هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست؟

خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ مختص استفاده از موتور های جست و جو و اپلیکیشن ها نیست بلکه استفاده از تمام ابزار های دیجیتالی و الکترونیکی را در بر می گیرد. در نتیجه دیجیتال مارکتینگ هم ٱنلاین است هم آفلاین. دیجیتال مارکتینگ مفهوم جدیدی نیست چرا که اولین دیجیتال مارکتینگ مربوط به صدسال پیش در زمان اختراع رادیو است.

برای استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ در مشهد به پایا مارکتینگ ؛ بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ مشهد مراجعه کنید 

09386676574

09388458125

دیجیتال مارکتینگ کلید موفقیت در کسب و کار

فضای دیجیتال سراسر فرصت و پتانسیل برای جذب مشتری، افزایش فروش و رشد چشمگیر کسب و کار ها است. اما رسیدن به این فضا نیازمند مهارت های خاصی است که به آن دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال می گویند.

خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست؟

خدمات دیجیتال مارکت شامل دو بستر است که عبارتند از: بستر وب و بستر شبکه های اجتماعی

بستر وب

  • ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل
  • بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ
  • تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز
  • تبلیغات دیجیتال مانند تبلیغات همسان و تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی
  • طراحی وب سایت
  • سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو
  • صفحات فرود یا لندینگ پیج
  • بازاریابی تولید محتوا مانند تهیه و تالیف مقاله،ریپورتاژ آهی و ….

در بستر شبکه های اجتماعی

  • بازاریابی تولید محتوا
  • کمپین دیجیتال مانند کمپین تولید محتوا توسط کاربر ugc
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام،اینستاگرام و …..

وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

یک دیجیتال مارکتر کسی است که باتوجه به بودجه و هدف صاحبان شغل برای جذب مشتری و افزایش اگاهی مشتریان از آن برند از همه خدماتی که در بالا به آن اشاره شد استفاده می کند.

دیجیتال مارکتر روی شاخص های کلیدی یک عملکرد خاص متمرکز می شوند و بعد از تجزیه و تحلیل و اندازه گیری آنها بهترینشان را اجرا می کنند.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

1. قابلیت شخصی سازی

اکثر مشتریان به دنبال خدمات سفارشی و خصوصی هستند که در بازار سنتی این امکان وجود ندارد چرا که این نوع بازار ها دارای ماهیتی عمومی هستند.

2. هزینه پایین برای استفاده

کسب و کار در حوزه بازار سنتی بسیار پر هزینه است اما در دیجیتال مارکتینگ کسب و کار های کوچک و بزرگ می توانند با مناسبترین قیمت ها به مخاطبان خود دست پیدا کنند.

3. نتایج قابل سنجش

در بازار یابی سنتی هیچ راهی برای شناسایی افرادی که بیلبورد شما را دیده اند وجود ندارد اما در دیجیتال مارکتینگ میتوان تعداد دقیق افرادی که برای مثال ایمیل شما را خوانده اند شناسایی کرد.

4. بهینه سازی آسان

شما در دیجیتال مارکتینگ می توانید به راحتی ضعف و مشکل خود را پیدا کنید و آن را به آسانی حل کنید.

5. دستیابی یه مخاطبان بیشتر

دیجیتال ماکتینگ به دلیل اینکه به صورت آنلاین انجام می شود به موقعیت جغرافیایی محدود نیست و حوزه وسیع تری را در بر می گیرد.

6. نرخ بالاتر جلب مشتری:

یکی دیگر از مزیت های دیجیتال مارکتینگ این است که جذب مشتری تنها با چند کلیک انجام می شود و مشتری نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی ندارد.

7. دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند به مخاطبینی که در شبکه اجتماعی حضور دارند دسترسی پیدا کنید

در دیجیتال مارکتینگ شما با تعداد بیشتری مخاطب روبه رو هستید که در بازاریابی سنتی این تعداد بسیار محدود است.

8. افزایش میزان سود دهی

اگر صاحبان کسب و کار ها از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرند سود دهی آنها افزایش می یابد.

9. به اشتراک گذاری آسان

اغلب رسانه ها امکان به اشتراک گذاری محتوای خود را دارند که این عمل به ایجاد یک اثر چندگانه کمک می کند و ظرفیت زیادی برای بهبود فروش در پی دارد.

چارت تیم دیجیتال مارکتینگ

  • واحد تولید محتوا
  • واحد آنالیز
  • واحد تبلیغات
  • واحد توزیع محتوا
  • واحد تحقیق و توسعه
  • واحد دوستدار کاربر

واحد تولید محتوا :

تولید محتوا یکی از مهم ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ است. اگر به سراغ جمله معروف محتوا پادشاه است متوجه اهمیت آن می شویم.

در یک تیم تولید محتوا نویسنده ها بر اساس تخصص خاصی که در نوشتن دارند باید بر اساس یک چارچوب بنویسند و خلاقیت به خرج دهند ، این خلاقیت از ذهن استراتژیست محتوا بیرون می آید.

استراتژیست کسی است که بر تمام اهداف ، خط مشی ،توانمندی ها و چشم انداز سازمان و کار تیم تسلط دارد.

واحد آنالیز:

وقتی محتوایی منتشر میشود آنالیز و تحلیل اثر گذاری و آورده های آن،امری مهم و ضروری است. نتایج این تجزیه و تحلیل به واحد تبلیغات و استراتژیست کمک می کند که برای برداشتن گام بعد، قوی تر و به قولی با چشم باز قدم بردارند.

واحد تبلیغات:

بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ تبلیغات است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در حقیقت کلید افزایش فروش کسب و کار ها محسوب می شود.

واحد توزیع محتوا:

برای توزیع محتوا فقط داشتن یک ادمین شبکه اجتماعی کافی نیست. پلتفرم های مختلف نیاز به این دارند که بدانند کدام نوع از محتوا جذابیت بیشتری را داشته است به همین خاطر حضور یک متخصص فضای وب که روی سایت های کسب و کار تسلط دارد هم ضروری است.

بعد از توزیع محتوا باید بدانیم که محتوا چقدر تاثیر گذار بوده است و آیا موجب رشد کار ما شده است یا نه؟ که این کار مختص واحد آنالیز است.

واحد تحقیق و توسعه:

این واحد برای بررسی و کشف دانش های جید درباره فرآیند ها ، خدمات و بکار گیری تکنیک های دیجیتال مارکتینک فعالیت می کند.

متخصص این واحد در مورد کسب و کار تیم ، نیاز های بازار و بررسی فعالیت های رقبای ما تحقیق و بررسی انجام می دهد. در حقیقت این واحد دستیاری برای تمام واحد های زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ است.

واحد دوستدار کاربر:

همانطور که مهم است چه چیزی را کجا منتشر کنیم مهم است که محتوای سایت ما چگونه در دسترس کابر قرار می گیرد ، اینکه این موضوع را آنالیز کنیم که کاربر بعد از هر گام چه گامی تا برای خرید یا استفاده از خدمات ما اقدام کند برمیدارد مهم است.

پس هر جایی که محصول یا خدمات و کاربر داشته باشد با دو مفهوم طراحی رابطه کاربری و طراحی تجربه کاربری سر و کار دارد.

  • ۰۳/۰۴/۱۸
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی