هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

سرویس ایاب و ذهاب چیست و شرایط استفاده از آن

سرویس ایاب و ذهاب یکی از تسهیلاتی است که ‌شرکت ها، کارخانه جات، ادارات، مدارس و... برای نیازهای حمل و نقلی خود استفاده می کنند. علاوه بر این افراد عادی نیز برای برخی نیاز ها مانند سرویس ایاب و ذهاب برای مراسم خاکسپاری یا دیگر مراسمات از این خدمت بهره می گیرند. سرویس ایاب و ذهاب همانطور که از اسم آن پیداست وظیفه دارد مسافر یا مسافران خود را از مبدا سوار کند، در نهایت ایمنی و سلامت به مقصد برساند و احتمالا آن ها را به مبدا باز گرداند.

یکی دیگر از مزایای سرویس ایاب و ذهاب، نظم دهی به ورود و خروج کارکنان یا دانش آموزان است. از آن جا که هر مجموعه ای زمان مشخصی را برای ورود و خروج در نظر می گیرد، سرویس ها این ورود و خروج را ساماندهی می کند.

شرکت ها و سازمان هایی وجود دارند که خدمات سرویس های ایاب و ذهاب را ارائه می دهند و درخواست کنندگان این خدمات می بایست نهایت دقت را در تنظیم قرارداد داشته باشند.از آن جا که شرکت های خدمات دهنده سرویس ایاب و ذهاب، پیمانکار محسوب می شوند، طبیعی است که همکاری با آنان نیازمند قرارداد پیمانکاری می باشد.

سرویس شرکت­ ها و سازمان­ ها و اداره ­جات

امروزه بسیاری از کارفرمان برای جا­به ­جایی کارکنان،کارمندان و پرسنل خود از سرویس شرکت­ ها و سازمان­ ها و اداره­ جات استفاده می­کنند. زیرا نظم و نظام حضور به موقع کارمندان در محل کار از جمله ضروری­ترین اصول اولیه ادارات و شرکت­ ها محسوب می­شود و سرویس­های حمل­و­نقل نقش بسیار مهمی در این امر ایفا می­کند. به همین دلیل بر آن شدیم تا در ادامه مطلب نحوه کرایه سرویس شرکت­ ها و سازمان ­ها و اداره­ جات و نکات مرتبط با آن را مورد بررسی قرار بدهیم.

نحوه ثبت درخواست برای استفاده از خدمات سرویس شرکت­ ها و سازمان ­ها و اداره­ جات

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اجاره سرویس سازمان‌ها و شرکت‌ها، خدمات خود را به صورت روزانه، هفتگی ماهیانه و سالانه و به وسیله خودروهای متعددی نظیر خودروهای درجه یک سواری، تاکسی­ ها، میدل باس­ ها، اتوبوس ­ها و ... ارائه می­دهند. به صورت معمول از خودروهای سواری بیشتر به عنوان سرویس ایاب ­وذهاب مدیران استفاده می­شود و از مابقی سرویس شرکت­ ها و سازمان­ ها و اداره­ جات برای حمل­ و­نقل و جابه ­جایی پرسنل و کارمندان استفاده می­شوند.

به این صورت که اگر تعداد پرسنل و کارمندان یک شرکت 10 تا 14 نفر باشد، از خودروهای ون استفاده می‌شود و برای جابه ­جایی ۱۴ الی ۲۱ نفر از پرسنل، مینی‌بوس‌ها انتخاب می‌شوند. اما در صورتی که تعداد پرسنل ۳۰ تا ۴۴ نفر باشد، انتخاب خودروهای میدل­ باس و اتوبوس به عنوان گزینه مناسب ­تری خواهد بود.

متقاضیان برای استفاده از خدمات سرویس شرکت ­ها و سازمان­ ها و اداره­ جات در ابتدا باید متناسب با تعداد پرسنل و کارمندان خود، خودروی مورد نظر را انتخاب کنند. بعد از آن نیز اطلاعات مورد نیاز برای کرایه خودرو را به صورت مکتوب شده از طریق ایمیل، پیامک و دیگر راه­های ارتباطی نظیر تلگرام، واتساپ و ... در اختیار شرکت ارائه دهنده خدمات حمل ­و­نقل عمومی قرار بدهد. 

ون با ظرفیت 6 تا 14 نفر

ون ها به نسبت خودرو سوارى، تعداد بیشترى مسافر می توانند سوار کنند. زمانى که سازمان یا شرکتى بیشتر از 4،5 نفر کارمند دارد، براى سرویس ایاب و ذهاب باید از اجاره ون استفاده کند. ون های مناسبى وجود دارند که می توانید به عنوان سرویس براى کارمندان اجاره کنید. این ون ها امکاناتى مانند سیستم گرمایشى و سرمایشى دارند که در فصل های مختلف بسیار کاربردى است. ون ها قیمت هاى متفاوتى دارند که با توجه به بودجه ای که براى اجاره سرویس در اختیار دارید می توانید اقدام به ثبت قرارداد کنید.

مینی بوس با ظرفیت 14 تا 21 نفر

گاهى تعداد پرسنل شرکت ها و سازمان ها بالاى 14 نفر و تا نزدیک به 20 نفر می رسد. آن وقت است که نیاز به یک مینی بوس است. مینی بوس ها هم مدل های مختلفى دارند که می توانید قیمت و کیفیت را بررسى کنید و بعد انتخاب کنید.

اتوبوس با ظرفیت 21 تا 30 نفر

شرکت ها و سازمان هایی وجود دارند که تعداد پرسنل آن ها بیشتر از 14 و حتى بیشتر از 20 نفر است. این شرکت ها می توانند براى سرویس ایاب و ذهاب، اتوبوس ها را انتخاب کنند.

دیگر سرویس ها

اجاره سرویس ون شرکتى در تهران بستگى به میزان نیاز یک شرکت دارد. باید بررسى کند و بعد تصمیم بگیرد که چه نوع خودرویى مناسب کارمندانش است. براى مثال ممکن است یک شرکت 24 نفر پرسنل داشته باشد، آن وقت به سراغ اجاره اتوبوس می رود؛ اما ممکن است 10 نفر از این تعداد، مسیرشان به بقیه نخورد. آن وقت می توان برای این 10 نفر سرویس ون گرفت. سرویس ون و اتوبوس ایاب و ذهاب باید با توجه به شرایط و نیازهاى پرسنل یک شرکت و توانایى مالى و بودجه خود شرکت اجاره شود. این فقط یک مثال از هزاران مثال بود، درنتیجه باید تمام جوانب امر را بررسى کنید و در نظر بگیرید. بعدازآن، ما براى کمک به شما کنارتان خواهیم بود. شرکت کافه رنت می تواند بهترین خودروها را در اختیارتان قرار دهد.

سرویس ایاب و ذهاب شامل چه مواردى است؟

شرکت ها و سازمان ها با توجه به دلایلى که دارند، براى کارکنان خود سرویس رفت وبرگشت تهیه می کنند. این سرویس ها، کارمندان شرکت را در زمان مقرر از منزل به محل کار می رسانند و بعد از اتمام ساعت کارى هم در زمان مقرر، کارمندان را به منزل هایشان می رسانند. این کار به نفع شرکت ها و سازمان ها است. زیرا بازدهى کار و فعالیت کارمندان و درنتیجه شرکت را بالا می رود. این اقدام درواقع تسهیلاتى است که از سمت مدیران شرکت ها براى کارمندان اجرا می شود. در حقیقت، اجاره سرویس ایاب و ذهاب شرکت، هم به نفع کارمندان و هم مدیران و کلی تر، به نفع شرکت یا سازمان است. تمامى شرکت های دولتى، خصوصى، سازمان ها، شرکت های بزرگ و کوچک، مدارس و دانشگاه ها، حتى صاحبین فروشگاه ها و خیلى کارهاى دیگر که کارمندان زیادى دارند می توانند این کار را بکنند. یعنى، سرویس ایاب و ذهاب براى کارمندان خود اجاره کنند. همچنین خود مدیران هم قطعاً می توانند در کنار کارمندان خود، از سرویس ها استفاده کنند.

مزایاى سرویس ایاب ذهاب

همان طور که اشاره کردیم، سرویس ایاب و ذهاب، هم به نفع کارمندان و هم مدیران آن هاست. در این بخش می خواهیم مزایاى خودرو ایاب و ذهاب و دلایل اینکه چرا سرویس ایاب و ذهاب براى مدیران و کارمندانشان مفید است را بررسی کنیم.

برقرارى نظم و مدیریت زمان

زمانى که همه کارمندان با یک خودرو به شرکت رفت وآمد کنند، همه آن ها در یک زمان مشخص وارد محل کار خود می شوند، کار می کنند و بعد از اتمام ساعت کارى، در یک زمان مشخص هم به خانه بازمی گردند. به این صورت، نظمى در شرکت برقرار می شود که باعث می شود کارها بهتر و درست تر انجام شود. وقتى کارها درست انجام شود، شرکت از این نظم بهره برداری خواهد کرد. همچنین، کارمندان دیگر نگران دیر رسیدن یا دیر برگشتن نیستند. در همین حال، اگر فرزندان کارمندان هم سرویس ایاب و ذهاب مدرسه داشته باشند، خیال آن ها راحت است که فرزندانشان هم به موقع به منزل می رسند و فردا صبح هم به موقع و با آرامش خاطر به مدرسه می رسند. درنتیجه، ون و اتوبوس ایاب و ذهاب براى تمام اعضاى یک سازمان یا شرکت مفید است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره میتوانیدبه سایت الوون مراجعه کنید.

  • ۰۲/۰۲/۱۷
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی