هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

قیمت گذاری منو کافه به عوامل متعددی بستگی دارد. امروز افراد زیادی به دلایل مختلف به کافی شاپ مراجعه می کنند. برخی افراد قرارهای دوستانه، قرارهای کاری و … را در کافی شاپ می گذارند. صاحبان کافی شاپ باید یک فضای دلنشین و گرم را همراه با یک منوی متنوع برای مشتری خود فراهم کنند تا بتواند مشتری های خود را برای همیشه نگه دارد.

البته قیمت محصولاتی که در کافی شاپ عرضه می شود تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. قیمت گذاری اگر به درستی انجام شود می تواند کافی شاپ را به موفقیت چشمگیری برسد. صاحبان کافی شاپ می توانند در این زمینه خلاقیت ها و نوآوری هایی به کار ببرند تا سود آوری خود را بهینه کنند.

قیمت گذاری منو بر اساس شناسایی مشتری

افراد زیادی به کافی شاپ مراجعه می کنند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. ممکن است مشتری یک فرد بازنشسته باشد که دوست دارد در کافی شاپ با صرف یک قهوه مجله یا کتاب خود را مطالعه کنند یا کارگری باشد که برای رفع خستگی و صرف یک چای یا قهوه به کافی شاپ می رود. ممکن است بعضی افراد به کافی شاپ بروند تا فعالیت های کاری خود را در کافه انجام دهند و یا با دوستان خود برای گذراندن یک تایم خوش به آنجا بروند.

صاحبان کافی شاپ باید مشتریان خود را بشناسند و با توجه به نیاز آنها قیمت گذاری منو کافی شاپ را انجام دهند. بهتر است در منوی خود محصولاتی را ارائه دهید که رضایت مشتری را به همراه داشته باشد. وقتی شما به مشتری خود اهمیت بدهید و برای او ارزش قائل باشید قطعا او مشتری وفادار کافه شما خواهد شد.

قیمت گذاری بر اساس مکان کافی شاپ

یکی از اِلمان های مهم برای قیمت گذاری منو کافه مکانی است که کافه در آن قرار دارد. بهتر است به محله ای که کافی شاپ خود را در آنجا تاسیس می کنید بسیار دقت کنید. اگر مکان کافه در منطقه ای است که رفاه بالاتری وجود دارد و مردم وضعیت مالی بهتری دارند می توانید بدون دغدغه در منو کافی شاپ تان از محصولاتی که قیمت بالاتری دارند استفاده کنید. زیرا مشتریان چنین مناطقی دغدغه مالی زیادی ندارند.

اگر کافی شاپ شما در یک منطقه متوسط و یا پایین شهر است که مردم وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند باید در قیمت ها بسیار دقت کنید. وقتی مشتری وارد کافی شاپ شود و با قیمت های غیر منتظره مواجه شود دیگر رغبتی برای آمدن به کافه شما نخواهد داشت.

قیمت گذاری بر اساس کافه های رقیب

کافی شاپ هایی که در منطقه شما و نزدیک شما هستند بزرگترین رقبای شما در این زمینه هستند. برای قیمت گذاری منو کافه شما به عنوان صاحب کافی شاپ باید ببینید کافی شاپ هایی که در اطراف شما هستند چگونه منو خود را طراحی می کنند.

قیمت هایی که این کافه ها روی محصولات خود قرار می دهند می تواند تاثیر زیادی بر کافی شاپ شما داشته باشد. مشتریان با مقایسه آنها با هم بهترین کافی شاپ را انتخاب می کنند و این موضوع کار را برای شما سخت می کند. شما باید بتوانید در این رقابت پیروز شوید تا مشتریان جذب کافه شما شوند. شاید بتوان گفت نزدیک ترین کافی شاپ ها بزرگترین دشمنان شما هستند.

البته به این نکته هم دقت کنید که کیفیت محصولات کافی شاپ حرف اول را در جذب مشتری می زند. یعنی شما به عنوان صاحب کافی شاپ نباید کیفیت را فدای قیمت کنید. زیرا مشتری های خوب معمولا کیفیت محصولات را با قیمت آنها مقایسه می کنند و کافه را انتخاب می کنند.

قیمت گذاری منو بر اساس قیمت های واقعی

طراحی منو

کافی شاپ هزینه های زیادی دارد و باید در قیمت گذاری منو کافه آنها را مورد توجه قرار داد. یک کافه علاوه بر مواد اولیه ای که باید خریداری کند مبالغی را هم باید برای حقوق کارمندان و تامین منابع مورد نیاز در نظر بگیرد. هزینه هایی مانند مالیات، گرمایش و سرمایش نیز جزو مواردی هستند که باید آنها را در محاسبه لحاظ کرد. البته یک حسابدار حرفه ای تمام هزینه ها را می سنجد و درآمد واقعی را از کافی شاپ محاسبه می کند.

با محاسبه هزینه ها و درآمد می توانید به بهترین نحو منو کافه خود را با محصولات با کیفیتی که برای شما یک حاشیه سود ایجاد می کنند طراحی و قیمت گذاری کنید. منظور از حاشیه سود این است که محصولی که در منو شما قرار دارد توجیه مناسبی برای بودن در منو داشته باشد.

ارائه منو کافه فصلی و رویدادهای خاص

رویدادها و اتفاقات زیادی در طول سال وجود دارند که باعث می شوند افراد زیادی روانه کافی شاپ شوند. به عنوان مثال یک رویداد ورزشی مانند یک مسابقه فوتبال افراد زیادی را به کافه می کشاند. در این مواقع باید یک سری محصولات خاص و البته با قیمت بالاتر به منو کافه اضافه شوند.

قیمت گذاری منو کافه به شکل درست در چنین موقعیت هایی می تواند سود چشمگیری را عاید کافی شاپ کند. البته به دقت این موضوع را بررسی کنید تا مرتکب اشتباه چشمگیری در این زمینه نشوید.

یکی دیگر از نکات مهم قرار دادن محصولات مناسب فصل در منو کافی شاپ است. شما باید برخی اقلام را که در فصل های گرم سال طرفدار بیشتری دارند مانند انواع شربت های خنک یا انواع آیس کافی را با قیمت کمی بالاتر این محصولات در فصل های سرد در منو کافی شاپ قرار دهید. در فصل های سرد سال می توانید برخی از این اقلام را حذف کنید و یا با قیمت پایین تر در منو خود ارائه دهید.

 

 

قیمت طراحی منو رستوران چقدر است؟ هزینه و تعرفه ساخت منو کافه، کافی شاپ و … به عوامل گوناگونی وابسته است اما در حالت کلی هزینه طراحی منوی رستوران از 1.000.000 تومان شروع می‌شود و تا 4.000.000 ادامه دارد. اگر قصد دارید با هزینه‌ای اندک به دیزاین و ساخت منو رستوران بپردازید بهتر است به نکاتی که در ادامه به آن می‌پردازیم دقت نمایید. قیمت طراحی منو رستوران به موارد زیر بستگی دارد:

  • جنس کاغذ منو
  • ابعاد و سایز منو
  • پیچیدگی طرح منو
  • حقوق طراح منو
  • نوع زبان طراحی منو
  • طراحی منو لوکس
  • طراحی منو رستوران سنتی
  • منو کودکانه
  • زمان تحویل منو

تعرفه طراحی منو رستوران دغدغه صاحبان رستوران است. هزینه طراحی منوی سفارشی رستوران با طراحی منو با استفاده از قالب‌های آماده متفاوت است. بنابراین باید پیش از ثبت سفارش طراحی منو از نمونه‌کارهای طراحی منو دیدن نمایید و ببینید که قالب آماده برای منو رستوران و کافه شما به‌صرفه‌تر است یا ترجیح می‌دهید طراحی منو شما ویژه و خاص شما باشد.

 

عوامل تاثیرگذار در قیمت طراحی منو

قیمت طراحی منو متغیر است و به عوامل متعددی بستگی دارد. به همین دلیل، معمولاً شرکت‌ها براساس این عوامل قیمت‌های متفاوتی را برای طراحی menu ارائه می‌دهند.برای اطلاع دقیق از تعرقه و هزینه طراحی منو در پارت انیمیشن می توانید با تیم پارت انیمیشن ارتباط بگیرید : 

سطح تجربه طراح گرافیک

سطح تجربه یک طراح گرافیک، عامل بسیار مهمی در هزینه طراحی منو است. تجربه، مهارت، خلاقیت و نحوه بکارگیری عناصر گرافیکی در کنار هم، جز مواردی هستند که در یک گرافیست حرفه‌ای وجود دارند. به‌طور معمول، یک طراح باتجربه، طرح باکیفیت‌تری را تولید می‌کند و به همان نسبت هزینه بالاتری را دریافت خواهد کرد.

پیچیدگی مهم است

هزینه طراحی منو به پیچیدگی طرح مورد نظر شما بستگی دارد. تفاوت یک طراحی ساده در برابر یک طراحی جذاب، در میزان پیچیدگی و پیاده‌سازی صحیح اِلمان‌های گرافیکی است. به‌طور کلی، هر چه طراحی پیچیده‌تر باشد، هزینه تمام‌شده آن بیشتر خواهد بود.

کیفیت طراحی

بی‌شک، کیفیت طراحی، یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت طرح‌هایی که پیاده‌سازی می‌شوند، است. به همین دلیل، طراحانی که کیفیت مطلوبی را ارائه می‌دهند، هزینه به‌مراتب بیشتری از گرافیست‌هایی با تجربه کمتر که طرح‌های معمولی را ارائه می‌دهند، دریافت می‌کنند.

مدت زمان صرف شده برای طراحی

زمان، یک عنصر کلیدی برای انجام یک طراحی ایده‌آل محسوب می‌شود. به همین علت، زمان صرف شده توسط طراح، برای پیاده‌سازی طرح مورد نظر بسیار اهمیت دارد. افراد خبره در این زمینه، با توجه به زمانی که برای طراحی منو صرف می‌کنند، قیمت مورد نظر را ارائه می‌دهند.

نوع و سایز طراحی

 

ابعاد و اندازه طراحی منو نیز مانند طراحی تراکت از دیگر مواردی است که در تعیین قیمت طراحی منو، حایز اهمیت است. هر چه اندازه در طراحی منو بزرگتر باشد، هزینه بیشتری نیز دربرخواهد داشت.

  • ۰۲/۰۳/۱۳
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی