هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

بررسی انواع کولر گازی

کولرهای گازی یا اسپلیت ها هر یک برای فضای خاص طراحی می شوند که در ادامه به بررسی خرید انواع کولر گازی به صورت جامع می پردازیم. 

انواع کولر گازی براساس کاربرد

کولر گازی از نظر کاربرد به طیف های گسترده ای دسته بندی می شود که اغلب افراد کولرهای گازی با این نام ها می شناسند.

کولر گازی دیواری

کولر گازی دیواری دو تکه (یونیت داخلی و خارجی) بوده و در برند های مختلف و تا حداکثر ظرفیت 36000 در انواع اینورتر و معمولی ساخته می شود. یونیت های داخلی این نوع اسپلیت دارای طراحی های زیبایی می باشد و به دلیل دو تکه بودن فضای زیادی را در محیط داخلی اشغال نمی کنند. کولر گازی دیواری با ریموت کنترل می شوند و با توجه به امکاناتی که دارند تهویه مطلوبی را برای فضا فراهم می کنند. این دستگاه های تهویه در زمستان قابلیت گرمایش و در تابستان قابلیت سرمایش دارند.

کولرگازی کاستی

کولر گازی کاستی یکی از اسپلیت هایی است که برای فضاهایی که با محدودیت نصب روی دیوار یا قرار دادن بر روی زمین مواجه اند پیشنهاد می گردد. اسپلیت کاستی به صورت توکار نصب می شود و تنها دریچه هوادهی آن مشخص است این کولر به صورت دو یا چهار طرفه پرتاب باد دارد. این نوع کولر گازی با حداکثر ظرفیت 60000 بی تی یو به صورت اینورتر دار و معمولی توسط برندهای معتبر طراحی و تولید می شود.

کولر گازی مرکزی

اسپلیت مرکزی در تهویه مطبوع بسیار کاربردی می باشد. در این نوع کولر گازی، چندین یونیت داخلی با لوله های مسی به یک یونیت خارجی متصل می شوند و به همین شکل سرمایش و گرمایش یک ساختمان را فراهم می کنند. به دلیل استفاده از اینورتر در کولرهای گازی مرکزی می توان دمای هر فضا را به صورت مجزا کنترل کرد. در تصویر زیر یونیت های خارجی یک سیستم وی آر اف را مشاهده می کنید که هر یک می تواند یه چندین یونیت داخلی متصل شده باشد.

کولر گازی پنجره ‌ای

نام گذاری کولر گازی پنجره ای به این علت است که قسمتی از دستگاه باید در محیط داخل و قسمت دیگر به سمت بیرون در مجاورت هوای آزاد قرار گیرد. کولر گازی های پنجره ای هم مانند سایر سیستم های تهویه مطبوع نیاز به سرویس و شارژ گاز دارند.

ویژگی های کولر گازی پنجره ای

  • دارای برق تک فاز هستند.
  • به علت یک تکه بودن به راحتی قابل حمل می باشند.
  • دارای مصرف برق بالایی هستند.
  • فضایی از خانه را اشغال نمی کنند. (پشت پنجره نصب می شود.)

کولر گازی پرتابل

این کولر از انواع یک تکه یا یکپارچه محسوب می شود که که یونیت های داخلی و خارجی آن در داخل دستگاه تعبیه شده اند. کولر گازی پرتابل یا کولر گازی بدون موتور یا کمپرسور در انواع تک لوله و دو لوله موجود است. نوع دو لوله مصرف انرژی کمتری دارد. لوله های خروجی این دستگاه از طریق پنجره با فضای بیرون در ارتباط هستند. کولر گازی پرتابل یا قابل حمل نیازی به نصب ندارد و برای روشن شدن، تنها کافی است آن را به پریز برق شهری متصل کنید.

 

کولر گازی ایستاده

یونیت خارجی کولر گازی ایستاده که شامل کندانسور و کمپرسور است باید در بیرون و محل مناسب نصب گردد به همین دلیل به این نوع کولر گازی ها کولر گازی دو تیکه نیز گفته می شود. معمولا مدل های بزرگ تر کولر گازی ایستاده نیاز به برق سه فاز دارند که در هنگام خرید باید به آن توجه نمود. ظرفیت آنها تا 100000 بی تی یو می رسد.

مزایای کولر گازی ایستاده

  • طراحی زیبا و دلنشین
  • استفاده از کمپرسورهای اسکرال پرتوان
  • مصرف پایین انرژی
  • دارای فیلتر تصفیه هوا و خوشبو کننده
  • قدرت رطوبت زدایی بالا
  • کم صدا و کم استهلاک
  • شروع به کار پر قدرت جهت خنک کنندگی و گرم کنندگی سریع
  • پرتاب باد بالا
  • توانایی سرمایش و گرمایش

 

کولر گازی ژئوترمال

احتمالا همه اصطلاح گرمایش از کف را شنیده اند، در این نوع کولر گازی سرمایش از کف اتفاق می افتد، در عمق 3 متری زمین دما همیشه ثابت (18 درجه سانتیگراد) بوده که از این مسئله می توان سرمایش و گرمایش فضا را تامین کرد.

کولرهای گازی ژئوترمال با استفاده از عایق کردن زمین کار می کنند، در واقع زمین در فصول سرد و گرم سال به ترتیب در نقش سرماگیر و گرماگیر می باشد. این نوع کولر های گازی دارای قدرت خنک کنندگی بالایی می باشند که در آنها از فناوری زمین گرمایی استفاده شده تا بیشترین بهره وری را داشته باشند.

کولرهای گازی ژئوترمال برای کار خود به پمپ حرارتی و لوله دفن شده در زمین نیاز دارند. پمپ در این نوع کولر گازی، سیال را تحت عنوان مبدل حرارتی جهت جذب یا استخراج گرما به گردش در می آورد.

  • ۰۳/۰۱/۲۹
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی