هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

انیمیشن چیست؟

انیمیشن هنر جاری کردن زندگی، در اشیا بی جان، شخصیت های مصور و سه بعدی است. روشهای مختلفی برای ساخت انیمیشن وجود دارد که آنها می توانند با طراحی باشند، می توانند با حرکت شخصیت روی یک نرم افزار سه بعدی باشند و یا می توانند با عروسک ها، شخصیت های درست شده یا شکلهای لگو باشند.

فیلم های کارتونی و ماجراهای شخصیت های کمیک،  و موشن گرافیک  همیشه توجه افراد پیر و جوان را به خود جلب کرده است. حتی در دنیای حرفه ای، قدرت کارتون مشخص است. بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از فیلم های انیمیشن برای برقراری ارتباط، توضیح یا داستان گویی برای مخاطبان خود استفاده می کنند. در اینجا چند اصل ساده برای کمک به شما، در ساخت انیمیشن تبلیغاتی ارزان قیمت  آموزش می دهیم.

اصول انیمیشن

در اینجا چند اصل ساده در ساخت انیمیشن را توضیح می دهیم که، این ده اصل برای اولین بار توسط انیماتورهای افسانه ای، فرانک توماس و اولی جانستون در سال 1981 در کتاب توهم زندگی گردآوری شد. آنها به ما کمک کردند شخصیت هایی را به وجود آوریم که دارای وزن و شخصیت هستند و در دنیای واقعی، با فیزیک واقعی در کار هستند. در نظر گرفتن این اصول در ساخت انیمیشن می تواند بسیار موثر باشد.

1- پیش بینی :

پیش بینی، حرکتی کوچکتر است که قبل از یک حرکت بزرگ ظاهر می شود، و نشان می دهد که حرکت اصلی در شرف وقوع است.

2- صحنه سازی :

صحنه سازی، نمایش عکس به شکلی است که محتوای عکس را تا حد ممکن واضح و عملکرد روایی عکس را تا حد ممکن قوی تر نشان دهد.

3- عمل همپوشانی :

عمل همپوشانی، به حرکت قسمتهای مختلف بدن، با سرعتهای مختلف اشاره دارد. یعنی هنگام شروع حرکت، یک قسمت از بدن عقب می ماند.

4- آهسته و تند کردن :

این مورد به تمایل اشیا برای سرعت بخشیدن به سرعت، و سپس کاهش سرعت، هنگام حرکت از یک موقعیت به موقعیت دیگر اشاره دارد.

5- وجود قوس :

اصل کمان از این مشاهده ناشی می شود که موجودات زنده در خطوط مستقیم حرکت نمی کنند بلکه در مسیرهای منحنی حرکت می کنند. ایجاد کمانهای خوب و واضح، اغلب سطح انیمیشن را بالا می برد، ضمن اینکه سطح تجربه انیماتور را نشان می دهد.

6- کنش ثانویه :

کنش ثانویه به حرکات کوچکتر( ژست های کوچکتر ) اشاره دارد که از کنش اصلی یک شخصیت پشتیبانی می کند. این کنشها با تأکید بر نگرش یا انگیزه پشت حرکت، شفافیت بیشتری ایجاد می کند.

7- زمان بندی :

زمانبندی، کنترل سرعت عمل از طریق تعداد فریمهای مورد استفاده برای نمایش آن است. که این مورد یکی از، اساسی ترین اصلها است.

8- اغراق :

اغراق به معنای بازنمایی موضوعی به شکل افراطی یا افراطی تر، و نه کاملاً واقع گرایانه است، تا انیمیشن را، تاثیر گذارتر کنیم.

9- رسم جامد :

رسم جامد به معنای نمایش شخصیت ها به گونه ای است که حس حجم، وزن و تعادل را ایجاد کند. طراحی برای انیمیشن مستلزم این است که بتوانید شخصیت ها را از هر زاویه یا ژست، با در نظر گرفتن سه بعدی بودن آن، ترسیم کنید.

10- ایجاد جذبه :

این مورد شامل طراحی شخصیت و همچنین نحوه متحرک سازی شخصیت است،که باعث می شود ذاتاً تماشای آن جذاب باشد.

  • ۰۲/۰۸/۱۷
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی