هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

میگوی ایرانی یکی از خوشمزه ترین محصولات دریایی است که در ایران صید و به خارج از کشور صادر می شود. صادرات میگو ایران، طی سالهای اخیر رونق بیشتری به خود گرفته و تلاش ها در راستای کاهش مشکلات در این زمینه بوده اند. کشورهای مختلفی از جهان خریدار میگوی ایرانی هستند و فرصت های بسیار خوبی برای صادرکنندگان میگو ایرانی در بازار جهانی وجود دارد. در این مقاله در رابطه با صادرات میگو و نکات مهمی که باید درباره آن بدانید، صحبت خواهیم کرد.

آمار صادرات میگوی ایران

ایران در سال 1400، بیش از 150 میلیون دلار میگو را به کشورهای مختلف جهان صادر کرده است. در حال حاضر 32 کشور مختلف خریدار میگوی ایرانی هستند و میزان صادرات میگو از ایران به این کشورها، در سال 1400 بالغ بر 57 هزار تن بوده است که این رقم در سال 1401 با حدود 35 درصد افزایش، به 77 هزار تن در سال رسید. در ایران برنامه ریزی های مختلفی برای رسیدن به حجم صادراتی 160 هزار تن میگو در سال در حال انجام است و تلاش ها بر این است که این هدف تا سال 1404 محقق شود. صید میگو تنها راه صادرات میگو در ایران نیست و حوضچه های مختلفی در ایران در حال حاضر به کار پرورش میگو مشغول اند؛ به طوری که سطح پرورش میگو در ایران از 14 هزار هکتار فراتر رفته است.

انواع میگو برای صادرات

در کشورمان با توجه به شرایط مختلف موجود در آبهای خزر و خلیج فارس و همچنین اقدامات پرورش دهندگان میگو، انواع مختلفی از میگو به خارج از کشور صادر می شود. از جمله:

  • میگو موزی
  • میگو ببری
  • میگو سفید
  • میگو سفید هندی
  • میگو سرتیز

    مراحل و مجوزهای صادرات میگو

    میگو همانند هر محصول صادراتی دیگری، برای صادرات نیازمند دریافت یک سری مجوزها و مراحل قانونی است. قوانین صادرات میگو موارد خاصی را در بر نمی گیرند و همان نکاتی را که به طور کلی درباره صادرات محصولات خوراکی باید رعایت کنید، درباره میگو نیز صدق می کند.

    شرایط صادرات میگو و چشم انداز آن

    میگو یک کالای بسیار گران و استراتژیک محسوب می شود و برای موفقیت در صادرات میگو، باید ارزیابی درستی از نیازهای بازار جهانی و نکات مهم این زمینه داشته باشید. برای مثال، نوع بسته بندی میگو به عنوان یک محصول خوراکی لوکس، برای مصرف کنندگان و خریداران آن در اکثر کشورها، اهمیت بالایی دارد و صادرکنندگان باید حتما به این نکته توجه داشته باشند. میگوی ایرانی از حیث کیفیت و طعمی که دارد، در بازار جهانی بسیار مطلوب ارزیابی شده و صادرات آن در سالهای اخیر موفقیت آمیز بوده است. برای بهبود وضعیت صادرات میگو و گسترش کشورهای خریدار آن، فقط باید به نیازهای بازار و تقاضاها در کشورهای جدید توجه کرد.

  • ۰۲/۰۹/۲۸
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی