هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

نواع ویزای تحصیلی اسپانیا

ویزای تحصیلی اسپانیا به شما این اجازه را می‌دهد که در کالج‌ها و دانشگاه‌های اسپانیا تحصیل کنید، در کنار تحصیل در دانشگاه، زندگی جذاب دانشجویی خود را در یکی از کشورهای حوزه شینگن نیز داشته باشید. ویزای تحصیلی اسپانیا با توجه به مدت زمان دوره تحصیلی شما، انواع مختلفی دارد که در جدول زیر شرح داده شده است.

ردیف نوع ویزا مدت زمان ویزا
1 ویزای تحصیلی کوتاه مدت ۳ ماه
2 ویزای تحصیلی کوتاه مدت بین ۳ تا ۶ ماه
3 ویزای تحصیلی بلند مدت بیش از ۶ ماه
انواع ویزای تحصیلی اسپانیا

برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا، دانشجو باید درخواست‌های خود را به سفارت یا کنسولگری اسپانیا ارسال کند.

ویزای اسپانیا

ویزای تحصیلی کوتاه مدت اسپانیا

افرادی که از کشورهای خارج از حوزه شینگن هستند و پذیرش از اسپانیا دارند، نمی‌توانند بدون ویزا وارد خاک این کشور شوند و باید برای ویزای تحصیلی شینگن اقدام کنند.این ویزا مخصوص بازه سه ماه است و برای انجام تحقیقات آکادمیک بیشتر مرسوم است. دانشجوینی که از کشورهای اتحادیه اروپا هستند واجد شرایط ورود بدون ویزا تا ۹۰ روز هستند و می‌توانند بدون اخذ ویزای دانشجویی (کمتر از ۹۰ روز) در اسپانیا تحصیل کنند.

در نظر داشته باشید شما نمی توانید با ویزای توریستی کوتاه مدت به اسپانیا بیایید و سپس برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. حتماباید به کشور خود برگردید و از آنجا مجدد برای ویزای تحصیلی کوتاه مدت درخواست دهید.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت بین ۳ تا ۶ ماه اسپانیا

اگر قصد دارید برای دوره‌های تحصیلی کوتاه مدتی که بین ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشند، مانند کالج های دوره زبان اسپانیا اقدام کنید، این ویزا مخصوص شما است. ویزای تحصیلی کوتاه مدت بین ۳ تا ۶ ماه اسپانیا نسبت به ویزای تحصیلی بلند مدت، مدارک کمتری نیاز دارد و قابل تمدید نیست.

این نوع از ویزای دانشجویی کوتاه مدت به دانشجویان اجازه می‌دهد تا حداکثر ۱۸۰ روز در اسپانیا مشغول به تحصیل شوند.

ویزای تحصیلی بلند مدت اسپانیا

اگر قصد شما تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری در اسپانیا باشد، به ویزای تحصیلی بلند مدت اسپانیا نیاز دارید. ویزای تحصیلی بلند مدت به دانشجویان اجازه می‌دهد بیش از ۶ ماه در اسپانیا اقامت داشته باشند.

در نظر داشته باشید علاوه بر دریافت ویزای بلند مدت، دانشجو باید ظرف یک ماه پس از ورود به کشور اسپانیا برای دریافت کارت اقامت دانشجویی در اداره مهاجرت منطقه خود اقدام کند. ویزای بلند مدت اسپانیا درواقع همان ویزای شینگن است به همین دلیل کارهای اداری به مراتب طولانی‌تری نسبت به ویزاهای کوتاه مدت باید انجام شود.

 معمولا برای درخواست ویزای تحصیلی  اسپانیا باید بین دو تا سه ماه قبل از سفر به اسپانیا اقدام کنید تا بدون استرس، کارهای اداری در سفارت انجام شود.

  • ۰۳/۰۷/۱۱
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی