هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

لذت به دنیا آمدن فرزند یکی از بزرگ ترین و قشنگ ترین تجربه ای است که پدر و مادر می تواند  داشته باشد . آماده شدن و خرید سیسمونی نوزاد اگر چه پر از  نکته و با هزینه همراه است اما لذت بخش و هیجان انگیز است .

پدر و مادر ها خود را برای حضور نوزادی کوچک آماده می کنند و هر آنچه برای بقا و سلامتی کودک لازم است را مهیا می کنند تا فرزند دلبندشان در آرامش و آسایش باشد . خرید سیسمونی کودک یکی از پرچالش ترین و در عین حال زیبا ترین خرید است که نکات و ویژگی های خود را دارد و دانستن جرئیات آن می تواند شما را  در خریدی آگاهانه راهنمایی کند .

چک لیست ضروری لوازم بهداشتی نوزاد پسر و دختر

یکی از وسایل ضروری در خرید سیسمونی کودک ، تهیه لوازم بهداشتی نوزاد و کودک است . از آنجایی که سلامتی و بهداشت نوزاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است می تواند حساسیت خرید وسایل بهداشتی کودک را افزایش دهد . پوست حساس نوزاد و عصب های تکامل نیافته کودک مهم ترین دلیل برای اهیت خرید لوازم بهداشتی نوزاد خوب و با کیفیت برای کودک است . برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با ما باشید :

وسایل بهداشت کودک می تواند شامل موارد مختلفی باشد و برندهای مختلف از ایرانی گرفته تا مارک های خارجی تولید کننده وسایل بهداشتی کودک هستند اما به طورکلی می توان لوازم بهداشتی نوزاد دختر و پسر را به دسته های زیر تقسیم کرد :

  1. سرویس حمام کودک : شامل لوازم بهداشتی است که برای استحمام نوزاد استفاده می شود مثل حوله نوزاد ، شامپوی مو و شامپو بدن کودک ، صابون حمام ، وان کودک ، لیف نوزاد  و حوله دست و صورت
  2. لوازم شستشوی لباس نوزاد : تمام مواد شوینده ای که برای شستشو و نظافت لباس و پوشاک نوزاد استفاده می شود مثل صابون لباس ، پودر شسشتو مخصوص لباس نوزاد
  3. محصولات مراقبتی پوست کودک : انواع لوسیون ها ، کرم ها ، مرطوب کننده ، روغن بچه ، ضدآفتاب کودک ، وازلین بچه ، پماد سوختگی و پودر بچه و پنبه  از لوازم مراقبت از پوست حساس نوزاد است .
  4. وسایل بهداشت شخصی نوزاد : شامل شانه ، ناخن گیر ، مسواک انگشتی ، خمیردندان کودک ، پستانک ، دندان گیر ، شیشه شیر و سرشیشه ، قیچی کوچک ، سوهان و دماسنج  جز لوازم شخصی کودک است که در بهداشت آن باید حساس و مراقب باشید .
  5. پوشک و لوازم تعویض : یکی از وسایل بهداشتی که در طول روز بار ها استفاده می شود پوشک بچه و تشک تعویض پوشک کودک و زیرانداز نوزاد است . دستمال مرطوب و دستمال خشک کن نوزاد نیز از دیگر وسایل بهداشتی نوزاد و کودک است که کاربردی و مفید است .

لوازم بهداشتی نوزاد

درست است که رعایت بهداشت نوزاد بسیار مهم ضروری است اما مهم نیست شما لوازم بهداشتی نوزاد ایرانی می خرید یا وسایل بهداشتی کودک برند خارجی ! مهم این است که از ویژگی ها و استاندارد لازم برخوردار باشد و با کیفیت بالایی داشته باشد تا بتواند در حفظ و نگهداری سلامت و بهداشت نوزاد موثر باشد . مهم ترین ویژگی لوازم بهداشتی نوزاد و کودک موارد زیر است :

  • مواد شیمیایی و رنگ مصنوعی نداشته باشد .
  • حساسیت زا نباشد
  • با پوست لطیف نوزاد سازگار باشد
  • ضد التهاب و نرم کننده باشد
  • آبرسان قوی و مغذی پوست باشد .

برای خرید لوازم بهداشتی نوزاد دختر و پسر  به موارد زیر دقت کنید :

  1. تاریخ تولید محصول و تاریخ انقضا آن را با دقت بخوانید .
  2. از برند های معتبر و مارک های خوب و نام آشنا خرید کنید .
  3. لوازم بهداشتی نوزاد باید فاقد مواد شیمیایی مثل سولفات ، پارابن و فتالئات باشد .

 

مقاله پیشنهادی :

همه چیز درباره سیسمونی نوزاد    

 

  • از آنجایی که پوست کودک بسیار  حساس است ،تهیه لوازم بهداشتی نوزاد از مواد ارگانیک و طبیعی که کم ترین آسیب را به کودک بزند ، را در اولویت قرار دهید .
  • لوازم بهداشتی نوزاد  نباید دارای عطر و خوشبوکننده باشد چرا که می تواند باعث ایجاد آلرژی در نوزاد شود .
  • در انتخاب حوله و خشک کن نوزاد ، جذب بالای آب و جنس لطیف و پنبه ای را مورد توجه قرار دهید .
  • Ph شامپو مخصوص کودک باید عدد 7 یا حالت خنثی داشته باشد .
  • پوشک کودک باید قدرت جذب بالا ، انعطاف پذیر و امکان عبور هوا را داشته باشد .
  • سایز تشک تعویض پوشک کودک و زیرانداز نوزاد باید استاندارد بوده و جنس آن لطیف و نرم باشد اما مانع رد شدن رطوبت شود.
  • استفاده از پودر بچه خیلی توصیه نمی شود . در صورت نیاز ابتدا آن را روی دست خود زده و بعد به پوست کودک بمالید .

 

سیسمونی نوزاد کارتزبیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی