هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی در منازل است. این دستگاه می تواند به سرعت و به راحتی لباس ها را تمیز کند و از خستگی ناشی از شستن لباس ها به صورت دستی جلوگیری نماید. با این حال، ممکن است گاهی اوقات مشکلاتی در عملکرد لباسشویی ایجاد شود که یکی از رایج ترین این مشکلات، باز نشدن درب ماشین لباسشویی در پایان شستشو می باشد که می تواند مربوط به خرابی یا مشکل در بخش های مختلف دستگاه باشد. از این رو در این مقاله از آی پی امداد، به بررسی و شرح هریک از دلایل باز نشدن درب لباسشویی و نحوه رفع این مشکل خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید از ویدیو آموزشی قرار داده شده در این مقاله برای بررسی بهتر مشکل دستگاه خود کمک بگیرید. با ما همراه باشید.

 

درب ماشین لباسشویی چگونه قفل می‌شود؟

برای اینکه بتوانید علت بسته نشدن درب لباسشویی را بررسی کنید، ابتدا بهتر است بدانید که درب دستگاه به چه صورت قفل می شود. در ادامه به بررسی این مکانیزم برای شما پرداخته ایم:

  1. درب ماشین لباسشویی با استفاده از یک مکانیزم قفل مغناطیسی قفل می‌شود.
  2. این مکانیزم شامل یک زبانه پلاستیکی در درب و یک آهنربا در پشت ماشین لباسشویی است.
  3. وقتی درب بسته می‌شود، زبانه پلاستیکی در مقابل آهنربا قرار می‌گیرد و توسط آن قفل می‌شود.
  4. برای قفل شدن درب ماشین لباسشویی، ابتدا باید یک برنامه شستشو را انتخاب کنید.
  5. پس از انتخاب برنامه، برد ماشین لباسشویی دستور قفل شدن درب را به موتور قفل درب می‌دهد.
  6. موتور قفل درب زبانه پلاستیکی را به سمت آهنربا حرکت می‌دهد و درب را قفل می‌کند.
  7. یعنی شما حتی اگر هم به اشتباه دستگیره لباسشویی رو بکشید، قادر به تکان دادن دستگیره نیستید؛ زیرا در جای خودش قفل شده است.

6 علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی + راه‌حل

در حالت عادی، لباسشویی شما هنگام شروع شستشوی لباس هایتان، درب را به طور اتوماتیک قفل می کند تا مانع از ریختن آب به بیرون دستگاه شود. این قفل یک مکانیسم ایمنی برای ماشین لباسشویی محسوب می شود. در انتهای کار و پس از پایان کار شستشو، درب لباسشویی از حالت قفل خارج شده و شما می توانید لباس های تمیزتان را از آن خارج کنید. اما در شرایط عدم باز شدن درب ماشین لباسشویی، درب دستگاه قفل شده و لباس ها داخل آن باقی خواهند ماند. باز نشدن درب ماشین لباسشویی علت های زیادی دارد که ما در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

  1. خرابی میکروسوئیچ و قفل درب
  2. ایراد در دستگیره درب
  3. خرابی یا گرفتگی مجرای هیدروستات
  4. تخلیه نشدن آب لباسشویی
  5. ایراد در برد الکترونیکی
  6. فعال بودن قفل کودک
  • ۰۲/۱۱/۲۹
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی