هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

لینک سمی چیست ؟

 

Toxic link in SEO| لینک سمی

به لینک هایی گفته می شود که بر اساس گزارشات ابزار های سئو ، برای وبسایت مخرب و مضر شناخته می شود . لینک سمی ممکن است توسط ربات تولید شده باشد یا به دلیل لینک سازی بی کیفیت از سایت هایی با محتوای ضعیف ، ایجاد شده باشد . هدف لینک سمی ، آسیب رساندن به رتبه سایت شما است .

تفاوت لینک سمی با لینک اسپم چیست ؟

لینک اسپم و لینک سمی هر دو فاقد ارزش محتوایی و ارتباط معنایی با سایت است و هر  دو می توانند باعث افت جایگاه و کاهش رتبه وبسایت باشند اما لینک اسپم معمولا توسط ربات یا نرم افزار ایجاد می شود در حالی که لینک سمی توسط رقبا و با هدف حمله سئو منفی  و کاهش اعتبار شما صورت می گیرد .

لینک سمی می تواند شامل لینک اسپم یا دستکاری شده باشد و تشخیص آن گاهی سخت و دشوار است . در این صورت توصیه می شود از یک مشاور سئو جهت بررسی و رفع آن کمک بگیرید .

روش شناسایی لینک سمی

شناسایی لینک سمی و رفع آن می تواند به شما در بهبود رتبه سایت و جلوگیری از جریمه گوگل کمک کند . برای پیدا کردن لینک سمی و رفع آن می توانید ار ابزار هایی مانند MOZ , Ahref , SEMrush کمک بگیرید . این ابزار ها ، وبسیات شما را تحلیل کرده و لینک های بی کیفیت و سمی را شناسایی می کنند .

نشانه های لینک سمی چیست ؟

از آن جایی که لینک سمی می تواند در رتبه بندی نتیج گوگل موثر باشد و جریمه گوگل را با خود به همراه داشته باشد ، بهتر است نشانه های زیر را بشناسید تا برای شناسایی آن سریع تر اقدام کنید :

  • گرفتن لینک از سایت هایی که هیچ ارتباط معنایی و محتوایی با سایت شما ندارند .
  • لینک سازی از سایت های بی کیفیت با محتوای فوق العاده ضعیف و کم ارزش
  • گرفتن لینک با انکرتکست های بیش از حد بهینه شده
  • لینک سازی در شبکه های خصوصی بلاگ (PBN)

در صورتی که با این نشانه ها برخورد کردید می توانید از گوگل بخواهید که آن را نادیده بگیرد . این کار توسط Disavow  کردن انجام می شود . در این صورت از جریمه گوگل و افت رتبه در امان خواهید بود .

 

چگونه لینک سمی را برطرف کنیم ؟ (روش برخورد با لینک های سمی)

 

شناسایی لینک سمی و رفع آن

یکی از راهکار هایی که توسط متخصص سئو در مواجه شدن با لینک سمی انجام می پذیرد ، استفاده از Disavow  کردن لینک های سمی شناخته شده است . با توجه به این که لینک سمی می تواند در رتبه بندی تاثیر منفی داشته باشد بهتر است که در موارد زیر از Disavow استفاده کنیم :

  • در صورتی که وبسایت شما به دلیل لینک های غیر طبیعی ، توسط گوگل جریمه شده باشد ، بهتر است که لینک سمی را شناسایی و آن را Disavow کنید . این کار می تواند در رفع جربمه موثر باشد و رتبه سایت شما برگردد .
  • در صورتی که انبوهی از لینک های دستکاری شده و اسپم به سمت سایت شما وارد شده است بهتر است که از Disavow استفاده کنید تا از تاثیر منفی روی رتبه سایت جلوگیری کنید .
  • اگر متوجه حمله سئو منفی توسط رقبا شدید ، می توانید به کمک Disavow از شر لینک های اسپم در امان باشید و به حفظ رتبه سایت کمک کنید .

در صورتی که به صورت طبیعی و با انکرتکست های متنوع بک لینک دریافت کرده اید نیازی به Disavow آن نیست . گوگل به طور معمول ، لینک های اسپمی که به صورت طبیعی و اتفاقی بوجود آمده اند را شناسایی می کند و آن را نادیده می گیرد . برای این که بدانید لینک سمی چگونه به سئو وبسایت موثر است ، با ادامه این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ پایا همراه باشید :

 تماس با پایا مارکتینگ

  • ۰۳/۰۳/۱۲
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی