انیمیشن تبلیغاتی، ویدئویی کوتاه است که به طور واضح و سریع اطلاعات را به مخاطب منتقل میکند. اغلب کسب و کارها برای تبلیغ برند در رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، آپارات و... از انیمیشن و یا موشن گرافیکهای ساده استفاده میکنند. محبوبیت این نوع ویدئوها همچنان در حال افزایش است و راهکاری عالی برای معرفی محصول و اطلاع رسانی درباره برند میباشد. هزینه ساخت انواع انیمیشنها متفاوت است و معمولا محتواهای ویدئویی تبلیغاتی توسط تیمهای حرفهای ساخته میشوند.
فهرست مطالبی که در این مقاله مطرح شدهاند عبارتند از: هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی، سفارش ساخت انیمیشن، مهارتهای لازم برای ساخت انیمیشن، انواع انیمیشن تبلیغاتی، فیلمنامه و کاراکترهای انیمیشن تبلیغاتی.
هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی
هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل تاثیرگذار عبارتند از: تایم انیمیشن، نوع فیلمنامه، ساخت استوری بورد، رعایت استانداردهای پخش، شیوه تدوین و مدت زمان اجرای پروژه. انیمیشنها فقط به متحرک سازی گرافیکها و تصاویر محدود نمیشوند، بلکه به شیوه داستانی و از طریق کاراکترها میتوانند اطلاعات و مفاهیم پیچیده را به مخاطب نمایش دهند. تایم انیمیشنهای تبلیغاتی متفاوت است و این نوع ویدئوها میتوانند درباره هر موضوعی ساخته شوند. معمولا یک انیمیشن تبلیغاتی در مدت زمان 15 تا 60 ثانیه به نمایش گذاشته میشود. سازندگان انیمیشن قبل از هر کاری بر اساس طول ویدئو و میزان پیچیدگی آن بودجه پروژه را برآورد میکنند. منطقی است که هر چه طول ویدئو و تعداد اعضای تیم سازنده انیمیشن بیشتر باشد، هزینه بالاتری برای ساخت آن در نظر گرفته میشود. به عنوان مثال قیمت انیمیشن 30 ثانیهای بسیار کمتر از یک ویدئوی 3 دقیقهای است
استانداردهای پخش و ابعاد خروجی مانند 4K، Full HD و HD موارد دیگری هستند که در هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی محاسبه میشوند. هرچه کیفیت خروجی بهتر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. تدوین و کارگردانی نیز از جمله عوامل تعیینکننده قیمت هستند. تدوین یکی از مهمترین مراحل در ساخت انیمیشن است. طی این مرحله ویدئوی نهایی برای انتشار آماده میشود. به عبارتی ادغام، ویرایش و اصلاح فریمهای ویدئو در مرحله تدوین انجام میگردد. هرچه محتوای ویدئویی حرفهایتر تدوین شود، هزینه انجام پروژه افزایش خواهد یافت.
سفارش انیمیشن تبلیغاتی
تهیه انیمیشن تبلیغاتی بر فروش محصولات تاثیر زیادی دارد. اگر این نوع محتوای ویدئویی متناسب با نیاز مشتریان تهیه شود میتواند بیشترین اطلاعات را درباره محصول و برند ارائه دهد. در حال حاضر برای آماده سازی انیمیشنهای دو بعدی از نرم افزارهای Adobe مانند Adobe Animate CC، Adobe After Effect و یا برنامه Moho استفاده میشود. همچنین انیمیشنهای سه بعدی با نرم افزارهایی مانند Autodesk 3D Max، Cinema 4D و Autodesk Maya ساخته میشوند.
بهتر است برای سفارش انیمیشن تبلیغاتی سرمایه مورد نیاز آن برآورد گردد. معمولا استودیوهای انیمیشن بر اساس سبک و مدت زمان محتوای ویدئویی بودجه آن را تعیین میکنند. باید دقت داشت که ویدئوهای تبلیغاتی هویت یک برند را به مخاطب می شناسانند. منطقی است که سرمایهگذاری برای ساخت انیمیشنهای با کیفیت ایده مناسبی است تا یک برند به طور صحیح به مشتریان معرفی گردد. در صورتی که انیمیشنها خلاقانه و جالب ساخته شوند میتوانند بازخورد خوبی از مخاطب دریافت کنند. همچنین ارتباط برند با مشتری را بهبود بخشند و در نهایت فروش محصولات را افزایش دهند. این نوع تبلیغات دقیقا آنچه را که مخاطب باید درباره محصول بداند به طور واضح بیان میکنند.
برای ساخت انیمیشن تبلیغاتی توسط تیم حرفه ای پارت انیمیشن به سایت مراجعه و سفارش آنلاین خود را ثبت کنید
مهارتهای لازم برای ساخت انیمیشن
انیمیشنهای تبلیغاتی اثربخشی فعالیتهای بازاریابی را در مدت زمان کوتاهی افزایش میدهند. سازندگان انیمیشن، ویدئوهای تبلیغاتی فوق العاده و منحصر به فردی را طی مراحلی از جمله فیلمنامهنویسی، تهیه استوری بورد، طراحی تصاویر و متحرک سازی آنها، صداگذاری و تدوین آماده میکنند. هرچه مهارت گرافیستها بیشتر باشد و توانایی انجام کار با نرم افزارهای پیشرفته را داشته باشند، در مدت زمان کمتری محتوای ویدئویی را تهیه خواهند کرد. به عبارتی هرچه تیم سازنده انیمیشن حرفهایتر باشند، پروژه ساخت ویدئوهای تبلیغاتی را سریعتر به پایان میرسانند. البته بدیهی است که هزینه بیشتری نیز دریافت میکنند.
تهیه استوری بورد برای فیلمنامه مرحلهای زمانبر در تهیه انیمیشن تبلیغاتی است. به همین دلیل سفارشاتی که همراه با استوری بورد ساخته شوند ممکن است پرهزینهتر باشند. در واقع با ساخت استوری بورد علاوه بر هزینه مدت زمان انجام پروژه نیز بیشتر میشود. به عنوان مثال معمولا ساخت یک ویدئوی یک دقیقهای 2 هفته طول میکشد اما اگر همراه با استوری بورد باشد ممکن است اجرای پروژه تا یک ماه زمان ببرد. علاوه بر آنچه گفته شد، اگر کارگردانی، تدوین و صداپیشگی محتوای ویدئویی توسط افراد متخصص و حرفهای انجام شود، هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی افزایش خواهد یافت.
- ۰۲/۰۵/۰۴