هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

لباس کار رستوران

یکی از نکات مهم در زمینه‌ی رستوران‌داری، انتخاب لباس کار مناسب برای کارکنان است. افراد فعال در رستوران شامل سرآشپز، آشپز، گارسون‌ها، مسئول صندوق، نیروی خدماتی و… هر یک به فراخور فعالیتی که دارند باید لباسی مناسب داشته باشند. انتخاب لباس مناسب و پوشش استاندارد کارکنان مزایای مختلفی دارد که در لیست زیر به برخی از آن ها اشاره می‌کنیم.

  • تاثیرگذاری بر مشتری
  • ایجاد یک برند برای رستوران
  • ایجاد روحیه کار تیمی

البته علاوه بر این موارد می‌توان به برخی از مزیت‌های دیگر پوشیدن لباس کار استاندارد در رستوران اشاره کرد. برای مثال پوشیدن لباس رستورانی استاندارد برای آشپز ایجاد احساس امنیت و محافظت در برابر سوختگی و مواردی از این دست خواهد کرد. نکته‌ی بعدی که باید به آن توجه کنیم، شناخت انواع ویژگی‌های لباس کار رستورانی‌ست.

ویژگی‌های لباس کار رستورانی

لباس‌های کار رستوران نیز نظیر دیگر انواع لباس‌های کار دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. اما اگر به دنبال خرید لباس کار مردانه و زنانه رستورانی هستید بهتر است ویژگی‌های مختلفی را مد نظر قرار دهید. این لباس‌ها و روپوش‌های رستورانی از جنس‌های مختلفی از جمله پلی استر و همچنین کتان تولید می‌شوند.
لباس‌های کار رستوران از نظر کارکرد به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • لباس کار سر آشپز
  • لباس کار آشپز
  • لباس کار سرپیشخدمت
  • لباس کار پیشخدمت
  • لباس اداری (صندوق، پذیرش و …)
  • لباس کار نیروی خدماتی

از طرفی فروش لباس فرم رستورانی به دو صورت ست و تکی فروخته می‌شود. این اجزا شامل مواردی نظیر شلوار، پیراهن، جلیقه، کلاه، پیش‌بند و … می‌شوند.

حدود قیمت لباس کار رستورانی

تنوع در طراحی و تولید لباس فرم رستوران (یا روپوش رستورانی) و کاربرد آن باعث اختلاف قیمت بین محصولات این دسته شده است. برای مثال خرید لباس فرم یک رستوران سنتی می‌تواند هزینه‌ای متفاوت از خرید لباسی با همان سایز برای یک رستوران چینی داشته باشد. این مسئله در خصوص لباس فرم گارسون رستوران نیز صادق است. از طرفی انتخاب اجزاء و آپشن‌های مختلف خود می‌تواند بر میزان هزینه تاثیر مستقیم بگذارد. برای مثال برخی از رستوران‌ها تمایل دارند که کارکنانشان حتماً جلیقه کار به تن داشته باشند و این مسئله می‌تواند هزینه‌ی تامین لباس را افزایش دهد.

تعیین قیمت لباس کار رستوران

لباس فرم رستورانی یا روپوش رستوران نیز از اصل بالا پیروی می‌کند. برای مثال شما برای خرید لباس کار رستورانی خوب باید هزینه‌ای بالاتر پرداخت کنید. چرا که بی‌شک در طراحی، دوخت و… آن به جزئیاتی بیشتری پرداخته می‌شود. تعیین قیمت لباس رستورانی زنانه و مردانه به عوامل مختلفی وابسته است. در زیر به تعدادی از این موارد اشاره‌ای خواهیم داشت:

  • سایز لباس
  • جنس پارچه
  • استفاده از زیپ یا دکمه
  • طراحی (جزئیات بیشتر یا طرح ساده)

برای خرید لباس کار رستوران به قیمت تولیدی به فروشگاه آنلاین تولیدی لباس کار دوخت یادگار مراجعه و خرید اینترنتی لباس کار رستوران خود را ثبت کنید 

انواع روپوش کار رستوران

مهم ترین ویژگی روپوش کار رستوران چیست و چرا پرسنل باید از لباس های متحدالشکل برخوردار باشند؟ در سال های اخیر شاهد این موضوع هستیم که پرسنل اغلب رستوران ها شامل گارسون، آشپز، صندوقدار و … از یک لباس واحد و یکدست استفاده می کنند. قطعا این کار می تواند جذابیت های بصری رستوران را افزایش دهد و تاثیر مهمی در جذب مشتری داشته باشد. اما فارغ از مسائل بازاریابی و جذب مشتری، باید به نکاتی اشاره کنیم که به شما در انتخاب یک لباس استاندارد کمک کند. با شناخت ویژگی روپوش کار رستوران ، در هنگام خرید با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد.
از مهم ترین مواردی که باید در خرید روپوش کار رستوران در نظر داشته باشید این است که از جنس مرغوب تهیه شده باشد. متاسفانه برخی از تولیدکنندگان با استفاده از متریال بی کیفیت و پارچه های چینی تلاش می کنند تا هزینه تمام شده محصول را پایین آورند و فروش آن سود بیشتری به همراه داشته باشد. اگر شما صاحب یک رستوران هستید و قصد دارید برای پرسنل خود از لباس های یکدست و زیبا استفاده کنید توصیه می کنیم به سراغ لباس های باکیفیت بروید. زیرا پوشیدن لباس هایی مرغوب توسط پرسنل ، نه تنها حس ارزشمندی و اعتماد به نفس آن ها می دهد بلکه احساس بهتری به مشتری نیز منتقل خواهد کرد و به آن ها نشان می دهد که شما برای کار خود ارزش و احترام بالایی قائل هستید.
همان طور که گفتیم که توجه به ویژگی روپوش کار رستوران ، فقط مختص به گارسون نمی شود بلکه عوامل مختلف رستوران باید از آن برخوردار باشند.

روپوش گارسون

گارسون ها یا پیشخدمت ها یکی از مهم ترین کارکنان رستوران محسوب می شوند زیرا دارای بیشتری تعامل با مشتریان هستند. به همین دلیل باید توجه ویژه ای به لباس آن ها شود. معمولا گارسون ها در رستوران های سنتی از لباس هایی با طرح محلی استفاده می کنند و در رستوران های مدرن نیز این موضوع صدق می کند. لباس کار پیشخدمت علاوه بر زیبایی باید به نحوی طراحی شود که بتوانید او را به راحتی از سایر کارکنان تمیز دهید.

روپوش آشپز و سرآشپز رستوران

به جرات می توان گفت که یکی از دلایل وفادار ماندن به یک رستوران، کیفیت بی نظیر غذای اوست و این امر فقط از دست آشپز برخواهد آمد. انتخاب لباس خوب برای آشپز مزایای زیادی دارد که علاوه بر زیبایی می توان به حفظ بهداشت نیز اشاره کرد. کلاه از بخش های مهم در لباس و روپوش آشپزها به حساب می آید زیرا از نظر بهداشتی تاکید شده است. اگر آشپز در حین آشپزی به هر دلیلی کلاه بر سر نداشته باشد احتمال ریزش مو در غذا وجود دارد. معمولا مامور بهداشت به طور سرزده به رستوران ها سرکشی می کند و در صورت مشاهده چنین مواردی به سرعت جریمه و اخطار صادر خواهد کرد.
بخش های مختلف روپوش آشپزها شامل پیراهن ، کلاه و شلوار است. بهتر است که نحوه طراحی این لباس به شکلی باشد که بتوانیم به راحتی آشپز را از سایر کارکنان تشخیص دهیم. تولیدی های مختلفی در سراسر ایران در زمینه تولید روپوش کار فعالیت می کنند که شما می توانید خرید لباس کار یکسره با کیفیت ، خرید حوله هتلی و همچنین خرید ملحفه هتلی را نیز از آن ها انجام دهید. یکی از تولید کننده های بسیار با کیفیت به نام ” لباس پوشان آسیایی ” نام دارد که در حوزه تولید لباس و روپوش کار رستوران ، قنادی ها ، سازمان ها، ارگان ها و … مشغول به کار می باشد.

روپوش نیروهای خدماتی

یک رستوران باید همیشه زیبا، تمیز و دارای کفپوش براق باشد. انجام امور بهداشتی بر عهده نیروهای خدماتی در یک رستوران می باشد. آن ها نیز مانند سایر عوامل و کارکنان باید دارای لباس متمایز باشند. معمولا نیروهای خدماتی در طول روز با مواد شوینده مختلفی سروکار دارند که این امر می تواند سبب آسیب به لباس های آنان شود. علاوه بر این می توان گفت که نیروهای خدماتی به دلیل سروکار داشتن با آلودگی ها باید دائما لباس های خود را شستشو دهند و هر روز با روپوش تمیز وارد محل کار شوند. اگر لباس های آن ها در کیفیت پایین تولید شود به سرعت کاربرد خود را از دست می دهد و قابل استفاده نخواهد بود. پس به این نتیجه می رسیم که کیفیت لباس نیروهای خدماتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

لباس فرم رستوران

لباس کار رستوران شامل چیست ؟

لباسی که پرسنل و کارکنان رستوران هنگام کار به تن می کنند ، لباس کار رستوران نام دارد که ممکن است در هر رستوران با توجه به سبک کاری تغیر کند .  لباس فرم رستوران می تواند در رنگ ها و مدل های مختلف دوخته و شخصی سازی شود . اما به طور معمول ، لباس کار رستوران ها  شامل موارد زیر می شود :

  • روپوش آشپزی
  • پیشبند آشپزی
  • کلاه آشپزی
  • جلیقه مخصوص گارسون
  • شلوار کار
  • مقنعه برای خانم ها
  • لباس شف

روپوش آشپزی می تواند به روپوش اشپزی زنانه و روپوش آشپزی مردانه تقسیم شود که هر کدام ویژگی خود را دارد که بارزترین آن ها این است که روپوش آشپزی زنانه بلند تر از رپوش آشپزی مردانه است .

استفاده از پیشبند آشپزی در لباس فرم رستورانی بسیار مرسوم است و متناسب با لباس کار رستوران دوخته می شود و این امکان را دارد که روی آن برند رستوران چاپ شود . پیشبند آشپزی معمولا از استقامت و کیفیت بالایی نسبت به پیشبند های آشپزی خانگی برخوردار است .

دلیل استفاده از کلاه آشپزی ، رعایت بهداشت و جلوگیری از ریختن مو به درون غذاست که البته امروزه از کلاه آشپزی برای برند سازی و پرستیژ رستوران نیز استفاده می شود .

شلوار کار رستورانی معمولا از جنس سبک و خنک دوخته می شود تا در فضای گرم و مرطوب آشپزخانه موجب اذیت و خستگی پرسنل نشود

خرید و سفارش تولید عمده لباس فرم رستوران در تولیدی دوخت یادگار که بهترین تولیدی لباس کار در تهران است امکان پذیر است . شما می توانید انواع مختلف روپوش اشپزی را در همین صفحه مشاهده کنید و برای سفارش آنلاین و خرید اینترنتی روپوش آشپزی با تولیدی دوخت یادگار در ارتباط باشید .

  • ۰۲/۰۳/۰۲
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی