هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

خاویارها به عنوان یک خوراکی لوکس یا به عنوان مواد اولیه جهت تهیه غذاهای لوکس استفاده می شود. خاویار فیل ماهی یکی دیگر از انواع خاویارهایی است که در لیست گران ترین غذاهای دریایی قرار می گیرد.

این خاویار به شدت کمیاب بوده و در دریاچه خزر یافت می شود. خاویار فیل ماهی اغلب به عنوان وعده صبحانه همراه با تخم مرغ میل می شود. این خاویار عطر و طعم بسیار خوبی دارد. خاویار فیل ماهی ظاهری مشابه سایر خاویارها از جمله امپریال یا خاویار سیبری داشته و رنگ آن سیاه است. به این خاویار، خاویار بلوگا نیز می گویند.

 

خرید و صادرات خاویار ایرانی توسط شرکت وارنا تجارت اوراسیا امکان پذیر است .

 

صادرات خاویار با وارنا

شاه صدف کافین بی  (Coffin by kibg Oyster)

امروزه صدف ها به یکی از محبوب ترین غذاهای دریایی تبدیل شده اند. صدف ها در گذشته غذاهای بسیار معمولی بودند، اما امروزه برخی از آن ها در دسته گران ترین غذاهای دریایی در دنیا قرار دارند. خواستگاه شاه صدف کافین بِی کشور استرالیا است. این نوع صدف تنها در خلیج کافین استرالیا یافت می شود.

برای حفظ مزه و فواید این صدف، معمولا آن را بع صورت خام و همراه با آبلیمو سرو می کنند. این صدف نسبتا بزرگ است و در برخی مواقع وزن یک شاه صدف کافین بِی ممکن است به یک کیلوگرم نیز برسد.

ماهی بادکنکی  (Pufferfish)

Pufferfishها ماهی هایی هستند که برای دفاع از خودشان، بدنشان را با استفاده از آب باد می کنند؛ به همین دلیل به این ماهی ها ماهی بادکنکی می گویند. زیستگاه این ماهی ها آب های معتدل یا گرمسیری می باشد.

ماهی های بادکنکی سم خطرناکی دارند که قبل از مصرف باید به خوبی استخراج شود. در صورت خروج کامل سم، این ماهی فواید بی شماری برای بدن دارد. با توجه به حساسیت این موضوع، بهتر است ماهی بادکنکی تنها در رستوران های معتبر میل شود. این ماهی در ژاپن غذای بسیار محبوبی بوده و معمولا به صورت سوشی سرو می شود.

سوپ بودا  (The Buddah Jumps Over the wall fish soup)

the Buddha Jumps Over the Wall  نام سوپی است که به فارسی معنای آن “بودا از دیوار می پرد” است. این سوپ با نام عجیبی که دارد یکی از گران ترین غذاهای دریایی به شمار می رود. خواستگاه این غذا کشور چین است. این غذا با دستورهای مختلفی تهیه می شود؛ برای مثال در کشور انگلستان به این سوپ ترکیبات گران قیمتی مانند خیار دریایی، قارچ گلی ژاپنی، بال کوسه ماهی و آلابون اضافه می شود.

سوپ بودا در لندن طرفداران بسیار زیادی دارد. در تهیه سوپ بودای لندنی از آبزیان اقیانوس استفاده می شود؛ به همین دلیل تهیه مواد چنین غذایی سخت بوده و قیمت آن نیز خیلی گران است.

  • ۰۲/۱۲/۰۹
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی