سرویس ایاب و ذهاب چیست و شرایط استفاده از آن
سرویس ایاب و ذهاب یکی از تسهیلاتی است که شرکت ها، کارخانه جات، ادارات، مدارس و... برای نیازهای حمل و نقلی خود استفاده می کنند. علاوه بر این افراد عادی نیز برای برخی نیاز ها مانند سرویس ایاب و ذهاب برای مراسم خاکسپاری یا دیگر مراسمات از این خدمت بهره می گیرند. سرویس ایاب و ذهاب همانطور که از اسم آن پیداست وظیفه دارد مسافر یا مسافران خود را از مبدا سوار کند، در نهایت ایمنی و سلامت به مقصد برساند و احتمالا آن ها را به مبدا باز گرداند.
یکی دیگر از مزایای سرویس های ایاب و ذهاب، نظم دهی به ورود و خروج کارکنان یا دانش آموزان است. از آن جا که هر مجموعه ای زمان مشخصی را برای ورود و خروج در نظر می گیرد، سرویس ها این ورود و خروج را ساماندهی می کند.
شرکت ها و سازمان هایی وجود دارند که خدمات سرویس های ایاب و ذهاب را ارائه می دهند و درخواست کنندگان این خدمات می بایست نهایت دقت را در تنظیم قرارداد داشته باشند.از آن جا که شرکت های خدمات دهنده سرویس ایاب و ذهاب، پیمانکار محسوب می شوند، طبیعی است که همکاری با آنان نیازمند قرارداد پیمانکاری می باشد.
بند های قرارداد سرویس ایاب و ذهاب
١.مشخصات طرفین قرارداد پیمانکاری سرویس ها
٢.موضوع، مدت و هزینه قرارداد
٣.نحوه پرداخت حق الزحمه
۴.تعهدات پیمانکار و کارفرما
۵.نحوه حل اختلاف و فسخ قرارداد
نکاتی در رابطه با تنظیم قرارداد سرویس ایاب و ذهاب
الف. به جهت رعایت ایمنی، بهتر است اعتبار شرکت پیمانکار و مدارک هویتی رانندگان از جمله گواهینامه و مدارک اتومبیل مورد ارزیابی قرار بگیرند.
ب.تعداد و نوع اتومبیل مورد نظر برای سرویس ها را به درستی مشخص کنید تا در قرارداد به طور دقیق درج شود.
ت.در قرارداد مشخصات راننده یا رانندگان را نیز ذکر کنید و مشخص کنید در صورت در دسترس نبودن رانندگان چه اقداماتی باید صورت بگیرد.
ت.خسارات و جرائم احتمالی که در حین سرویس ها ممکن است به اتومبیل وارد شود، کاملا به عهده پیمانکار بوده و مسئولیتی متوجه کارفرما نیست.
ث. کارفرما باید دقت داشته باشد در صورت تغییر آدرس یا تعداد نفرات موظف است اطلاع رسانی به موقع به پیمانکار داشته باشد و پیمانکار نیز می تواند مبلغ بیشتری در خواست کند.
سرویس شرکت ها و سازمان ها و اداره جات
امروزه بسیاری از کارفرمان برای جابه جایی کارکنان،کارمندان و پرسنل خود از سرویس شرکت ها و سازمان ها و اداره جات استفاده میکنند. زیرا نظم و نظام حضور به موقع کارمندان در محل کار از جمله ضروریترین اصول اولیه ادارات و شرکت ها محسوب میشود و سرویسهای حملونقل نقش بسیار مهمی در این امر ایفا میکند. به همین دلیل بر آن شدیم تا در ادامه مطلب نحوه کرایه سرویس شرکت ها و سازمان ها و اداره جات و نکات مرتبط با آن را مورد بررسی قرار بدهیم.
نحوه ثبت درخواست برای استفاده از خدمات سرویس شرکت ها و سازمان ها و اداره جات
شرکتهای ارائه دهنده خدمات اجاره سرویس سازمانها و شرکتها، خدمات خود را به صورت روزانه، هفتگی ماهیانه و سالانه و به وسیله خودروهای متعددی نظیر خودروهای درجه یک سواری، تاکسی ها، میدل باس ها، اتوبوس ها و ... ارائه میدهند. به صورت معمول از خودروهای سواری بیشتر به عنوان سرویس ایاب وذهاب مدیران استفاده میشود و از مابقی سرویس شرکت ها و سازمان ها و اداره جات برای حمل ونقل و جابه جایی پرسنل و کارمندان استفاده میشوند.
به این صورت که اگر تعداد پرسنل و کارمندان یک شرکت 10 تا 14 نفر باشد، از خودروهای ون استفاده میشود و برای جابه جایی ۱۴ الی ۲۱ نفر از پرسنل، مینیبوسها انتخاب میشوند. اما در صورتی که تعداد پرسنل ۳۰ تا ۴۴ نفر باشد، انتخاب خودروهای میدل باس و اتوبوس به عنوان گزینه مناسب تری خواهد بود.
متقاضیان برای استفاده از خدمات سرویس شرکت ها و سازمان ها و اداره جات در ابتدا باید متناسب با تعداد پرسنل و کارمندان خود، خودروی مورد نظر را انتخاب کنند. بعد از آن نیز اطلاعات مورد نیاز برای کرایه خودرو را به صورت مکتوب شده از طریق ایمیل، پیامک و دیگر راههای ارتباطی نظیر تلگرام، واتساپ و ... در اختیار شرکت ارائه دهنده خدمات حمل ونقل عمومی قرار بدهد. از جمله اطلاعات مورد نیاز که کارفرما باید در اختیار شرکت اجاره دهنده سرویس شرکت ها و سازمان ها و اداره جات قرار بدهد، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه ادامه این مقاله به سایت الوون مراجعه نمایید.
- ۰۲/۰۲/۱۶