هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

همه ی ما خواهان عملکرد عالی ماشین لباسشویی و تمیزی کامل لباس هایمان هستیم. مانند دیگر لوازم برقی خانگی، ماشین لباسشویی هم زندگی را برای ما راحت تر و بدون دردسر کرده است. فهمیدن این مسئله بسیار مهم است که برای بازدهی بالا و عمر طولانی ماشین لباسشویی، نحوه نگهداری ماشین لباسشویی بسیار مهم است.

 

نکاتی مفید برای نگهداری ماشین لباسشویی

بررسی روزانه در نگهداری ماشین لباسشویی

پس از این که لباس ها را شستید، درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا رطوبت و نم موجود در داخل آن خشک شود. اگر ماشین لباسشویی خشک و بدون رطوبت باشد هیچ بوی نامطلوبی از داخل مخزن آن احساس نخواهد شد.

اگر لباس های بسیار چرب و کثیف را شسته اید پس از اتمام کار دیواره های مخزن را با پارچه ی نم دار خوب پاک کنید تا لایه ی چربی و کثیفی روی دیواره ی آن کاملاً پاک شود .

نگهداری و تهمیر ماشین لباسشویی

مراقب باشید که چه چیزی را با ماشین لباسشویی می شویید

هرگز کف پوش های لاستیکی یا قالیچه های سنگین را در ماشین لباسشویی نیندازید. این کار باعث فشار آمدن به موتور آن و آسیب های داخلی می شود .

قطعات داخلی را تمیز کنید

ماشین لباسشویی می تواند لباس ها را تمیز کند اما نمی تواند خودش را نیز تمیز کند و به همین دلیل شما باید از ماشین لباسشویی نگهداری کنید.

اگر ماشین لباسشویی شما دارای یک فیلتر پرز جداشدنی است آن را بیرون آورده و پرز هایی را که از لباس های شما بر روی آن تجمع یافته اند را تمیز کنید و سپس آن را به جای خود برگردانید.اگر روی لباس هایی که داخل ماشین می اندازید لایه ای از پرز وجود دارد و لباس ها کهنه به نظر می رسند باید فیلتر ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید. مواد شوینده، کثیفی و چربی هایی که در اثر شستن لباس های چرب در داخل مخزن، دیسپنسر و لوله های آب تجمع یافته اند را تمیز کنید. برای این کار کافی است ماشین را بدون انداختن لباس در داخل آن، با دو لیوان آب لیمو یا سرکه ی سفید به همراه بالا ترین درجه ی آب به راه بیاندازید. انجام دادن این کار هر سه ماه یک بار باعث پاک شدن رسوبات آب های سنگین و چربی ها و کثیفی ها از قطعات داخلی و لوله ی تخلیه می شود.

 

بیش از اندازه از مواد شوینده استفاده نکنید

اغلب افراد فکر می کنند تمیزی کامل لباس ها در گرو استفاده از مواد شوینده ی بیشتر است. استفاده از مواد شوینده ی زیاد برای شستن لباس ها یکی از عادت های بسیار شایع است. اما در حقیقت این باوری نادرست است. همیشه لباس ها را در چرخه ای کوتاه مدت و با مواد شوینده ی کم بشویید. استفاده ی بیش از حد از مواد شوینده نه تنها به لباس ها بلکه به لوله های آب و موتور لباسشویی نیز آسیب وارد می کند .

لباسشویی را درست تنظیم کنید

در ماشین لباسشویی های کنونی چرخه های متعددی وجود دارند که شامل چرخه های سبک، متوسط و طولانی مدت می شوند. اگر برای شستن لباس های کودک از ماشین لباسشویی استفاده می کنید یک چرخه ی شست و شوی سبک انتخاب کنید.

تنها زمانی که لباس های بسیار چرب و کثیف را داخل ماشین می اندازید از چرخ های طولانی مدت و سنگین استفاده کنید. برای محافظت از لباس ها و ماشین لباسشویی خود بسیار مهم است که آن را به درستی تنظیم و استفاده کنید .

ماشین را بیش از اندازه پر از لباس نکنید

شستن تعداد زیادی لباس در یک چرخه فکر خوبی نیست. زیاد پر کردن ماشین لباسشویی به موتور فشار وارد می کند و باعث داغ شدن بیش از حد آن می شود.

اما اگر اصرار دارید که از یک چرخه ی شست و شوی سنگین استفاده کنید ماشین لباسشویی را روی یکچرخه ی طولانی و سنگین تنظیم کنید؛ در این صورت ماشین از آب زیادی استفاده می کند و لباس ها تمیز و بدون لکه بیرون می آیند.

اما پیشنهاد ما این است که لابس کمتری داخل ماشین بیاندازید تا هم آب کمتری مصرف شود و هم به موتور فشار زیادی وارد نشود .

بررسی کنید که اگر در قسمتی زنگ زدگی وجود دارد آن را از بین ببرید

بعضی وقت ها روی لباس های شسته شده نقطه های نارنجی رنگ مشاهده می کنید. ممکن است این لکه ها نشان دهنده ی زنگ زدگی باشند. در داخل دیسپنسر یا مخزن خود به دنبال محل زنگ زدگی باشید.

اگر با آب داغ و دو فنجان آب لیمو یک چرخه ی شست و شو را راه اندازی کنید ایجاد این لکه ها متوقف خواهد شد. در صورتی که این راه حل ها برای شما کارساز نبود باید مخزن فرسوده  خود را عوض کنید.

این مشکل در اثر زنگ زدگی لوله های آب نیز پیش می آید، به این صورت که آبی که از لوله ها وارد ماشین می شود ذرات ناشی از زنگ زدگی لوله ها را به داخل آن می آورد. در این صورت باید لوله ها را بررسی و تمیز کنید .

  • ۰۲/۱۰/۲۳
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی