیدن نوزاد شما را از بین ببرد و اگر کودک شما خوابی اسوده و راحت نداشته باشد آرامش از او و از شما گرفته می شود . بنابراین در فصول گرم سال در انتخاب روتختی نوزاد بسیار دقت کنید .

ویژگی روتختی نوزاد تابستانه

  1. ضد تعریق : مهم ترین نکته در انتخاب رو تختی نوزاد برای تابستان ضد تعریق بودن آن است .تراکم بافت پارچه باید به گونه ای باشد که هوا جریان پیدا کند و نوزاد روی سرویس روتختی عرق نکند تا او را ازرده و بی تاب کند .
  2. ضخامت : هرچه سرویس روتختی نوزاد نازک تر باشد برای فصل تابستان مناسب تر است .ضخامت زیاد روتختی می تواند حس سنگینی و گرمای بیشتری را به نوزاد وارد کند .
  3. رنگ : در فصل تابستان و روزهای گرم سال از روتختی با رنگ های روشن استفاده کنید تا گرمای کمتری را به خود جلب کند .
  4. قابلیت شستشو : به علت تعریق بیشتری که در فصل تابستان اتفاق می افتذ استفاده از روتختی هایی که در برابر شستشو مقاومت بیشتری دارد مناسب تر است چرا که به علت گرمای هوا نیاز به شستشوی بیشتری دارد .
  • paya marketing
  • ۰
  • ۰

سئو تکنیکال چیست؟

تکنیکال در لغت به معنای فنی میباشد و سئو تکنیکال ر واقع به معنی بهینه سازی فنی سایت برای موتورهای جستجو است.

بنا بر اظهارات سایت yoast ، به عنوان معروف ترین ابزار بررسی و بهینه سازی سئو در وردپرس، SEO technical به معنی ارتقاء جنبه های فنی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه های آن در موتورهای جستجو میباشد.

اصول اساسی بهینه سازی فنی و تکنیکال سایت ها ، بر این میباشد که سایت را سریعتر کرده و کراول شدن آن را توسط خرنده های موتورهای جستجو آسان تر کنیم و کمک کنیم تا موتور جستجو سایت ما را راحت تر درک کند.

سئو تکنیکال بخشی از سئو داخلی سایت است که به ارتقا المان های داخلی سایت تمرکز دارد تا رتبه های بالاتری بدست آوریم.

سئو فنی و تکنیکال در مقابل سئو خارجی قرار دارد که از طریق کانال های خارج از سایت به نمایش بیشتر سایت کمک میکند.

 

اهمیت سئو تکنیکال وب سایت

چرا باید تکنیکال سئو را روی سایت انجام دهیم؟

گوگل و عموما تمام موتورهای جستجو تلاش دارند تا بهترین نتایج را برای سرچ های کاربران نمایش دهند.

به همین علت گوگل و ربات های خزنده آن صفحات وب را بر اساس فاکتورهای زیادی بررسی کرده و میسنجند.

برخی از این فاکتورها به تجربه کاربری یا UX سایت مرتبط هستند، مانند سرعت لود یک صفحه از سایت.

مابقی فاکتورها کمک میکنند تا ربات های موتور جستجو منظورو هدف صفحه شما را بهتر و به طور کامل درک کنند، مانند structured data در صفحات.

پس با ارتقای جنبه های فنی سایت خود میتوانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا سایت شما را crawl کرده و درک کنند.

اگر این کار را درست انجام دهید میتوانید به رتبه های بهتر دست یافته و یا حتی بهتر از آن rich result از گوگل دریافت کنید.

 

عواقب انجام ندادن سئو تکنیکال در سایت

اگر سئو تکنیکال انجام ندهیم چه اتفاقی برای سایت میافتد؟

همانطور که سئو تکنیکال میتواند کمک بزرگی به سئو و رتبه های سایت بکند، به همین ترتیب برعکس این اتفاق هم ممکن است بیافتد.

به این معنی که رخ دادن اشتباهات فنی مهم در سایت ، ممکن است برای شما بسیار گران تمام شود.

جستجو و بخصوص گوگل را به سایت خود کاملا قطع کرده اید!!

 

چطور سئو تکنیکال انجام دهیم؟

اشتباه است که در بهینه کردن کدها و قسمت های فنی سایت خود تنها موتور جستجو را در نظر بگیرید و روی سلیقه گوگل تمرکز کنید.

یک وب سایت باید خوب کار کند، وب سایت شما باید در وهله اول سریع ، شفاف و ساده برای استفاده کاربرانتان باشد.

خوشبختانه تقویت ساختار فنی سایت عموما رضایت هر دو طرف مورد هدف ما یعنی موتورهای جستجو و کاربران را به همراه دارد.

چرا که موتورهای جستجو سلیقه خود را بر مبنای رضایت کاربران هماهنگ کرده و همواره در جهت سلیقه کاربر به روز میشوند.

  • paya marketing