هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

Cannibalization یا کنیبالیزیشن که در لغت به معنای همنوع خواری یا همگون خواری است یکی از اصطلاحات رایج میان سئو کار ها و متخصصین دیجیتال مارکتینگ است که می تواند موقعیت وبسایت را در گوگل به چالش بکشد.

کنیبالیزیشن زمانی اتفاق می افتد که شما دو یا چند صفحه از وبسایت را با کلمه کلیدی یکسان و یا بسیار مشابه به یکدیگر بهینه می کنید. زمانی که کاربر کلمه کلیدی مورد نظر را جستجو می کند ، هر دو صفحه در نتایج جستجو ظاهر می شود چرا که گوگل نمی تواند تشخیص دهد کدام صفحه پاسخ بهتری برای سوال کاربر دارد .

در این صورت دو صفحه به یکدیگر به رقابت می پردازند و شانس یکدیگر را برای گرفتن رتبه می بلعند . وقتی کنیبالیزیشن اتفاق می افتد ، کاربر نمی داند کدام مقاله یا پست ، محتوای بهتری دارد و به طور شانسی یکی را کلیک می کند که ممکن است محتوای اصلی نباشد .

اهمیت رفع مشکل کنیبالیزیشن

شناسایی کنیبالیزیشن و رفع آن کار ساده ای نیست ، ضمن این که می تواند به سئو وبسایت و رتبه سایت صدمه وارد کند و تمام تلاش های شما برای بهینه سازی را از بین ببرد . در صورتی که با مشکل  Cannibalization روبرو شدید ، برای جلوگیری از کاهش رتبه و اعتبار سایت ، خیلی سریع اقدام کنید .در صورتی که در این زمینه از مهارت و تخصص کافی برخوردار نیستید  ، از مشاور سئو کمک بگیرید .وجود کنیبالیزیشن می تواند با توجه به آپدیت های گوگل ، با جریمه همراه باشد . پس مشکل همنوع خواری را جدی بگیرید !

کنیبالیزیشن یا همنوع خواری اتفاق خوبی برای سئو وبسایت نیست .اگر چه ممکن است صاحبین وبسایت خوشحال باشند که به جای یک صفحه ، دو صفحه از سایت در نتایج دیده می شود اما این می تواند مشکلاتی را برای سئو و بهینه سازی سایت ایجاد کند از جمله :

  • نمایش صفحه اشتباه در نتایج جستجو : این اتفاق بسیار رایج است ، برای مثال وقتی شما به فکر خرید کالایی هسید و نام آن را جستجو می کنید ، توقع دارید دسته محصولات با انواع کالا نمایش داده شود ولی ، مقاله یا تک محصول را نیز مشاهده می کنید که در صورت انتخاب اشتباه ، شانس تبدیل مخاطب به خریدار را کاهش می دهد .
  • سر در گمی گوگل : در صورتی که کنیبالیزیشن اتفاق بیافتد ، گوگل نمی تواند تشخیص دهد کدام صفحه پاسخ بهتری برای کاربر است و به کدام یک باید رتبه بهتری اختصاص دهد .
  • هدر رفتن بودجه خزش : وجود Cannibalization در وبسایت می تواند موجب از بین رفتن بودجه خزش شود ، این اتفاق در سایت های فروشگاهی و بزرگ می تواند بسیار نگران کننده باشد .
  • کاهش نرخ تبدیل سایت : در صورت وجود همخواری در صفحات ، ممکن است کاربر به اشتباه وارد صفحه اصلی نشود و به هدف اصلی نرسد ، در این صورت نرخ تبدیل کاهش می یابد . مخاطب سایت را ترک می کند .
  • کاهش ترافیک ارگانیک : یکی از مشکلاتی که کنیبالیزیشن برای سئو سایت ایجاد می کند این است که ترافیک طبیعی بین دو یا چند صفحه تقسیم می شود و موجب کاهش ترافیک می شود .
  • نوسان رتبه : با وجود همنوع خواری و رقابت در سایت ممکن است رتبه وبسایت تغییر کند و مدام بالا و پائین شود ، این می تواند به جایگاه سایت و سئو ، تاثیر منفی وارد کند .
  • ۰۳/۰۳/۱۷
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی