بررسی تعریف سئو یا بهینه سازی سایت
سئو (SEO) یا به عبارت دیگر بهینه سازی سایت، هرگونه اقدامی است که ممکن است باعث شود سایت شما در رتبه های مناسبتری در گوگل قرار بگیرد و نتایج بهتری را کسب کنید. موتور جستجوی گوگل که یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین موتور های جستجو در سراسر جهان میباشد، از طریق خزنده ها و ایندکس کردن وب سایت ها را مورد بررسی قرار میدهد. در مرحله بعد با ذخیره اطلاعات این وب سایت ها، کاربران را به سمت آن ها هدایت میکنند. هرچه سایت شما دسته بندی مناسبتر و اطلاعات باکیفیتتری داشته باشد، توسط گوگل در رتبه های مناسبتری به کاربر نمایش داده میشود.
جهت دریافت خدمات سئو در مشهد به آژانس دیجیتال مارکتینگ پایا در مراچعه کنید
09386676574
09388458125
چرا استفاده از خدمات سئو ضروری است؟
موارد گوناگون و متنوعی وجود دارند که میتوانند باعث شوند روش های مربوط به سئو و بهینه سازی سایت به یک ضرورت تبدیل شوند. ارزانقیمت بودن استفاده از این خدمات، استفاده از یک استراتژی بلند مدت، قابل اندازه گیری بودن، بررسی نتایج، داشتن درک صحیح از نحوه کار و پیشرفت سایت و … جزو آن دسته از مواردی میباشند که میتوانند شما را راضی کنند تا از خدمات سئو بهره ببرید. با استفاده از بهینه سازی سایت، شما صاحب یک جدول برنامهریزی با کیفیت خواهید شد. در این جدول شما باید ویژگی های سایت خود را بررسی کنید و به دنبال نقاط ضعف و قوت آن خود بگردید. با بررسی رقبا میتوانید به راحتی مشخص کنید که سایت شما دارای چه ایراداتی است و در چه زمینه هایی باید قدرتمندتر شود.
علاوه بر این موضوع، سئو مانند جدول برنامه ریزی میماند که به شما میگوید در بازه های زمانی متفاوت باید چه اقداماتی را انجام دهید. با استفاده از قدرت آنالیز سئو شما متوجه میشوید که هر کدام از اقداماتی که در پیش گرفتهاید تا چه حد تاثیرگذار بودند و چقدر باید این اقدامات را تغییر دهید یا آن ها را دست نخورده باقی بگذارید. برای مثال جدول زمانی آپدیت سایت، انتشار محتوا در سایت، ساعت انتشار محتوا، نحوه اطلاع رسانی و … جزو آن دسته از اطلاعاتی میباشند که با استفاده از سئو به شما ارائه میشوند.
بررسی اصول سئو سایت:
افزایش سرعت سایت
افزایش سرعت سایت یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که میتواند در رتبهبندی شما تاثیر گذار باشد. تحقیقات نشان میدهد که بیشتر از حدود 80 درصد کاربران توقع دارند که هنگام کلیک روی لینک سایت، بعد از سه ثانیه سایت برایشان بالا بیاید. اگر این زمان بیشتر شود، به ازای هر ثانیه تعداد افرادی که برای مشاهدهی محتوای سایت شما منتظر میمانند کمتر خواهد شد. با انتخاب هاست و دامنه مناسب، بهینه سازی تصاویر درون سایت، استفاده از افزونه کش مرورگر و … میتوانید سرعت سایت خود را بهبود بخشید.
استفاده از تمام زیرشاخه های سئو
سئو و بهینه سازی سایت، دستهبندی های مخصوص به خودش را دارد. نکته اولی که شما باید به آن دقت داشته باشید استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید میباشد. سئوی کلاه سفید از طریق روش های قانونی به شما کمک میکند تا رتبه سایت خود را بهبود ببخشید. در مقابل، سئو کلاه سیاه به عنوان یک راه میانبر و غیرقانونی شناخته میشود که در صورت تشخیص گوگل سایت شما دچار جریمه های گوناگونی خواهد شد. علاوه بر این تکنیک ها، شما باید تمامی زوایای سئوی سایت خود را بهبود ببخشید.
- سئو داخلی (تگ های عنوان، متا تگ ها، عنوان ها، پاراگراف ها، تصاویر، لینک های داخلی و خارجی)
- سئو خارجی (بک لینک، منشن، اضافه کردن لینک شبکههای اجتماعی، فروم ها)
- سئو محلی (استفاده از قابلیت ثبت لوکیشن و استفاده از کلمات کلیدی که شامل محل خدمات رسانی یک برند یا کسب و کار میشوند)
- سئو تکنیکال (اقدامات مربوط به بهینه سازی فنی سایت مانند کد نویسی، تجربه کاربری، رابط کاربری)
به محتوای خود دقت داشته باشید
دو مورد از فاکتور های اصلی که میتوانند روی سئو شما تاثیر مستقیم بگذارند، ساختار سایت شما و محتوایی است که روی آن منتشر میکنید. شما با توجه به زمینه کسب و کارتان باید به دنبال کلید واژه های هدفمند باشیدی که میتوانند راحتتر مخاطب را جذب کنند. به دنبال گپ های کلمات کلیدی بگردید و روی کلماتی مانور دهید که هیچکدام از رقبای شما برای آن ها محتوا ندارند. در این زمینه بهینه سازی محتوا مانند استفاده از عنوان های مناسب، استفاده از عکسها، ویدیوها، آمار ها و … میتوانند به شما کمک کنند.
سایت خود را ریسپانسیو کنید
یکی دیگر از اقدامات مهم در زمینه بهینه سازی سایت ریسپانسیو کردن میباشد. ریسپانسیو کردن یعنی علاوه بر بهینه سازی سایت برای دسکتاپ، سایت شما برای تلفن های همراه و تبلت ها نیز مناسب باشد و در این ابزار های الکترونیک به صورت بهمریخته برای کاربر نمایش داده نشود، تا شما بتوانید مخاطبان موبایلی و تبلتی را نیز به سمت خود جذب کنید.
به تجربه و رابط کاربری سایت خود دقت داشته باشید
تجربه کاربری و رابط کاربری جز اقداماتی میباشند که باعث میشوند کاربر شما دسترسی راحتی به بخش های متفاوت سایت شما داشته باشد. هر چه شما از تجربه و رابط کاربری حرفهایتر و مناسبتری بهره ببرید، مخاطبین بیشتری به سمت شما جذب میشوند. محل قرارگیری دکمه ها و اطلاعات، نحوه چینش صفحه، نحوه انتقال به صفحه خرید و … جزو تمامی مواردی میباشند که زیر که در زیر مجموعهی تجربه و رابط کاربری قرار میگیرند.
آیا بهینه سازی وردپرس با بهینه سازی ووکامرس متفاوت میباشد؟
اکثر سایت هایی که در حال حاضر در بستر گوگل فعالیت میکنند، به صورت وردپرسی یا ووکامرسی میباشند. برخی از اصول کلی سئو میتوانند هم روی سایت های وردپرسی و هم روی سایت های ووکامرسی پیاده شوند. برای مثال استفاده از محتوا های مناسب، بهبود سرعت سایت، بهبود تجربه کاربری و رابط کاربری، استفاده از لینک های مناسب و … جزو این موارد میباشند. اما در جزئیات، تکنیک های بهینه سازی، سایت های ووکامرسی و وردپرسی با یکدیگر متفاوت می باشد.
بهینه سازی وردپرس: به روز رسانی وردپرس برای بهینه سازی قالب و افزونه ها، استفاده از پلاگین های کش، غیر فعال کردن پلاگین های نسبتاً پرمصرف، مدیریت اسپم و مسدود کردن آن ها، کم کردن نرخ بازدید یا به عبارت دیگر خزش موتور های جستجو، و … جزو آن دسته از اقداماتی میباشند که میتوانند به شما کمک کنند تا سایت وردپرسی خودتان را بهینه کنید.
بهینه سازی ووکامرس: از آنجا که اکثر سایت های مبنی بر فروش مجازی که در حال حاضر فعالیت میکنند، بر اساس ووکامرس پایه ریزی شدهاند، بهینه سازی آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اقداماتی مانند استفاده از یک سرویس هاست مناسب، استفاده از شبکه تحویل محتوا، کم کردن کد ها، استفاده از آخرین نسخه PHP، به روزرسانی نسخه نسخه ووکامرس، کاهش درخواست پایگاه داده و … جزو نکاتی میباشند که میتوانند در این زمینه کمک کننده باشند.