هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

یکی از مهم‌ترین اهداف بازاریابی آنلاین، افزایش فروش سایت های فروشگاهی است. اما مسئله اینجاست که تعداد سایت‌های مشابه در اینترنت زیاد بوده و رقابت تنگاتنگی برای جذب مشتری بین آن‌ها وجود دارد. پس چگونه می‌توانید در این فضای پر رقابت، برند خود را متمایز کنید و بیشتر از رقبا دیده شوید؟

 

✅برای استفاده از انواع خدمات سئو سایت (شرکتی ، فروشگاهی ، دانلودی و آموزشی ) با آژانس دیجیتال مارکتینگ پایا ، بهترین شرکت ارائه دهنده سئو در مشهد در ارتباط باشید:

09386676574
↙️ کانال تلگرام :
https://t.me/paya_marketing

 

 

برای پاسخ به این سوال، ما ۱۱ ترفند عالی به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بیشتر بفروشید.

۱. پرسونای مخاطب خود را بشناسید.

پرسونا به معنای ویژگی‌های رفتاری، شخصیتی و فیزیکی است.
شناسایی و تعریف پرسونا مشتری اولین و مهم‌ترین گام برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی است. زیرا برای داشتن فروش باید بدانید که محصولات شما برای چه کسانی و با چه ویژگی‌های مناسب است.
برای ایجاد پرسونا مخاطب باید اطلاعاتی درباره ویژگی‌های کاربران به دست آورید که عبارتند از:
• جمعیت شناختی مشتری مانند سن و جنسیت،

• شغل و درآمد،

• محل زندگی،

• مشخصات شخصیتی، علایق و طرز تفکر

• نحوه تماس با مخاطب (ایمیل، پیامک)

• و غیره

شما با طراحی پرسونا می‌توانید به سوالات زیر بهتر جواب دهید:

• مشتری شما کیست؟

• مشتریان چه نیازهایی دارند؟

• چگونه می‌توان محتوایی جذاب برای آن‌ها تولید کرد؟

• چگونه خدمات/محصولات شرکت شما می‌تواند به کاربران کمک کند؟

• اهداف و چالش های اولیه و فرعی آنها چیست؟

• چه چیزی باعث علاقه آن‌ها به خرید از شما می شود؟

• انگیزه آن‌ها از انتخاب محصولات/خدمات شما چیست؟

• بهترین کانال‌های بازاریابی و فروش کدامند؟

• مناسب‌ترین پلتفرم‌ها برای تماس با خریداران چیست؟

پیشنهاد می‌کنیم برای شناسایی و طراحی پرسونا مشتری از ابزار رایگان گوگل یعنی “Google Analytics” استفاده کنید. در این ابزار می‌توانید اطلاعات خوبی در رابطه با سن کاربران و جنسیت آن‌ها، علایق و صفحاتی که بیشترین میزان نرخ تبدیل را دارند، به دست آورید.

۲. به کاربر پیشنهاد خرید محصولات مرتبط با محصول خریداری شده بدهید.

یکی از بهترین ترفندها برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی، استفاده از تکنیک فروش متقابل یا “Cross Selling” است.
آمارهای تجارت الکترونیک نشان داده که استفاده فروشگاه‌های آنلاین از این تکنیک، باعث افزایش حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد میزان خرید شده است.
در این روش، فروشگاه بسته‌ای از محصولات مرتبط را برای خرید به کاربر پیشنهاد می‌دهد. به عنوان مثال اگر کاربر “پالت سایه آرایشی” خریداری کرده، شما می‌توانید به او پیشنهاد خرید “کیت براش آرایشی” بدهید.
در سایت دیجی کالا شما با باکسی با عبارت “مشتریان این محصول را نیز خریده‌اند” روبرو می‌شوید. این همان شیوه “Cross Selling” است که برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی و به خصوص کسب‌وکارهای کوچک بسیار موثر است.

۳. بر اساس پرسونا کاربر، محصولات را به صورت شخصی‌سازی شده به وی پیشنهاد دهید.

یکی از تکنیک‌های افزایش فروش سایت های فروشگاهی، استفاده از بلوک‌های توصیه محصول در صفحه اصلی است.
در این شیوه شما باید متناسب با پرسونا کاربر، رفتار و علایق هر خریدار محصول مناسبی را برای خرید به وی توصیه کنید. این استراتژی کاربران را تشویق می‌کند تا اقلام بیشتری را به سبد خرید اضافه کنند.
شما می‌توانید توصیه‌های مربوطه را علاوه بر صفحه اصلی، در بخش دسته‌بندی‌ها، صفحه محصولات، صفحه سبد خرید قرار دهید تا فروش خود را تا زمانی که مشتریان به مرحله تسویه‌حساب می‌رسند، ادامه دهید.
سایت فروشگاهی آمازون بیان کرده که ۳۵ درصد درآمد آن‌ها با استفاده موثر و بهینه از این تاکتیک افزایش یافته است. آمازون حتی محصولاتی را پس از تسویه حساب برای خرید به کاربر پیشنهاد می‌کند تا انگیزه خرید مجدد را در وی ایجاد کند.

۴. ظاهر سایت فروشگاهی خود را بهینه کنید.

برای اینکه بتوانید خوب بفروشید، سایت باید به خوبی طراحی و بهینه شده باشد. صفحاتی که شلوغ باشند، سرعت کندی دارند و کاربر را گیج می‌کنند، نرخ تبدیل بسیار کمی خواهند داشت.
بالعکس، اگر سایت رابط کاربری استانداردی داشته باشد، کاربر می‌تواند خیلی سریع کالای مورد نظرش را یافته و با چند کلیک بخرد. در نتیجه نرخ تبدیل چند برابر خواهد شد.

برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی به نکات کلیدی زیر توجه داشته باشید:

• توجه به اصول “UI/UX”:

رابط و تجربه کاربری خوب باعث ایجاد یک تعامل موفق بین کاربر و سایت می‌شود. همچینی فرآیند خرید را برای مشتریان ساده می‌کند. توجه به اصول “UI/UX” نه تنها نرخ تبدیل را بهبود می‌دهد، بلکه تصویری مثبت از برند شما در ذهن افراد ایجاد می‌کند. تمامی این موارد باعث افزایش فروش سایت های فروشگاهی خواهد شد.

• ریسپانسیو بودن:

امروزه درصد زیادی از کاربران، با موبایل وارد سایت می‌شوند. به همین دلیل باید وب‌سایت با همه ابعاد نمایشگرها سازگار باشد. بنابراین سایت شما باید طراحی واکنش گرا داشته باشد و زمان بارگذاری تا حد امکان کوتاه باشد.

۵. لندینگ پیج‌های هدفمند و متفاوت بسازید.

لندینگ پیچ‌ها یا صفحات فرود “landing page”، نقش بسیار مهمی در موفقیت سایت دارند. زیرا لندینگ پیچ‌ها اولین صفحه‌ای هستند که کاربران هنگام ورود به سایت شما می‌بینند.
صفحات فرود به طور اختصاصی برای بالا بردن نرخ بازدید، ارتقا آگاهی از برند و افزایش فروش سایت های فروشگاهی ایجاد می‌شوند.
بنابراین حتما لندینگ پیج موثر و جذاب ایجاد کنید. هر چقدر طراحی صفحه فرود ساده تر و واضح‌تر باشد، بهتر است.
برای هر یک از محصولات خود لندینگ پیچ‌ جداگانه ایجاد کنید، یا حداقل یک صفحه برای طیفی از محصولات مرتبط ایجاد کنید. در این صفحات می‌توانید کالا مورد نظر را معرفی و با یک دکمه فراخوان به عمل یا “CTR” مناسب، کاربر را به سمت خرید هدایت کنید.

۶. تا جایی که امکان دارد، فرایند خرید را برای مشتریان ساده و شفاف کنید.

نکته مهم در افزایش فروش سایت های فروشگاهی، ساده‌تر کردن فرایند خرید است. زیرا کاربران عادت دارند تنها با چند کلیک به خواسته خود برسند. اگر فرآیند خرید پیچیده باشد، کاربران از خرید منصرف شده و سایت شما را ترک خواهند کرد.

برای جلوگیری از این اتفاق، نکات زیر را در طراحی سایت مدنظر داشته باشید:

• مسیر خرید را کوتاه و ساده نمایید.

• دکمه خرید جلوی چشم کاربر باشد.

• فرایند ثبت‌نام را کوتاه و ساده نمایید.

• اطلاعات اضافی در فرم ثبت نام از کاربر نخواهید.

• انواع روش‌های پرداخت را در سایت تعریف نمایید.

• هزینه‌های حمل‌ونقل کم یا رایگان باشد.

• ضمانت بازگشت کالا به مشتری بدهید.

• تحویل سریع داشته باشید و مشخص کنید محصول کی به دست مشتری می‌رسد.

۷. تصاویر با کیفیت و واقعی از محصول در سایت قرار دهید.

جمله معروفی وجود دارد که می‌گوید یک عکس به اندازه هزار کلمه ارزش دارد. این موضوع در فروش آنلاین اهمیتی چند برابر دارد. زیرا در این نوع فروش کاربران نمی‌توانند محصول را از نزدیک لمس یا آن را امتحان کنند. بنابراین باید تا حد امکان اطلاعات بصری از کالا به آن‌ها ارائه شود.
پس برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی تصاویر واضح و جذاب از محصولات در زوایای مختلف تهیه کنید.
اگر می‌توانید بیشتر هزینه کنید، تهیه ویدیوهای سه بعدی برای نمایش بهتر محصول در سایت، می‌تواند مشتریان بالقوه را برای خرید متقاعد کند.

۸. محتوا با کیفیت برای سایت تولید کنید.

یکی از دلایل رشد سریع و افزایش محبوبیت سایت دیجی کالا، توضیحات دقیق و کاملی است که این فروشگاه اینترنتی به کاربرانش ارائه می‌دهد.
بنابراین محتواهای کاملی مخصوصا در بخش صفحه محصولات تولید کنید و به جای نوشتن تیتروار ویژگی‌های محصول، آن را کامل مورد نقد و بررسی قرار دهید.

  • ۰۳/۰۴/۲۸
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی