هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

تقریبا همه ما با کلمه کاکا سنگی مواجه شده ایم و یا اموجی های این مجسمه را در فضای مجازی دیده ایم. کاکاسنگی درواقع مجسمه های غول آسایی هستند که در سال های 500 میلادی تولید شده اند. مجسمه موی یا موآی که در فضای مجازی با نام کاکا سنگی شناخته می‌شود، در جنوب شرقی جزیره ی راپا نوی وجود دارد که توسط ساکنین این جزیره ساخته شده اند. کاکاسنگی مجسمه غول آسایی هستند که حداقل ارتفاع آنها در حدود 4 متر و وزنی برابر 60 تن دارند. یکی از نکات جالب و شگفت انگیر درباره مجسمه کاکاسنگی وجود بدنه آنها در زیر زمین است؛ همه ی ما تنها کله و سر این مجسمه ها را دیده ایم که تنها سه هشتم کل ابعاد این مجسمه را تشکیل می‌دهند و مابقی آن در زیر زمین دفن شده است.

اموجی مجسمه کاکاسنگی 🗿

حدود یک سال از تولید این اموجی میگذر، مجسمه کاکاسنگی درواقع نشانه استقامت، حماقت و سکوت است. اولین بار اموجی مجسمه کاکاسنگی در ژاپن طراحی و تولید شد، مجسمه کاکا سنگی یکی از مرموزترین مجسمه ها در جزیره ایستر است که عجایب و حقایق نهانی پشت این مجسمه ها پنهان شده است که تاکنون کسی این راز ها را فاش نکرده است. مجسمه موآی در واقع چهره یک انسان است که دارای چشمانی فرورفته، گوش های بلند و بینی بزرگ است. این مجسمه به رنگ خاکستری طراحی و تولید شده است که شکل آن را می‌توانید در زیر مشاهده کنید. در فضای مجازی مجسمه کاکا سنگی با عنوان (گودرت بینهایت) شناخته می‌شود که کاربران در چت های خود از اموجی مجسمه کاکا سنگی استفاده می‎‌کنند:)

مجسمه ایستر

ایستر درواقع همان مجسمه کاکاسنگی است متنها به دلیل نام جزیره ای که برای اولین بار این مجسمه ها درآنجا ساخته شده بود(ایستر) به مجسمه ایستر نیز معروف است. این جزیره متلق به کشور شیلی است. مجسمه سنگی موآی در ایران به کاکاسنگی نیز معروف است که مثلث دکور مجسمه کاکاسنگی به عنوان جادستمال کاغذی ساخته شده است که شما می‌توانید آن را تهیه کنید و به عنوان جادستمال کاغذی استفاده کنید. جزیره ایستر دورافتاده ترین جزیره روی کره زمین در نظر گرفته می‌شود، که در فاصله 2 کیلومتری جزیره پیتکرن قرار دارد.

راز های مجسمه کاکاسنگی

مجسمه کاکاسنگی یا ایستر که به زبان مردم محلی موآی (moai) شناخته می‌شود، جز عجایب جهان است که هنوز دلایل ساخت آن مشخص نیست. این مجسمه ها در جزیره ایستر قراردارد. شایعاتی مبنی بر این موضوع وجود دارد که ساکنین این منطقه در آن زمان پس از فوت هر یک از اجداد خود یک مجسمه موآی می‌ساختند. این مجسمه ها از سنگ های مذاب آتشفشان ها ساخته شده است. هر مجسمه کاکاسنگی به کمک 5 یا 6 مجسمه ساز ساخته می‌شد، که ساخت هر مجسمه حدود یکسال زمان می‌برد. مجسمه کاکا سنگی اولین بار توسط مهاجران اروپایی به جزیره ایستر شناخته شده اند. و به گفته شاهدا و کاشفان که بعد از کشف اولین نمونه های مجسمه کاکاسنگی برای کفش اطلاعات بیشتر به این منطقه رفتند؛ مجسمه کاکا سنگی به بدن هایی متصل است که در زیر زمین دفن شده است. در واقع دلیل پنهان شدن بدن مجسمه کاکاسنگی در زیر زمین را زمین شناسان رانش زمین و فرسایش آن ذکر کرده اند.

جناب تیلبورگ اولین باستانشناسی است که به سمت کشف عجایب این مجسمه ها رفت، آقای تیلبورگ در  یکی از گزارش های خود عنوان کرد:

آنچه که ما در زیر پایه یکی از مجسمه ها پیدا کردیم، یک سنگ امضا شده بود، سنگی از جنس بازالت با یک نقاشی به شکل هلال و رنگ قهوه ای. با گذشت زمان، متوجه شدیم که بر روی تمام مجسمه ها این امضا ها وجود دارد. شاید آن ها می دانستند که این جامعه روزی از بین می رود و می خواستند که هویت خودشان را به آیندگان نشان دهند و این مجسمه ها را به نام خود ثبت کنند

جابجایی مجسمه کاکاسنگی

مسئله جابجایی مجسمه کاکاسنگی یکی از عجایب شگفت انگیزی است که همچنان هیچکس به آن پی نبرده است. برخی بر این باورند که مجسمه کاکاسنگی خودشان به سمت مقصد حرکت می‌کردند و البته در گزارش ها و به گفته شواهد عینی در گوشه این مجسمه ها شکستگی ها و ضرب خوردگی وجود دارد که این احتمال را بیش از پیش تقویت میکند که مجسمه ها به کمک طناب های بزرگ و کمک ساکنین جزیره جابجا شده است.

خرید مجسمه کاکاسنگی

برای خرید جادستمال کاغذی کاکا سنگی می‌توانید با فروشگاه مثلث دکور تماس گرفته و یا به اینستاگرام ما مراجعه کنید و این مجسمه ها را خریداری کنید. همچنین شما می توانید با مراجعه به صفحه خرید مجسمه دکوری انواع مجسمه های دکوری مثلث دکور را مشاهده و خریداری کنید.

  • ۰۲/۰۸/۳۰
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی