هر انچه در منزل نیازدارید!

  • ۰
  • ۰

کارت ویزیت چیست؟ کارت ویزیت ( Business Card ) معرف شما و راه ارتباطی برای دسترسی مشتریان به شما است. کارت ویزیت یکی از موثر ترین، ارزانترین و بهترین ابزار های تبلیغات و بازاریابی به شمار می رود. کارت ویزیت اطلاعات یک شخص یا کمپانی را به ساده ترین شکل ممکن در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

کارت ویزیت شامل اطلاعاتی همچون نام، نشانی، روش های تماس با شخص و یا شرکت و گاهی اوقات خدماتی که صاحب کارت ارائه می کند و حتی می تواند یک شعار تبلیغاتی باشد. کارت ویزیت در کلامی خلاصه و رسا، وسیله ایست ابتدا برای معرفی شما و سپس ارائه راههای تماس با شما.

از آنجا که برخورد اول همیشه تاثیر گذاری خاصی روی مخاطب دارد، کارت ویزیت به طور غیر مستقیم بخشی از کار بازاریابی و تبلیغات شما را برعهده خواهد داشت.

مزایای کارت ویزیت چیست

امروزه دیگر در یک مرکز خرید لباس تا شرکت و موسسات بزرگ، کارت ویزیت هایی وجود دارد که به کمک آن، نام و ادرس کسب و کارشان را معرفی می کنند. کارت ویزیت به کارتی گفته می شود که اطلاعاتی مانند: نام و ادرس کسب و کار مربوطه و نام و اطلاعات یک شخص که از صاحبان یک شرکت یا موسسه است را به نمایش می گذارد. به نوعی شما می توانید به راحتی اطلاعات مد نظرتان را با یک کارت ویزیت به اشتراک بگذارید.

اهمیت استفاده از کارت ویزیت

هر چقدر که ما بتوانیم بهتر خودمان را معرفی کنیم، قطعا در یاد و حافظه مشتری بیشتر جای خواهیم گرفت. نکته ای که اکثر مشتری ها در سفارش کارت ویزیت رعایت نمی کنند، این است که برای طراحی طرح مورد نظر خود بر روی کارت، به یک طراح مراجعه می کنند که معمولا از یک سری طرح های اماده استفاده می شود. این عمل بسیار نا مناسب است چرا که در مرحله اول لازم است تا مشتری و مخاطبان شناسایی شوند و متناسب با آن ها طرح های مختلف، مورد استفاده قرار بگیرند.

حتی در مواردی از کارت های ویزیت مشاهده می شود که در آن ها به صورت هنرمندانه ای علاوه بر متن فارسی، شرکت و برند مورد نظرشان را به صورت انگلیسی هم معرفی می کنند که می تواند تاثیرات بسیار خوبی بر نظرات مشتری بگذارد.

محتوای کارت ویزیت چیست

برای دیده شدن لازم است تا محتوای خلاقانه ای در کارت ویزیت به کار برده شود اما برخی از مواردی که در اکثر طراحی ها قرار می گیرد به شرح زیر است:

آرم روی کارت شرکت:

از آرم بیش تر برای برند سازی استفاده می شود و می توان تاثیر موثری در معرفی هویت برند شما بگذارد تا در طول فعالیت کاری، بتوانید بیش تر و بهتر شناخته شوید تا همگام با این موضوع مراجعه شوندگان هم افزایش یابند.

آدرس روی کارت ویزیت:

پیشنهاد می شود در کارت ویزیت خود حتما یک آدرس را درج نمایید تا مشتری بتواند از طریق آن با شما ارتباط حضوری برقرار کند چرا که این عمل می تواند کمک شایانی به شما در جذب اعتماد مشتری کند. اگر به صورت سیار مشغول به کار هستید حداقل میتوانید از آدرس ایمیل ،کانال های شبکه های اجتماعی و دیگر موارد مربوطه استفاده کنید.

عکس روی کارت ویزیت:

معمولا استفاده از عکس در کارت ویزیت رایج نیست اما افرادی هستند که می خواهند با این کار، چهره خود را در ذهن بیننده هک کنند و خود را فردی موثر جلوه دهند. البته نوع عکس شما به حرفه و کسب و کارتان بستگی دارد و عکستان می تواند به صورت پرسنلی یا در حین انجام کاری که در حوزه ی فعالیت شما است باشد.

ساختار کارت ویزیت

 همانطور که در ذهنتان تصور می کنید کارت ویزیت ها معمولامستطیل شکل هستند که جنس آن ها با توجه به سلیقه ی مشتری متفاوت است. شایان ذکر است که به علت تلفیق خلاقیت تولید کننده ها در تولید کارت ویزیت ها دیگر آن ها به صورت مستطیل نیستند و در اشکال دیگر هم قابل تولید و استفاده هستند. با توجه به این نکته که شما با استفاده از کارت تبلیغاتی می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن و به صرفه ترین روش موجود، بازده تبلیغات خود را بالا ببررید، بهتر است از دو سمت کارت مورد نظرتان استفاده کنید.

می توانید در یک سمت آن، لوگو و خلاصه ای از اطلاعات شرکتتان را درج کنید و در سمت دیگر آن، مشخصات شخصی خود مانند: شماره تماس، آدرس و ایمیل را درج کنید تا بتوانید اعتبار زیادی نزد مشتریان شخصی و عمومی خود پیدا کنید.

مزایای استاندارد بودن کارت ویزیت

هنگامی که از کارت ویزیت های استاندارد استفاده می کنید قطعا در بعضی از موارد بسیار به نفع شما است. از جمله یکی از این موارد می توان به صرفه جویی در هزینه هایتان اشاره کرد. از طرفی دیگر در چاپخانه ها، سرعت چاپ بالاتر خواهد بود و هنگامی که در چاپخانه سرعت تولید و چاپ کارت ها بالا برود، در پی آن سرعت آماده شدن کارت ویزیت ها هم بیش تر خواهد شد.

زمانی که شما از یک کارت ویزیت استاندارد استفاده می کنید، مشتریان هم آن را به عنوان یک کارت ویزیت معقول و مهم قبول می کنند و با خیالی راحت در کیف پولشان قرار می دهند. در نهایت هنگامی که شما برای کارت های تبلیغاتی خود ارزش قایل شوید، قطعا مشتری های شما هم همین ارزش و احترام را برای شیوه ی کاری و تبلیغات شما قایل می شوند.

چرا ما باید کارت ویزیت داشته باشیم ؟

کارت های ویزیت ( Business Card ) را میتوان یکی از ارزان ترین و موثر ترین اشکال بازاریابی به شمار برد. کارت ویزیت اگر طراحی مناسب و استانداردی داشته باشد می تواند فرصت های شغلی جدیدی را برای شما فراهم کند و روش های تماس با شما را به ساده ترین شکل ممکن در اختیار مشتریان ، افراد و مخاطبان شما قرار دهد.

گاهی اوقات، داشتن کارت ویزیت نشانه شخصیت حرفه ای و اجتماعی محسوب می شود. کارت ویزیت مناسب می تواند در حافظه مخاطب ثبت شود. شما می توانید در هر فرصتی (جلسه ، سمینار ، محل کار و …) کارت ویزیت خود را به دیگران عرضه کنید، این کار هم به توسعه شبکه کسب و کار شما کمک خواهد کرد و هم به سبب ارائه روش های تماس با شما باعث حفظ ارتباط مشتریان با شما خواهد بود.

برای سفارش و طراحی آنلاین کارت ویزیت می توانید به سایت پارت انیمیشن مراجعه کنید و به صورت اینترنتی طراحی  لیست قیمت کارت ویزیت و سایر خدمات پارت انیمیشن را ببینید و سفارش دهید 

تاریخچۀ کارت ویزیت

کارت وبزیت این ابزار تبلیغاتی تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارد و سابقه استفاده از آن به قرن 15 میلادی در کشور چین و 17 میلادی در اروپا باز می‌گردد. شاهزادگان و اشرافزاده ها برای دیدار با اشخاص و افراد مهم دیگر، کاغذ یا پوستین و یا چیزی شبیه آن را جلوتر برای شخص ملاقات شونده، می فرستادند تا خود را معرفی و از سوابق اشرافزادگی خود نوشته و قرار رسمی ملاقات را با او بگذارند.

چینی‌ها از کارت ویزیت برای اعلام قصد افراد سرشناس برای دیدار با افراد یا بازدید از مکان‌های مهم استفاده می‌کردند. از سوی دیگر صاحبان تجارتخانه‌ها و اماکن مهم تجاری یا سیاسی نیز با مطالعه کارت ویزیت‌های دریافتی می‌توانستند در مورد جایگاه و اهمیت فردی که خواهان ملاقات شده بود قضاوت کنند و تصمیم بگیرند که او را به حضور بپذیرند یا نه.
در واقع این همان تعامل اول با مخاطب بوده که شخص ملاقات کننده از خود به مخاطب ارائه می داده است و اهمیت معرفی ابتدایی را نشان میدهد.

 

اندازه‌ی کارت ویزیت در بای چاپ

ما در بای چاپ امکان چاپ کارت ویزیت در چندین اندازه مختلف را برای شما فراهم آورده‌ایم تا انداۀ مطلوب خود را بنا بر نیازتان انتخاب کرده و سفارش دهید.

اندازه کارت ویزیت :

    • کارت ویزیت 8.5*4.8
    • کارت ویزیت دورگرد 6*9
    • کارت ویزیت 5.5*8.5
    • کارت ویزیت 5*9
    • کارت ویزیت 5.5*5.5
    • کارت ویزیت 3.5*9

برای آشنایی با انواع کارت ویزیت و خصوصیات هر کدام پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را بخوانید :

انواع کارت ویزیت و ویژگی هر کدام 

هدف از چاپ کارت ویزیت چیست؟



مردم سالانه میلیاردها کارت ویزیت چاپ می کنند. اما چرا؟ این کارت ها علی رغم پیشرفت تکنولوژی، بهترین روش برای ارتباط شخصی با مشتری های بالقوه، مخاطبان و تبلیغ برند به طرفداران کسب و کار است.

پیشرفت تکنولوژی مزایای خودش را اثبات کرده است. به کمک تکنولوژی به راحتی می توان کارت ویزیت را سفارش و آن را در کمترین زمان دریافت کرد.

مزایای دیگری هم که تکنولوژی برای صنعت چاپ کارت ویزیت دارد بسیار فراوان است. برای مثال، تکنولوژی به طراحی کارت ویزیت و دیزاین خلاقیت بخشیده است. رنگ، سایز، کیفیت چاپ چهار معیار کلیدی است که این صنعت از تکنولوژی به ارث برده است. شما هم می توانید از این مزایا به نفع کسب و کار خود استفاده کنید.

ما در مقاله زیر کارت ویزیت ها و چرایی موثر بودن آن را بررسی می کنیم.

اهمیت کارت ویزیت ها چیست؟

ابتدا بیایید هدف چاپ کارت ویزیت را روشن کنیم. برای اینکه دلیل استفاده مردم از کارت ویزیت را بدانید، باید بدانید که کارت ویزیت چیست؟

دیکشنری آمریکایی « Merriam-Webster » کارت ویزیت را کارتی معنی می کند که اطلاعاتی مثل نام و آدرس کسب و کار یا مسئول کسب و کار را نشان می دهد.

از تعریف بالا متوجه می شوید که ذات کارت ویزیت یعنی به اشتراک گذاشتن اطلاعات مثل نام کسب و کار، آدرس تلفن، شماره تماس، آدرس سایت، آدرس ایمیل و خیلی چیز های دیگر.

علاوه بر اینکه چاپ کارت ویزیت اطلاعات شما را با مخاطب به اشتراک می گذارد. می تواند هویت، برند و حرفه ای گری شرکت یا کسب و کار شما را نشان دهد.

7 دلیلی که نشان می دهد کارت ویزیت ها هنوز هم موثر هستند

کارت ویزیت ها به چند دلیل یکی از ابزارهای قدرتمند بازاریابی هستند. برای مثال آن ها می توانند مشروعیت، اعتبار و سود شما را بهبود بخشند. در زیر ما توضیح می دهیم که چرا استفاده از کارت ویزیت هنوز هم رونق دارد.

1- نداشتن موبایل هوشمند در اکثر افراد واقع در ایران

برای مثال در آمریکا یک گزارش نشان می دهد که در سال 2018، 77 درصد مردم تلفن همراه هوشمند دارند. در ایران به نظرتون چقدر است!؟

در حالی که این یک درصد بالایی است ولی همه مردم که از گوشی هوشمند استفاده نمی کنند. برخی ها علاقه ندارند و برخی دیگر از این تکنولوژی استفاده نمی کنند. به همین سبب مشخص می شود که پیشرفت تکنولوژی هنوز هم نتوانسته روش های ارتباط سنتی را شکست دهد.

این برای شما چه معنی می دهد؟
شما برای انتقال اطلاعات تماس شرکت خود به افرادی که از تکنولوژی استفاده نمی کنند، به روش های سنتی نیاز دارید.

با چاپ کارت ویزیت شما به صورت بهینه می توانید این کار را انجام دهید. مخاطبان بعد از گذر زمان و بعد از یک گردهم آیی براحتی می توانند با شما ارتباط بگیرند. حتی می توانند در شرایط ضروری کسب و کار یا خدمات شما را به دیگران معرفی کنند.

2- مشروعیت بخشیدن به کسب و کار شما

آیا کنجکاوی که بدانی مردم قبل از سفارش کالا یا خدمات از یک کسب وکار، چه می کنند؟ آن ها قانونی بودن و مشروعیت کسب و کار را می سنجند. اطلاعات شفافی را هم جستجو می کنند.

● شما چه کسی هستی؟
● شما چه کاری می توانی برای آن ها انجام دهی؟
● آدرس و موقعیت شما کجاست؟
● چگونه با تو ارتباط بگیریم؟

برای معرفی کسب و کار چه راهی بهتر از پخش کارت ویزیت ها می تونه باشه! کارت ویزیت هایی که به صورت حرفه ای طراحی و چاپ شده اند در عرض چند ثانیه می توانند مشروعیت کسب و کار شما را القا کنند. به مخاطب القا می کنند که شما جدی و آماده تجارت هستید. این نوع ابزار بازاریابی معیار آگاهی از نام تجاری شما را هم بیشتر می کند.

نتیجه مشروعیت یک کسب و کار چیست؟ فروش و برگشت مشتری کارت های بیزنس یا کارت ویزیت ها، شبکه سازی را در دنیای تلفن های هوشمند جذاب تر می کنند.

3- توسعه دادن روابط انسانی بواسطه کارت ویزیت

امروزه ارتباط و انتشار اطلاعات از طریق کانال های مجازی خیلی سریع و با سرعت انجام می گیرد ولی نقاط منفی هم دارند. در این بستر هیچ راهی نیست که بتوان با اعتماد و واقعی با دیگران گفتگو کرد. راهی برای برقراری یک ارتباط جذاب نیست.

وقتی یک کسب و کار در حال رشد است این یک مشکل است. چرا؟ زیرا ارتباطات دیجیتال چند عنصر اصلی مثل گفتگوی کوتاه، علاقه، اعتبار، برقراری ارتباط چشمی و فشردن دست را در ذاتش ندارد.

دست به دست دادن کارت ویزیت هم یک روش برای برقراری روابط انسانی است. این حتی یک روش عالی برای ادامه گفتگو یا مذاکره با افرادی است که به خدمات و کالای شما علاقه نشان داده اند. برای ارتباط گرفتن با افرادی که با ارتباط چشمی یا گفتگوهای کوتاه جذب کرده اید، عالی هستند.

دقت کنید! شما نباید هیچ کارتی را بیرون بیندازید. شما کارت ویزیتی را می خواهید که احساسات را برانگیزد. عوامل زیر ویژگی هایی هستند که با احساسات برند شما در ارتباط هستند.

● خلاقیت و خاص بودن
● لوگو
● رنگ و تایپوگرافی
● پیام
● کیفیت و شکل
● املا و دستور زبان

ما در روز های آینده ویژگی یک کارت ویزیت با طراحی استاندارد را بررسی می کنیم.

4- تسهیل کردن فرآیند شبکه سازی

اگر مسئول یک کسب و کار باشید ممکن است شنیده باشید که برقراری با مخاطبان حرفه ای خیلی اهمیت دارد.

برای شبکه سازی و برقراری ارتباط با دیگران چندین راه مثل مکالمه رودررو، تماس تلفنی، ایمیل و شبکه های اجتماعی وجود دارد. با این حال خیلی از مردم ترجیح می دهند تعامل رو در رو داشته باشند.

تحقیق اخیر فوربس (Forbes) نشان داد که 85 درصد از مخاطب هایش برای برقراری رابطه های ماندگار و نتیجه بخش ترجیح می دهند رو در رو صحبت کنند. این نوع تعاملات برای برقراری شبکه های با کیفیت و حرفه ای سودمند هستند. همچنین برای داشتن گفتگو های عالی با افرادی که علاقه، مهارت و هدف مشابه دارند، مناسب است.

وقتی که وارد یک گفتگو با شخصی شدید، کارت ویزیت را فراموش نکنید. این ابزار مخاطبان جذب شده را سریع با شما ارتباط می دهد. به همین شیوه، کارت ویزیت های آن راه برقرای ارتباط دوباره با آن ها را به شما نشان می دهد.

هر چقدر شبکه شما گسترش پیدا می کند، متوجه می شوید که فرصت های تجارت هم بیشتر می شود:

● معرفی بیشتر و همکاری بیشتر
● مشتری بیشتر
● بازگشت بیشتر مشتری ها
● مهارت و کاردانی بیشتر

5- میزان آگاهی از نام برند شما را بیشتر و قوی تر می کنند

وقتی که کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، برندینگ را در قالب یک استراتژی بلند مدت در نظر بگیرید.

دلیل این کار: باعث می شود مشتری ها و مشتری های بالقوه شما و آفرهایتان (کالا، خدمات) را به خاطر بسپارند. برندیگ شامل هویت بصری هم می شود بنابرین کارت ویزیت می تواند یک ابزار مفید باشد. این آیتم های فیزیکی با یک طراحی اثرگذار می تواند میزان آگاهی کسب و کار شما را بیشتر کند. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم می توانند احساس ها را بر انگیزند و ارتباط بین شما و بازار شما را فراهم کنند.

همه با هم کمک می کند در کنار هدف قرار دادن مشتری ها، برجسته و متمایز هم باشید و یک نقش مهمی در رشد و موفقیت کسب و کار شما بازی می کند.

6- چهره یا هویت بخشیدن به برند شما

کارت ویزیت ها به صورت بصری هویت کسب و کار شما را نشان می دهند. به کسب و کار شما یک چهره می بخشند که در یاد مخاطب میماند شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید.

اگر درست و موثر طراحی شوند، پیام برند کسب و کار، شخصیت و ارزش های کسب و کار شما را القا می کنند و به صورت مثبتی در نگرش مخاطبان نسبت به شما تغییراتی ایجاد می کند.

با عناصر احساس برانگیز که در بالا هم اشاره کردیم، کارت ویزیت ها برند شما را شناخته شده می کنند. مشتری های علاقمند را وقتی که آماده خرید شدند به خریدارهای واقعی تبدیل می کند.

7- چاپ کارت ویزیت های خلاق خیلی مستعد دست به دست شدن (به اشتراک گذاشته شدن) هستند

افزایش میزان آگاهی از کسب و کار، فاکتور اصلی در رشد کسب و کار است. وقتی که مردم شما را بیشتر بشناسند، بیشتر دوست دارند که کالا و خدمات شما را خریداری کنند.

جلب توجه می تواند یک چالش باشد، اما خلاقیت در بازاریابی می تواند برند شما را به مخاطب و بازار نشان دهد. توزیع کارت ویزیت های خلاقانه، راه شگفت انگیز جلب توجه مردم است. اگر کارت های خلاقانه شما بتواند روی خواننده تاثیر بگذارد به راحتی در بین مردم دست به دست می شود.

این به دو دلیل خوب است: میزان آگاهی مردم از کسب و کار شما را بیشتر می کند، همچنین احتمال اینکه مشتری ها برای استفاده از خدمات و کالای شما برگردند را افزایش می دهد.

با وجود شبکه سازی آنلاین و فرصت های خوب معرفی به همت پیشرفت قرن دیجیتالی؛ چاپ کارت ویزیت هنوز هم در رشد کسب و کارها مرتبط شناخته می شوند.

کارت ویزیت برای تمام کسب و کارها ضروری هستند. قابل لمس بودن، آنها را برای صاحبان کسب وکارها که علاقه زیادی به ارتباط های شخصی دارند، آیتم های مفید کرده است. همچنین ملموس بودن آن ها همراه با یک طراحی خلاقانه باعث می شود مشتری ها شما را به خاطر بسپارند.

  • ۰۲/۰۲/۰۶
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی