هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

لباس های بیمارستانی نقش مهمی در بهبود شرایط بهداشتی بیمارستانها دارند. این لباس ها باید در کنار داشتن الزامات بهداشتی مورد نیاز، حس راحتی و آسایش را به بیمار منتقل کنند. در حال حاضر، تولید کنندگان ایرانی زیادی وجود دارند که به تولید لباس های بیمارستانی با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا مشغول هستند. با ما همراه باشید تا ویژگی های یک لباس بیمارستانی مناسب را بررسی کنیم.

جنس لباس بیمارستانی مناسب چیست؟

لباس های بیمارستانی در تمامی مراکز درمانی از جمله آزمایشگاه، کلینیک، مطب پزشکان، مرکز تصویر برداری و بیمارستان ها کاربرد دارند. همان طور که گفته شد این مراکز دارای استانداردهای بهداشتی خاص خود هستند و لباس های استفاده شده در این مراکز باید از لحاظ بهداشتی در سطح قابل قبولی باشند. پارچه مورد استفاده در این نوع لباس ها باید با رعایت قوانین بهداشتی تولید شوند و از کیفیت مناسبی برخوردار باشد تا در برابر شستشو و ضد عفونی مداوم مقاومت داشته باشند. همانطور که می دانید حس راحتی و آرامش به بیماران کمک می کند تا فرآیند بهبود و ترخیص از بیمارستان را سریع تر طی کنند. جالب است بدانید استفاده از پارچه های لطیف، سبک و با رنگ های زیبا در تولید لباس های بیمارستانی به افزایش راحتی و آرامش بیمار کمک زیادی می کنند. عامل مهم دیگر در انتخاب جنس لباس های بیمارستانی، اطمینان از عدم ایجاد حساسیت پوستی در بیماران است. واضح است که لباس های بیمارستانی فقط شامل لباس بیماران نمی شود. لباس فرم کادر پزشکی و پرستاری، لباس پرسنل بیمارستان، لباس بارداری، انواع روپوش، ملحفه، روتختی، لباس خدمات، لباس اتاق عمل و لباس یکبار مصرف از دیگر البسه مورد استفاده در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی هستند آن ها باید از پارچه های مناسب و بادوام دوخته شوند. تولیدکنندگان لباس های بیمارستانی از پارچه ترگال برای دوخت لباس فرم و روپوش استفاده می کنند. همان طور که می دانید این نوع پارچه دارای مقاومت خوبی در برابر شستشوی مداوم دارد. پارچه ترگال نانو به علت عدم جذب مایعات بهترین انتخاب برای دوخت روپوش پزشکان و پرستاران است. پارچه تترون و فلامنت برای دوخت لباس های بیمارستانی، از جمله لباس بیماران کاربرد بسیاری دارد. این پارچه ها لطافت و نرمی فوق العاده ای دارند و در شستشو مداوم با آب ژاول مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و همچنین ضد حساسیت و ضد قارچ هستند. لباس های یکبار مصرف بیمارستانی در مواردی که نیاز به رعایت استانداردهای بالاتر بهداشتی است کاربرد بسیاری دارند. این نوع لباس ها از پارچه های اسپان باند و کامپوزیت دوخته می شوند. این پارچه ها برای دوخت لباس بیمار، ماسک، کاور کفش، کلاه، لباس جراحی و ... کاربرد دارند.

 

فروش عمده لباس بیمارستانی

 

لباس بیمارستانی باید چه سایزی داشته باشد؟

لباس های فرم مورد استفاده پرسنل و کادر درمان بیمارستان به علت استفاده مداوم و طولانی مدت دارای سایز های متنوعی است تا کادر بیمارستان در انتخاب سایز مناسب خود حق انتخاب بیشتری داشته باشند. لباس هایی که مخصوص زمان بستری بیمار در بخش ها تولید می شوند معمولا استفاده کوتاه مدت دارند و بعد از ترخیص بیمار دفع می شوند به همین خاطر معمولا این لباسها در سایزهای یکسان تولید می شوند و فقط به انواع مردانه، زنانه و بچه گانه تقسیم می شوند. البته بعضی از تولید کنندگان، سایز بندی محدودی را هم در تولید این نوع لباس ها در نظر می گیرند. نوع دیگری از لباس مورد استفاده در بیمارستان ها البسه یکبار مصرف هستند که هم کادر درمان و هم بیماران از آنها استفاده می کنند. شکل و شمایل این لباس ها برای محل های مورد استفاده متفاوت است. به طور مثال لباس مورد استفاده مرکز تصویر برداری شامل شلوار، کلاه و پیراهن است و یا برای ورود به بخش هایی مثل ای. سی. یو. باید کاور کفش پوشید. این نوع لباس ها معمولا دارای سایز آزاد هستند و بیمار برای تغییر سایز آنها از بند لباس ها استفاده می کند. پارچه های مورد استفاده در دوخت لباسهای بیمارستانی فارغ از نوع پارچه، دارای کیفیت های مختلفی هستند. ما در شرکت بازرگانی مایسا لباس های بیمارستانی را با تضمین باکیفیت ترین پارچه ها ارائه می کنیم

 

پزشکان، پرستاران و پرسنل مراکز درمانی همواره از لباس‌های فرم مخصوصی استفاده می‌کنند که این دسته از لباس‌ها ویژگی‌های بهداشتی و پوششی منحصر به فردی دارند. این روپوش‌ها و البسه طراحی خاصی دارند که موجب تمایز پرسنل و کارکنان مراکز درمانی، با مراجعین و دیگر افراد می‌شود. با این حال اگر مدتی را در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها سپری کرده باشید، متوجه می‌شوید که لباس پرسنل این مراکز دارای رنگ‌بندی‌های مختلفی است. با مشاهده این اتفاق، برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که علت رنگ های مختلف در لباس بیمارستانی چیست؟

می‌توان اصلی‌ترین دلایل رنگ بندی لباس های بیمارستانی را ایجاد تمایز میان پرسنل مراکز درمانی دانست. البته باید عنوان کرد که موارد روانشناسی و بصری نیز موجب تفاوت در رنگ لباس های بیمارستانی شده‌اند. ما در این مقاله قصد داریم علت رنگ های مختلف در لباس بیمارستانی را شرح داده و دلایل آن را توضیح دهیم.

رنگ لباس های بیمارستانی

برای شرح دلیل تفاوت رنگ لباس های بیمارستانی باید به شکل جداگانه به هرکدام از آن‌ها بپردازیم.

  • روپوش پزشکی

روپوش پزشکی که یکی از پراستفاده‌ترین البسه بیمارستانی است بیشتر توسط پزشکان استفاده می‌شود. این دسته از البسه به رنگ سفید هستند. یکی از دلایل استفاده از رنگ سفید در تولید این روپوش‌ها، به روانشناسی رنگ سفید مربوط است. رنگ سفید، رنگ صفات پاک و سادگی است و موجب ایجاد حس آرامش و اطمینان در بیننده می‌شود. از آن‌جایی که راحت بودن بیماران با پزشک معالج بسیار اهمیت دارد، استفاده از این رنگ در روپوش پزشکان بسیار رایج است. علاوه بر این نکات سفید بودن روپوش پزشکان موجب می‌شود که امکان تشخیص آنان از میان بقیه کادر و پرسنل مراکز درمانی آسان‌تر باشد. 

  • روپوش پرستاری

پرستاران از مهم‌ترین افراد مراکز درمانی هستند که وظایف سنگینی بر دوش آن‌ها نهاده شده است. معمولاً رنگ روپوش پرستاران نیز، با بقیه پرسنل تفاوت دارد. البته کد رنگ‌های تعریف شده برای پرستاران و البسه آن‌ها، می‌تواند از مرکز و بیمارستانی، به مرکز و بیمارستان دیگر متفاوت باشد. چراکه تمام بیمارستان‌ها از یک کد رنگی مشخص برای روپوش‌های پرستاری استفاده نمی‌کنند. یکی دیگر از دلایل رنگ بندی لباس های بیمارستانی و مخصوصاً روپوش پرستاری، استفاده از آن‌ها در مراکز مختلفی همچون مراکز مراقبت از سالمندان و بیمارستان کودکان است. بسیاری از مراکز درمانی مختص کودکان از روپوش‌های پرستاری با رنگ‌های شاد استفاده می‌کنند تا علاوه بر تقویت روحیه کادر و بیماران، برای کودکان بیمار جذابیت بیشتری داشته باشد. این کار باعث می‌شود که راحتی بیشتری میان کودکان بیمار و پرستاران وجود داشته و احساس خوبی میان دوطرف برقرار باشد.

  • روپوش یا البسه پرسنل

پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مانند کارکنان بخش تأسیسات و خدمات نیز به سبب حضور در این مراکز، باید از البسه مخصوصی استفاده نمایند. رنگ‌بندی لباس‌های این دسته از افراد نیز با بقیه متفاوت است تا تشخیص آن‌ها آسان‌تر باشد.

  • گان جراحی

گان جراحی یکی دیگر از البسه پرکاربرد در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است که به سبب ویژگی‌های بصری، معمولاً در رنگ‌های سبز و آبی کمرنگ تولید می‌شود. ما در مقاله‌ای جداگانه به این موضوع پرداخته‌ایم که گان جراحی چیست؟ گان جراحی یا همان لباس اتاق عمل، باید به رنگی باشند که در وحلۀ اول موجب خستگی چشم پزشکان جراح نشوند و در وحلۀ دوم باید رنگ‌ آن‌ها این امکان را فراهم کند که چشم پزشکان به راحتی بتواند بخش‌های خون‌آلود را تشخیص دهد. این دو ویژگی باعث شده‌اند که این دسته از البسه بیمارستانی به رنگ آبی کمرنگ و یا سبز تولید شوند.

موارد تأثیرگذار بر تنوع رنگ بندی لباس های بیمارستانی

همانطور که قبل‌تر ذکر کردیم، علت رنگ های مختلف در لباس بیمارستانی سهولت تشخیص کادر بیمارستان، انتقال حس مناسب به بیماران از طریق رنگ روپوش‌های پرسنل و کمک به پزشکان در فرایند جراحی و … دارای رنگ‌بندی متنوعی هستند. اما چه مواردی بر انتخاب رنگ روپوش‌ها و البسه بیمارستانی تأثیر دارند؟

  • قوانین بیمارستان

قوانین بیمارستان‌ها علت اصلی تنوع رنگ لباس های بیمارستانی است. بسیاری از بیمارستان‌ها با توجه به وظایف و مسئولیت‌های کارکنان هربخش، رنگ خاصی را برای البسه‌ و روپوش‌های آنان قرار می‌دهند. به نحوی که از رنگ روپوش هر فرد می‌توان موقعیت و مسئولیت او را متوجه شد.

  • نوع بیمارستان و مرکز درمانی

یکی دیگر از موارد تأثیرگذار بر تنوع رنگ بندی لباس های بیمارستانی، نوع بیمارستان است. طبیعی است که رنگ پرسنل یک بیمارستان مختص کودکان، با یک بیمارستان مختص سالمندان متفاوت باشد.

 

برای خرید عمده لباس بیمارستانی از بهترین فروشگاه خرید آنلاین لباس بیمارستانی در تهران به دوخت یادگار مراجعه و سفارش اینترنتی خود را ثبت کنید . دوخت یادگار بهترین تولیدی لباس بیمارستانی در ایران است که اماده فروش عمده لباس بیمارستانی به سراسر کشور می باشد

لباس بیمارستانی چه انواعی دارد؟

لباس بیمارستانی به تمام لباس‌هایی گفته می‌شود که در محیط‌های درمانی استفاده می‌شود و از تنوع بالایی برخوردار است. پرسنل و بیمارانی که در این محیط‌ها حضور دارند، ملزم به استفاده از لباس بیمارستانی هستند، بنابراین خرید لباس بیمارستانی از جمله اولویت‌های مراکز درمانی است.

در یک دسته‌بندی کلی، لباس بیمارستانی به سه نوع لباس بیمارستانی بیمار، پزشک یا جراح و لباس مخصوص بخش اورژانس تقسیم می‌شود. البته می‌توان لباس بیمارستانی را از نظر جنس پارچه به انواع مختلفی تقسیم کرد که مهم‌ترین آن‌ها، لباس بیمارستانی تترون و فلامنت است و این دو پارچه بیشترین کاربرد را در تولید عمدۀ لباس بیمارستانی دارند.

گان جراحی چیست؟

گان جراحی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع لباس بیمارستانی محسوب می‌شود و استفاده از آن برای کادر اتاق عمل الزامی است. گان جراحی به صورت استریل و یک‌بارمصرف تولید می‌شود و پوشیدن آن از نفوذ عفونت‌ها و میکروارگانیسم‌ها جلوگیری می‌کند. گان جراحی عمدتاً به رنگ‌های آبی یا سبز تولید می‌شود تا جراح بتواند رنگ‌های مختلف به ویژه رنگ قرمز خون را به راحتی از سایر رنگ‌ها تشخیص دهد. گان پزشکی با گرماژهای گوناگون تولید می‌شود و هر مرکز درمانی باید با توجه به نیاز خود و کارکردی که از خرید گان جراحی مدنظر دارد، گرماژ استاندارد گان را خریداری کند.

خرید لباس بیمارستانی چه مزایایی دارد؟

خرید لباس بیمارستانی باکیفیت و استاندارد از نیازهای ضروری مراکز درمانی است و مزایای فراوانی برای آنان دارد. مهم‌ترین مزایای خرید لباس بیمارستانی به شرح زیر است:

خرید لباس بیمارستانی موجب رعایت نظم و یکدستی در محیط بیمارستان می‌شود.

به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک می‌کند.

خرید لباس بیمارستانی می‌تواند از ورود میکروب و عفونت به بدن بیمار جلوگیری کند.

در برابر نفوذ ترشحات و مایعات مقاوم است.

بدن شخص را به طور کامل می‌پوشاند و موجب آسایش و راحتی وی می‌شود.

هزینۀ خرید لباس بیمارستانی نسبت به فواید و کارکردی که برای حفظ نظم و بهداشت محیط بیمارستان دارد، بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

لباس بیمارستانی یک‌بارمصرف

بهتر است برای خرید لباس بیمارستانی، نوع استریل و یک‌بارمصرف آن را خریداری کنید. خرید لباس بیمارستانی یک‌بارمصرف و استفاده از آن، نقش بسزایی در جلوگیری از انتقال ویروس‌ها و بیماری‌های عفونی به ویژه در اتاق عمل دارد. با خرید لباس بیمارستانی یک‌بارمصرف دیگری نیازی به استخدام نیروی انسانی برای شست‌وشوی البسه بیمارستانی وجود ندارد و در هزینه‌ها صرفه‌جویی قابل‌توجهی می‌شود.

ویژگی‌های بهترین لباس بیمارستانی

خرید لباس بیمارستانی نباید تنها هدف شما باشد، بلکه لازم است بهترین لباس بیمارستانی با بالاترین کیفیت را خریداری کنید. خرید لباس بیمارستانی با کیفیت پایین نه‌تنها کمکی به رعایت بهداشت محیط نمی‌کند، بلکه می‌تواند موجب آلودگی بیشتر محیط و شیوع بیماری‌ها و عفونت‌ها شود. مهم است که لباس بیمارستانی را از تولیدی‌های باتجربه و مطمئن تهیه کنید تا نسبت به کیفیت لباس بیمارستانی مطمئن شوید.

بهترین لباس بیمارستانی از ویژگی‌هایی برخوردار است که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

سبک و لطیف بوده و به ویژه برای کودکان و نوزادان راحت باشد.

بدن بیمار یا پزشک را کامل بپوشاند و بیش از حد نازک و بدن‌نما نباشد.

برای بیماران راحت باشد و محدودیت حرکتی ایجاد نکند.

گرماژ (وزن پارچه) کاملاً استاندارد و متناسب با کارکرد لباس بیمارستانی باشد.

هزینۀ خرید لباس مقرون به صرفه و اقتصادی باشد. در صورت امکان، شرایط ویژه‌ای برای خرید عمدۀ لباس بیمارستانی فراهم شود.

با داشتن قابلیت عبور هوا از لباس، از تعریق فرد جلوگیری کند.

مانع از نفوذ مایعات و ترشحات به لباس شود.

بافت لباس بیمارستانی استاندارد باید متراکم و منسجم باشد.

لباس بیمارستانی باید فاقد دکمه، درز و قطعات جداشدنی باشد.

موجب حساسیت یا خارش پوستی نشود.

گرماژ استاندارد پارچۀ لباس بیمارستانی

گرماژ یا وزن پارچه یکی از معیارهای مهم تعیین نوع لباس بیمارستانی مورد نیاز و خرید آن است. هرچه گرماژ پارچه بیشتر باشد، به این معناست که تراکم بافت و الیاف پارچه نیز بیشتر است. برای خرید بهترین لباس بیمارستانی لازم است اطلاعات کافی در خصوص گرماژ استاندارد محصول مدنظر خود داشته باشید.

به عنوان مثال، چنانچه قصد دارید گان جراحی خریداری کنید، باید پیش از خرید محصول بدانید که گرماژ استاندارد گان جراحی 25 تا 40 گرم است. یا اگر قصد خرید لباس بیمارستانی فلامنت یا تترون را دارید، این البسه بیمارستانی به ترتیب با گرماژ استاندارد 165 گرم و 180 گرم تولید می‌شوند.

 

قیمت روز لباس بیمارستانی

یکی از مسائل مهم هنگام اقدام به خرید لباس بیمارستانی، قیمت این محصول است. قیمت لباس بیمارستانی به عوامل مختلفی از جمله جنس لباس، گرماژ و وزن پارچه، کیفیت لباس، نوع لباس بیمارستانی و نرخ مدنظر شرکت تولیدکنندۀ لباس بیمارستانی بستگی دارد.

برای اطلاع از قیمت روز لباس بیمارستانی می‌توانید با تولیدی‌های مختلف تماس بگیرید یا فروشگاه‌های اینترنتی لباس بیمارستانی را بررسی و قیمت‌های آنان را با یکدیگر مقایسه کنید. پس از کسب اطلاعات کامل درخصوص قیمت روز لباس بیمارستانی، می‌توانید این محصول را با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت استاندارد تهیه کنید.

چرا باید خرید لباس بیمارستانی را به صورت اینترنتی انجام دهیم؟

یکی از بهترین راه‌های خرید لباس بیمارستانی و گان جراحی، تهیۀ این محصولات به صورت اینترنتی است. با خرید اینترنتی لباس بیمارستانی گزینه‌های متنوعی برای انتخاب پیش روی شما خواهد بود و در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مانند دوخت یادگار  و ثبت سفارش خرید لباس بیمارستانی در این فروشگاه‌ها، بهترین لباس بیمارستانی را با قیمت مناسب و اقتصادی خریداری کنید. البته لازم است پیش از ثبت سفارش، راجع به اعتبار فروشگاه اینترنتی و کیفیت محصولات تحقیق کرده یا از امکان مشاورۀ فروش برخی فروشگاه‌های اینترنتی استفاده کنید.

 

09199176576

 

02156620989

 

 
  • ۰۲/۰۵/۳۰
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی