هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

انتخاب و خرید چرخ خیاطی با توجه به پارچه‌هایی که اغلب مورد دوخت و دوز قرار می‌دهید می‌تواند حرکت هوشمندانه‌ای باشد. با توجه به همین مساله هم در این بخش نکاتی به منظور انتخاب گزینه‌ای متناسب با نیازهای دوختی شما را مرور می‌کنیم.

چرخ خیاطی مناسب برای دوخت پارچه‌های ضخیم و سبک

برای دوخت و دوز پارچه‌های ضخیم به دستگاهی قدرتمند با قابلیت لیفت پا با فشار بالا نیاز دارید. وجود مشخصاتی همچون امکان تنظیم فشار پا، نفوذ سوزن کافی و طول دوخت بلند از جمله فاکتورهایی است که در زمان خرید چرخ خیاطی‌ای برای کار با پارچه‌های ضخیم باید در نظر داشته باشید. همچنین اگر دستگاه خیلی سبک باشد، در زمان کار به دور میز می‌رقصد، بنابراین هرچه چرخ سنگین‌تر باشد برای این دسته از فعالیت‌ها مناسب‌تر است.

برخی از ماشین های خیاطی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که توان دوخت پارچه‌های ضخیم را ندارند پس بهتر است در هنگام خرید به این موضوع توجه کنید و مدلی را خریداری کنید که پایه‌ی فشار دهنده‌ی توانمندی داشته باشد تا بتوانید انواع پارچه‌ها را بدون فشار به چرخ خیاطی بدوزید.

از طرفی اگر قصد دوخت پارچه‌هایی سبک همچون ابریشم و ساتن را دارید، انتخاب دستگاهی با فشار پای قابل تنظیم بسیار مهم است، چراکه اگر فشار پا در زمان دوخت زیاد باشد ممکن است به پارچه آسیب برسد.

چرخ خیاطی مناسب برای دوخت پارچه‌های کشی

تقریبا می‌توان اذعان داشت که انواع مدل‌های چرخ خیاطی قادر به دوخت پارچه‌های کشی هستند، اما دستگاه‌های دوخت از بالا با پارچه‌های کشی عملکرد بهتری دارند. در کنار این موارد لازم به تاکید است که توجه به سوزن و نخ انتخابی در دوخت این نوع از پارچه‌ها هم اهمیت دارد. در همین راستا استفاده از سوزن ژرسه‌دوزی یا سوزن سرسوخته به همراه نخ‌هایی از جنس پلی‌استر به منظور دوختی بدون دردسر توصیه می‌شود.

همیت سرعت موتور چرخ خیاطی صنعنی و خانگی

یکی از عوامل مهم در هنگام خرید دستگاهی مانند چرخ خیاطی، سرعت دوخت و دوز آن (به‌ویژه برای افرادی که از چرخ خیاطی به عنوان وسیله‌ی امرار معاش استفاده می‌کنند) است. در واقع در صورتی که این دستگاه را برای امور تجاری نیاز دارید۷ باید به فکر خرید چرخی با سرعت مناسب باشید.

به طور کلی میانگین سرعت مدل‌های صنعتی این محصول حدودا بین هزار تا پنج هزار کوک در دقیقه است. البته برخی از نمونه‌های بازار دارای قابلیت تغییر و تنظیم سرعت هستند که به کمک کلیدهایی می‌توانید سرعت ماشین خیاطی را تا چند برابر افزایش دهید اما باید دقت داشته باشید که برای دوخت برخی از پارچه‌ها شما نیازی به سرعت بالا ندارید و بهتر است دوخت آن‌ها را با دقت پیش ببرید.

به عنوان مثال در زمان دوخت محصولات چرمی بهتر است میزان دقت را بالا ببرید و چندان بر سرعت کار تاکید نکنید. همچنین اگر در اغلب روزها کار دوخت پرده را دنبال می‌کنید نیازی به هزینه کردن برای خرید چرخ خیاطی‌ای پرسرعت نیست؛ چراکه چرخی با سرعت میانگین هم می‌تواند نیاز شما را به راحتی برآورده کند.

  • ۰۳/۰۵/۱۵
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی